مدیرعامل شرکت شهرک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان در دست احداث است.
کد خبر: ۱۴۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 13 December 2015

رضا گنجی با اشاره به اینکه 4 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این تصفیه‌خانه‌ها با اعتباری بالغ بر122 میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک برای جلوگیری از آلودگی آب و خاک و حفظ محیط زیست بهره‌برداری شود.

وی افزود: تاکنون در شهرک‌های صنعتی شهرکرد، بروجن و سامان یک تصفیه‌خانه به صورت مشترک شهرک‌های صنعتی سامان 1 و 2 را تحت پوشش قرا داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در شهرستان کوهرنگ تصفیه‌خانه‌ای احداث شده که این تصفیه‌خانه‌ها در مجموع 5 شهرک صنعتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال وبختیاری خاطر نشان کرد: تاکنون این تصفیه‌خانه‌ها بیش از 490 واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار داده‌اند که به صورت تفکیکی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شهرکرد قابلیت پذیرش 1500 متر مکعب در روز فاضلاب تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک را دارا بوده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک صنعتی بروجن، سامان و کوهرنگ به ترتیب 1100، 600 و 100 مترمکعب در روز یعنی در مجموع 3300 متر مکعب فاضلاب را پذیرا است.

گنجی بیان کرد: این تصفیه‌خانه‌ها جهت کنترل کیفیت روند کار سیستم تصفیه مجهز به آزمایشگاه‌های مستقل می‌باشند و به صورت روزانه آزمایش‌های مختلفی بر روی فاضلاب ورودی و پساب خروجی از تصفیه‌خانه صورت می‌گیرد.

وی گفت: این آزمایشات توسط نیروهای متخصص مستقر در آن‌ها انجام و علاوه بر این به صورت ماهیانه و توسط آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست استان کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه 95 درصد تأمین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از منابع زیرزمینی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی استان تفاهمنامه‌ای بین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار چهارمحال و بختیاری جهت تأمین آب شهرک‌های صنعتی شهرکرد 1 و 2 سامان 1 و 2 منعقد شده است.

گنجی با اشاره به تأمین برق نواحی صنعتی استان گفت: میزان برق تأمین شده در تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی 186 مگا وات می‌باشد که در زمینه زیر‌ساخت برق با پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد اجرای پست برق 63 به 20 کیلو ولت پست شهرک صنعتی شهرکرد به بهره‌برداری و با انعقاد تفاهمنامه همکاری عملیات اجرایی 63 به 20 کیلو ولت پست برق سفید دشت نیز در دست بررسی است.

وی افزود: براساس قانون نحوه واگذاری اداره مالکیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته که تاکنون 8 شهرک صنعتی هفشجان، جونقان، سامان 1، سامان 2، فرخ شهر، گندمان، شهرکرد و بروجن به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی اهتمام به امر حفاظت از محیط زیست عنوان و خاطر نشان کرد: براساس مصوبه هیأت وزیران، در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پس از واگذاری 50 درصد از زمین‌های صنعتی در هر شهرک یا ناحیه و به بهره‌برداری رسیدن 30 درصد واحدهای واگذار شده نسبت به احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه خانه فاضلاب مرکزی اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار