نماینده تولید کفش‌های طبی دیابتی شرکت دیافوت گفت: اختراع و تولید کفش‌های دیابتی تا حد زیادی از شدت زخم پای افراد دیابتی جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 12 December 2015

نماینده تولید کفش‌های طبی دیابتی شرکت دیافوت گفت: اختراع و تولید کفش‌های دیابتی تا حد زیادی از شدت زخم پای افراد دیابتی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا ؛ "رضایی‌پور"درحاشیه برگزاری نمایشگاه پژوهش اظهار کرد: مخترع این کفش‌ها پژوهشگران ایرانی بوده‌اند و این کفش‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که از شدت گرفتن زخم پای افراد دیابتی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: کف این کفش‌ها با دو لایه فوم پوشیده شده و وظیفه ثابت نگهداشتن میزان زخم پای دیابتی‌ها را دارد و فوم لایه رویی از جنس پلی‌یورتان است که تعریق پا را می‌گیرد و از این طریق زخم پای دیابتی‌ها را ثابت نگه می‌دارد.

رضایی‌پور به نحوه طراحی قسمت جلویی کفش اشاره کرد و گفت: این قسمت به گونه‌ای طراحی شده است که انگشت‌های پا به راحتی قرار بگیرد و فشاری به آنها از اطراف کفش وارد نشود.

وی با بیان اینکه این کفش‌ها برای کسانی که دیسک کمر دارند نیز مناسب است، گفت: یقه این کفش‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که پا را در داخل کفش محکم نگه می‌دارد و اصطحکاک پا را هنگام راه رفتن می‌گیرد که این خود موجب شدیدتر نشدن زخم پاها می‌شود.

رضایی‌پور به قیمت این کفش‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این کفش‌ها برای نخستین‌بار در استان همدان و اصفهان تولید می‌شود و قیمت خارجی آنها 400 تا 500 هزار تومان است اما در داخل ایران این کفش‌ها بین 140 تا 160 تومان در نوسان است.

وی در پایان عنوان کرد: این شرکت تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان فعالیت می‌کند که هم از سوی این دانشگاه و هم از طرف بخش‌های خصوصی برای تولید این کفش‌ها حمایت می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار