رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نسخه اجرای اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است، گفت: فرهنگ دانش بنیان باید مردمی شود.
کد خبر: ۱۴۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 14 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،داود بهبودی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان با بیان این که باید به سرعت خود را به سمت اقتصاد دانایی محور سوق دهیم، افزود: آن چه در صنعت، کشاوری و دانشگاه هست به طور قطع حاصل نگرش های مدیریتی و سیاست گذاری های کلان ماست و اگر مطلوب نیست چاره ای جز تحول در نگرش ها نداریم.

وی اقتصاد کشور طی نیم قرن اخیر را متکی بر درآمدهای نفتی دانست و گفت: کاهش درآمدهای نفتی و فشار تحریم ها نشان داد که با روش های گذشته نمی توان جامعه را اداره کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان این که دولت مجبور است تمامی درآمدهای نفتی و مالیاتی را صرف هزینه ها بکند و فرصتی برای انجام کارهای عمرانی باقی نمی ماند، خاطر نشان کرد: چاره ای جز انتقال اقتصاد کشور از نفت محور به دانش بنیان نداریم.

بهبودی با اشاره به این که الان در برنامه ششم توسعه، رویکرد دولت به سمت دانش بنیان هست، افزود: تا زمانی که اقتصاد دانش بنیان فقط روی برنامه باشد کارساز نیست بلکه باید تفکر و فرهنگ مان را دانش بنیان کنیم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز دراین مراسم گفت: ما باید به جای استخراج نفت بدنبال استخراج مغز جوان ها و کشف استعدادهای آنان باشیم تا ازاین راه منایع دیگر را به بهترین نحو دراختیار جامعه قرار دهیم.

علی جهانگیری با بیان این که در دو سال گذشته مدیریت استان به دنبال رواج ادبیات علمی و پژوهشی و اقتصاد دانش بود، افزود: منطقه ویژه علم و فناوری به دنبال رسیدن به روح سیاستی مشترک و دمیدن روح درکالبد اهداف است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت استان و تعطیلی 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان خاطرنشان کرد: درگذشته کسانی که کارآفرین نبودند با استفاده از ارز ارزان و رانت بدنبال ایجاد صنعت رفتند که نتیجه آن راکد ماندن 50 درصد واحدهاست.

جهانگیری با تاکید بر همکاری و تعامل بین صنعت و دانشگاه گفت: باید در دانشگاه ها رشته ای ایجاد کنیم که به دنبال رفع نیازهای استان باشد و با وجود اینکه یکی از قطب های صنایع غذایی هستم ولی فناوری آن را در استان تولید نمی کنیم.

درهمایش تجلیل از پژوهشگرهای برتر آذربایجان شرقی پنج پژوهشگر نمونه استان تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
اقتصاد مقاومتی نباید محدود به همایشها و سخنرانی ها بماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :