معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضع‌گیری در برابر قانونی یا غیرقانونی بودن رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی خلاف عدالت اجتماعی است.
کد خبر: ۱۴۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 13 December 2015

معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضع‌گیری در برابر قانونی یا غیرقانونی بودن رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی خلاف عدالت اجتماعی است.

به گزارش فارس، سیدعلی‌اصغر تروهید اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد موضع‌گیری‌های متعددی درخصوص قانونی یا غیرقانونی بودن رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بودیم که آنچه در این زمینه بیش از پیش قابل تأمل است، مشخص نبودن علت آن است.

وی با طرح این سئوال که چرا و چگونه برخی از نمایندگان مجلس درخصوص استانداردهای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می‌کنند، گفت: این مسئله در حالی است که هیچ‌گونه موضع‌گیری درخصوص رعایت استاندارد در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور و علمی کاربردی صورت نمی‌گیرد.

معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه چرا نسبت به عملکرد دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی هیچگونه واکنشی نشان داده نمی‌شود، بیان کرد: اینکه این دانشگاه‌ها آیا اساساً در فضاهای آموزشی فعالیت می‌کنند یا اینکه تناسب هیئت علمی در این دانشگاه‌ها رعایت شده است یا خیر نیز خود جای سئوال دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه خبری از استانداردهای تحمیلی بر دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های آموزش عالی وجود ندارد نیز سئوال مهمی است که خانواده دانشگاه آزاد با آن مواجه است.

تروهید با اشاره به هجمه‌هایی که علیه دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگر یکی از اصول صریح قانون اساسی اصل 44 است که در آن سپردن امور به دست مردم را مورد توجه قرار داده است، چرا دانشگاهی که شعار دانشگاه بدون نفت را سرلوحه خود قرار داده، وارد چنین هجمه‌هایی می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سالانه میلیاردها ریال در قالب مالیات، اشتغال اساتید و کارکنان به اقتصاد کشور کمک کرده و جلوی خروج نخبگان و این سرمایه عظیم را می‌گیرد، اما در نهایت مورد بی‌مهری نیز واقع می‌شود.

معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: همه ما امیدواریم تا در دولت تدبیر و امید زمینه چنین برخوردهایی که خلاف اصل عدالت اجتماعی است، گرفته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار