بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 14 December 2015
نظر آیت الله امینی درباره ورود سید حسن خمینی به خبرگان

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از حضور یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان گفت: ورود ایشان در خبرگان هم وزنی برای خبرگان است و هم در افکار عمومی تأثیر خواهد گذاشت.
آیت الله ابراهیم امینی در گفت و گو با نشریه حریم امام در خصوص حضور آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: من قبلا به ایشان گفتم که شما در انتخابات خبرگان شرکت کنید زیرا با این کار هم وزن مجلس خبرگان افزایش پیدا می کند و هم خود ایشان در این شرایط می توانند وظایف خود را انجام دهند.
وی تأکید کرد: من موافقم که ایشان این کار(حضور در انتخابات) را انجام دهند و به ایشان اصرار کردم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سید حسن خمینی با اعلام حضور خود کار بسیار خوبی کردند، ابراز امیدواری کرد: ورود ایشان در خبرگان هم وزنی برای خبرگان است و هم در افکار عمومی تأثیر خواهد گذاشت که مهم همین است و امیدواریم که ایشان ان شاء الله موفق باشند و زمینه ها برای این کار فراهم شود.


توقف طولانی اتوبوس ممنوع

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: ایستگاه میدان شهید مطهری به عنوان ایستگاه تبادل سفر پیش بینی شده که توقف طولانی برخی اتوبوس ها نارضایتی همشهریان را به همراه داشته که تذکرهای لازم دراین زمینه داده شده است.
به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سعید امراللهی با بیان اینکه هیچ خودرویی مجاز به توقف، بیش از زمان مورد نیاز برای پیاده وسوار کردن مسافر درایستگاه مذکور، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در رینگ هسته مرکزی را ندارد،افزود: رانندگان اتوبوس باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند تا تردد همشهریان در مسیرهای پیش بینی شده به طور مطلوب انجام شود.
وی درادامه با اشاره به اجرای طرح تحول اتوبوسرانی، گفت: آمار موجود به ویژه میزان ثبت الکترونیک کارت شهروندی و روند رشد تغییرات مثبت اجرای طرح، رضایت نسبی از شبکه را تایید می کند.
امراللهی خاطرنشان کرد: درمسیرهایی نیز که از نظر حمل و نقل عمومی توسط مینی بوس سرویس دهی شده بود، به طور مجدد کل شبکه مینی بوس رانی مورد بازنگری قرار گرفت تا براساس ظرفیت های مسیرهای مذکور، شرکت های بهره بردار نسبت به ارائه خدمات مطلوب تر اهتمام بیشتری داشته باشند.


گزارش نماینده قم از برنامه جامعتین

حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی عراقی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره برنامه جامعتین برای وحدت اصولگرایان به خبرنگارنامه نیوز گفت: آیات موحدی کرمانی،مصباح یزدی و یزدی سه جلسه تاکنون داشته‌اند و هفته گذشته نیز جلسه ای داشته‌اند و بحثشان در این است که ما نیز در کلیت از وحدت اصولگرایان حمایت می کنیم اما اینکه بخواهند برای هر استان و یا شهرستان مصداق ها را مشخص کند را رد می کنند. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیرا نامه‌ای را آقای حداد و برخی دیگر از آقایان اصولگرا برای این سه نفر نوشته اند و دراین نامه گزارشی ازروند کارها و فعالیت های انجام شده برای وحدت اصولگرایان را ارائه کرده اند و این نامه در جلسه هفته قبل نیز قرایت شده است. 
آشتیانی بیان کرد: آقایان اصل اصولگرایی را مورد تایید قرار می دهند و حتی گفته‌اند که اگر اصولگرایان برای وحدت به مشکلی برخورند آمادگی دارند که این مشکلات و اختلافات را حل کنند. وی ادامه داد:تا کنون که جلساتی میان رهپویان،پایداری ها ،ایثارگران و موتلفه برای وحدت تشکیل شده است و گویا آقایان نظر دارند که همانند دوره هشتم چندنفر به عنوان داور ازبین روحانیون انتخاب شوند که برای این موضوع نیز به یک نتیجه کلی رسید‌ه اند و بعد ازاین نیاز است کسانی که هنوز به ناقوس وحدت نپیوسته اند به این مجموعه بپیوندند.


صادق خرازی به قم می آید

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، پنج شنبه هفته جاری به شهر قم سفر خواهد کرد.
به نقل از ایلنا، سید محمدصادق خرازی پنج شنبه هفته جاری در نشستی سیاسی با موضوع «قم، پایگاه اندیشه سیاسی اسلام»، در سالن اجتماعات سینما ونوس قم واقع در (بلوار غدیر - روبروی شهرک قدس)، حاضر خواهد شد. 
از دیگر برنامه‌های صادق خرازی در سفر روز پنج شنبه خود به قم، دیدار با برخی از مقام‌های استانی و احتمالا دیدارهایی نیز با برخی از علما و مراجع تقلید است.
گفتنی است از خرازی به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات در قم نام برده می شود.


زنگ خطر شیوع آنفلوانزا در قم

یکی از معاونین وزیر بهداشت در اظهاراتی نگران کننده اعلام داشته:" به‌زودی شاهد شیوع آنفلوانزا در استان های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی و تهران نیز خواهیم بود."
به نقل از قم فردا، با توجه به همجواری قم با استان های تهران و اصفهان و این که میزان شیوع بیماری های واگیردار معمولاً بیش از حد تصور های اولیه است، از این رو باید اذعان داشت که در این باره خطر بیخ گوش ماست، هر چند که با پیگیری های که انجام داده ایم مسئولان امور بهداشت و درمان استان به صراحت اعلام کرده اند که در حال حاضر هیچ نشانه ای از شیوع آنفولانزای نوع A  در سطح استان مشاهده نشده است؛ بیماری خطرناکی که متاسفانه تاکنون جان ۲۸ تن از هموطنانمان در استان کرمان و نیز ۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان که برخی از آن‌ها زنان باردار بوده‌اند را گرفته است.
ناگفته پیداست که با توجه این که قم یک استان پرتردد و مهاجرپذیر است به خصوص در ایام زیارتی همچون دهه پایانی ماه صفر و همچنین این که شاهراه ارتباطی 17 استان کشور به شمار می رود، عدم مشاهده این نوع از بیماری در قم گرچه فی نفسه جای خرسندی دارد اما نباید این آسوده خاطری ِ مقطعی موجب غفلت ما از این موضوع شود که به هر حال احتمال شیوع وجود دارد و خطر دست کم به صورت بالقوه در کمین است!


گاز منوکسیدکربن باز قربانی گرفت

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: گاز منوکسیدکربن چهارمین فرد را در این استان قربانی کرد.
به نقل از ایرنا، مهدی فراهانی با اعلام این خبر افزود: صبح دیروز یک فرد بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن به دلیل استفاده از گاز پیک نیک در داخل خودرو جان باخت. 
وی اضافه کرد: 17 آذرماه نیز نشست گاز منوکسیدکربن به دلیل خروجی نامناسب لوله بخاری و استنشاق این گاز، باعث مسمومیت دو نفر ساله شده بود. 
وی ادامه داد: در حادثه دیگری که 16 آذرماه رخ داد، به علت نقص در خروجی لوله بخاری، دو تن به دلیل استنشاق گاز منوکسیدکربن در شهر قم دچار کاهش سطح هوشیاری شدند. 
از ابتدای آغاز فصل سرما تاکنون، چهار تن بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن جان باختند و 28 تن نیز دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند. 


دیدار صمیمانه صبایی‌ها با سیدحسن خمینی

مدیرعامل، سرمربی و جمعی از اعضای تیم فوتبال صبای قم با سیدحسن خمینی نوه امام راحل(ره) دیدار کردند.
به نقل از فارس، محمدرضا کشوری فرد مدیرعامل صبای قم، علی دایی،محمد دایی، بهزاد غلامپور، ژلکو میاچ، بهمن دهقان، کریم بهرامی رییس هیات فوتبال استان قم، عبدالصمد ابراهیمی عضو هیات مدیره باشگاه راه آهن و جمعی از اعضای تیم صبای قم ساعتی را در دفتر نوه حضرت امام(ره) در قم میهمان وی بودند.
در این دیدار سیدحسن در خلال صحبت ها گفت که قم در دهه 50 و اوایل دهه 60 فوتبالیست های خوبی داشت.علی دایی هم گفت من که از قم همیشه خاطره خوب دارم. هر وقت با تیم اردبیل آمدیم قم را بردیم و رفتیم.
سید حسن خمینی خطاب به علی دایی گفت تمرینات‌تان را هم به قم بیاورید که علی دایی گفت رفت و آمد سخت است. 
همچنین سید حسن خمینی گفت که یکی از بازی های صبا به ورزشگاه می آیم.کشوری‌فرد مدیرعامل صبا هم اعلام کرد که بازی برگشت با استقلال بیایید. علی دایی در این لحظه گفت: نه! بازی با استقلال اگر ما ببریم حاج آقا ناراحت می شود! سید حسن با خنده اظهار داشت:از کجا معلوم شما ببرید؟عباس دارابی سرپرست صبا که سابقه حضور در سایپا را هم دارد گفت: زمان حضور علی آقا در سایپا همیشه استقلال را می بردیم.سید حسن خمینی هم با لبخند جواب داد:حالا می دانند که من یادم نیست دارند کری می خوانند. علی آقا از باخت هایت به استقلال هم بگو(خنده حضار)!


انتقاد آیت الله مکارم از حادثه بیمارستان خمینی شهر

آیت الله ناصر مکارم شیرازی ازمراجع عظام تقلید، با انتقاد از برخی پزشکان که منافع مادی خود را ارجح‎تر از نیاز مردم می‎دانند بیان کرد: باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود.
به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای همایش سیره نبوی در طب، با اشاره به حادثه تاسف بار کشیدن بخیه کودکی در بیمارستان خمینی شهر اصفهان افزود: این حادثه تلخ به واسطه فاصله گرفتن برخی پزشکان از اخلاق است.
وی اظهار کرد: البته در این بین پزشکان بسیاری داریم که بر عکس نیازهای مردم را بر درآمد خود مقدم می‎دارند و به فعالیت در کارهای خیر مشغول هستند.
این مرجع تقلید گفت: در غرب نیز پزشکان بسیاری هستند که اخلاق کاری خود را به خوبی رعایت می‏کنند و فعالیت‎های خیر بسیاری انجام می‏دهند که قطعا همه آنها از منابع دینی این مسایل را فراگرفته‎اند.
وی اظهارکرد: باید به مردم و جامعه پزشکی و متخصصان این مطلب را گوشزد کنیم که علم پزشکی تنها در کالبد شناسی بدن نیست بلکه روح نیز تاثیرات بسیاری در سلامت جسم دارد.


افزایش 12 درصدی مصرف گاز در قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: مصرف گاز در استان قم در پی بارش برف و برودت هوا بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرد.
به نقل از فارس، غلامرضا فرجی با اشاره به بارش برف روز 16 آذر ماه و کاهش شدید دمای هوا طی روزهای اخیر در قم افزود: در پی این بارش و کاهش دمای هوا مصرف گاز در این استان بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرد.
وی با اعلام اینکه میانگین مصرف روزانه گاز در مهر و آبان ماه امسال 5.5 میلیون متر مکعب بود ادامه داد: میزان مصرف گاز در پی بارش برف 16 آذر به 10 میلیون متر مکعب رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: میزان مصرف گاز در 16 آبان سال جاری 6 میلیون و 200 هزار متر کعب بود که در همین روز در آذر ماه با افزایش 40 درصدی به 10 میلیون متر مکعب رسید.
فرجی میزان مصرف گاز از ابتدا تا 15 آذر ماه سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان مصرف در این مدت هشت میلیون و 232 هزار متر مکعب بود که با افزایش بیش از 12 درصدی در 16 آذر ماه سال جاری به 10 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرد.


سوداگری زمین و مسکن؛ بلای جان شهرسازی قم

در سال‌های اخیر تغییرات گسترده‌ ای در شهرها اتفاق افتاده که قم هم به عنوان یکی از شهرهایی که مقصد مهاجرت‌ها بوده از این تغییرات مصون نمانده است. تغییراتی که در 2 یا 3 دهه توانسته چهره شهر را دگرگون کند و البته سبک زندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار دهد.
به نقل از همشهری، در ابتدا به نظر می‌رسد هدف برنامه‌ریزان شهری در سال‌های گذشته تنها حل مشکل مسکن مردم بوده که این موضوع موجب شده بلندمرتبه سازی به عنوان یکی از راه‌های توسعه شهری مد نظر قرار بگیرد. هر چند 2 گسل مهم شهر قم را به زلزله تهدید کرده و شرایط شهر به گونه‌ای نیست که اجباری برای بلند‌مرتبه‌سازی وجود داشته باشد، اما سوداگری مسکن و بی‌خبری برنامه‌ریزان شهری موجب شده الگویی از مسکن در زندگی مردم وارد شود که با فرهنگ و باورها سازگار نیست. الگویی که مشکلات هزار و یک رنگی به وجود خواهد آورد که به مرور زمان خود را نشان می‌دهد.
مسائلی مانند نقص ایمنی در ساختمان‌های بلندمرتبه جزو اولین مسائلی هستند که برای شهر مشکلاتی به وجود می‌آورند. حتی اگر بتوانیم این موضوع مهم را در نظر نگیریم، ناسازگاری با فرهنگ بومی و مسائلی مانند محرمیت و تامین نشدن سرانه‌های خدماتی و فرهنگی و تفریحی نخستین آسیب‌هایی است که در زندگی امروز شهری به وجود آمده و معیشت و روان و آسایش و فرهنگ مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.


موتور سوارها رکورد دار تصادف در قم

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز اورژانس قم با اشاره به حوادث یک هفته گذشته در استان قم گفت: از هفت صبح 15 آذر تا هفت صبح 22 آذرماه امسال، هشت هزار و 434 تماس با این مرکز برقرار که منجر به یک هزار و 335 ماموریت شد. 
محمدرضا حسنی با بیان اینکه یک هزار و 148 مورد از این ماموریت ها، شهری و 187 مورد، جاده ای بوده است گفت: 334 مورد از این ماموریت ها مربوط به تصادف ها بوده که 249 مورد شهری و 75 مورد تصادف جاده ای بوده است.
وی افزود: این تصادف ها 393 مجروح برجا گذاشت که 112 تن سرپایی درمان شدند و 281 تن جهت درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطر نشان کرد: تصادف ها فوتی نداشته و 187 مورد تصادف ها مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که،206 مجروح برجا گذاشته است که برابر با 52 درصد از کل مصدومان تصادف های استان در یک هفته گذشته است که 66 تن به صورت سرپایی درمان و 140 تن به بیمارستان منتقل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار