معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: درست است شاهد ابتلای افراد به ویروس آنفلوآنزا هستیم، ولی همه ما می‌توانیم با رعایت توصیه‌های بهداشتی از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 14 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، محسن اعرابی با اشاره اینکه همه‌ساله در فصل سرد سال شاهد موارد زیاد ابتلا به آنفلوآنزا هستیم، اظهار کرد: هیچ موقع همه کسانی که علائم دارند، مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، خاطرنشان کرد: اگر فردی کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی دارد به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشد و حتماً هنگام عطسه یا سرفه با دستمال جلوی صورت خود را نگه‌ دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بهترین راه درمان بیماری رعایت بهداشت، استراحت، مصرف مایعات و آب‌میوه تازه و بخور است تا دوره بیماری طی شود، یادآور شد: مردان و زنان بالای 65 سال و به‌ویژه بیماران دیالیزی، دیابتی، ریوی و قلبی، سالمندان و زنان باردار باید بیشتر مراقب باشند و حتماً نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

اعرابی تصریح کرد: علائم هشداردهنده آنفلوآنزا برای ارجاع بیماران به مراکز درمانی شامل تنگی نفس و نشانه‌های دسترس تنفسی، تغییر رنگ مخاط‌ها و گرایش به کبودی، خلط خونی یا رنگی، درد یا احساس فشار در قفسه سینه یا شکم، تغییر در وضعیت خلق و خو، سرگیجه ناگهانی و کاهش هوشیاری، تب شدید لب شتر از سه روز به‌ویژه همراه با حال بد عمومی، کاهش فشار خون، استفراغ شدید یا مداوم و عود ناگهانی تب و سرفه شدید پس از بهبود علائم آنفلوآنزا است.

وی با اشاره به اینکه افراد از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا پرهیز کنند، گفت: درست است شاهد ابتلای افراد به ویروس آنفلوآنزا هستیم، ولی همه ما می‌توانیم با رعایت توصیه‌های بهداشتی از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: ویروسی که در کرمان مشاهده شد طی هفته‌های گذشته در مازندران نیز رویت شد و مشکلی در کنترل این بیماری وجود ندارد.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار