فرمانده انتظامی تبریز خبر داد
فرمانده انتظامی تبریز از کشف 235 قطعه عتیقه و اثر باستانی و دستگیری چهار قاچاقچی حرفه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 16 December 2015

به گزارش تابناک تبریز  از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان شرقی، فرهنگ نوروزی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه توسط افراد غیربومی در منطقه‌ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری 15 پاستور با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، موفق به شناسایی متهمان و محل نگهداری این اشیا شدند.

نوروزی با اشاره به اینکه مأموران با هماهنگی دستگاه قضائی در عملیات غافلگیرانه، چهار قاچاقچی حرفه‌ای را دستگیر کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه آنها، 235 قطعه عتیقه و اثر باستانی در انواع مختلف کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان، اشیای عتیقه کشف‌شده شامل سکه‌های تاریخی و مجسمه‌های کوچک سفالی بوده و به احتمال زیاد متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله اشکانی، ساسانی و یونانی است که برآورد قیمت ریالی آنها نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر کارشناسان امر دارد.

وی با اشاره به اینکه آثار مکشوفه به اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تبریز ضمن تشکر از تعامل و همکاری شهروندان با پلیس برای برقراری نظم و امنیت، از آنها خواست در صورت کسب هرگونه خبر مبنی بر قاچاق آثار باستانی و سرمایه‌های ملی، موضوع را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار