مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان:
تابناک: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کوچه‌های نصف جهان به عکس و زندگینامه شهدا مزین می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ 28 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدرضا نیل فروشان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به نقش سازمان زیباسازی در سطح شهرها اظهار داشت: نقش سازمان زیباسازی در شهر پررنگ و چشم‌گیر است و به کارهای سازمان باید با دقت بیشتری نگاه کرد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد امسال این سازمان بیان کرد: سازمان، شهر را اثر هنری و شهروندان را خالق اثر هنری می‌داند و اصفهان میراث ماندگاری است که به ما سپرده‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان اصفهانی حس زیباشناسی بسیار قوی و خاصی دارند، خاطرنشان کرد: در مدت یک‌ساله‌ای که سامانه پیامکی راه‌اندازی شده، شهروندان با دقت آن را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: خرید اسباب‌بازی کودکان به عهده سازمان زیباسازی بوده و در سال 93 خرید اسباب‌بازی شهر توسط کارشناسان و شهروندان صورت گرفته و برای نخستین بار در ایران جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان در باغ غدیر راه‌اندازی شد که درمجموع 300 هزار نفر از آن بازدید کردند.

نیل فروشان افزود: با همفکری سازمان فرهنگی تفریحی نزدیک به 40 ایستگاه اسباب‌بازی اضافه کردیم که تا پایان سال 23 ایستگاه دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد و شعار سازمان در این رابطه، "اصفهان شهر دوستدار کودک" است.

وی بابیان اینکه باید مشاهیر اصفهان را به جوانان و میهمانان داخلی خارجی معرفی کنیم، اظهار داشت: نخستین کنگره ساخت سردیس‌های مشاهیر دوره صفوی با شعار، کسانی که اصفهان را نصف جهان کردند، برگزار شد و در این امر توانستیم 12 نفر از مجمسه سازان خبره ایران را گرد هم آورده و کارگاه یک‌هفته‌ای تشکیل دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این کارگاه 12 سردیس از مشاهیر دوره صفوی را بازسازی و آماده شده و امیدوار هستیم تا پایان سال پارک مشاهیر صفوی اصفهان به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در اردیبهشت‌ماه نیز دومین کارگاه سردیس‌ها با موضوع سرداران شهید و همچنین نمایشگاه اسباب‌بازی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

نیل فروشان خاطرنشان کرد: این سازمان به مناسبت 22 بهمن در نظر دارد تا در 50 کوچه از کوچه‌هایی که به نام شهدای اصفهان مزین هستند، عکس و زندگی‌نامه‌های این شهدا را با نام، ابراهیمی‌های زمان، به 2 زبان انگلیسی و فارسی نصب کند و در این زمینه نزدیک به 7 هزار کوچه اصفهان که به نام شهدا مزین شده، شناسایی شده‌اند و به زودی این اتفاق صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طراحی مبلمان شهری در محور چهارباغ، نورپردازی و سایر اجزا در این قسمت را در دست کار داریم و فاز نخست آن از میدان شهدا تا چهارراه تختی رو به پایان است، بیان کرد: نقاط سرنوشت ساز انقلاب اسلامی را شناسایی و بر روی آن‌ها کار هنری انجام می‌دهیم، نخستین نقطه سرنوشت‌ساز در اصفهان منزل آیت‌الله خادمی و دومین نقطه، کهندژ اصفهان و سومین آن بوستان مینیاتور است که فاز نخست این بوستان نمایش دهنده، آثار تخریب‌شده شهر اصفهان، فاز دوم آن نمایش دهنده آثار کشور ایران و فاز سوم، آثار جهان است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بوستان ایمنی و ترافیک در قالب یک شهر کوچک در حال راه‌اندازی است که در آن علاوه بر آموزش بحث‌های ترافیکی آشنایی با فضاهایی همچون آتش‌نشانی، اورژانس و فضاهای فرهنگی دیگر نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین 2 بوستان معلولان مخصوص کودکان معلول و بوستان علوم و فنون و همچنین بوستان آینه‌ها که هر 2 به صورت علمی طراحی شده‌اند، در حال تکمیل بوده و به زودی به بهره‌برداری میرسند.

نیل فروشان با اشاره به اینکه ایستگاه‌های جدید در حال طراحی و نهایی شدن هستند، افزود: ایستگاه جدید برای گرفتن نقطه نظرات شهروندان تا پایان سال تأسیس می‌شود و ایستگاه نخست، در قالب یک قاب عکس در محور زاینده‌رود نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیاده‌روهایی که عرض آن‌ها از 3 متر بیشتر است، دارای مبلمان می‌شوند، افزود: پیاده راه کردن راه‌ها، یکی از سیاست‌های سازمان است و این پیاده‌روها باید برخی نقاط مکث داشته باشند و چون تعداد سالمندان روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بنابراین طراحی‌ها بیشتر بر پایه کودکان و سالمندان پی‌ریزی می‌شود طوری که سبب آزار و اذیت شهروندان نشود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از کارهای زیبایی که در شهر انجام‌شده، پاتوق‌های شهری است دارای فضاهایی هستند که در ورودی آن خیابان سبب معرفی خیابان و شخصیتی که خیابان به نام او بوده، طراحی‌شده است و تعداد 12 پاتوق معرفی‌شده که در حال طراحی هستند.

وی بیان کرد: شهر اصفهان دارای پیرایش ویژه‌ای بوده و بیش‌ازحد شلوغ است، با حمایت شهرداری اصفهان مصوبه‌ای تصویب شد که طی آن به پیرایش شهر به‌طور منظم بپردازیم.

نیل فروشان با بیان اینکه در پیرایش سازمان چند طرح را پیش‌رو داریم، بیان کرد: طرح جامع نورپردازی شهر اصفهان، طرح جامع آذین بندی اصفهان، طرح ضوابط 20 گانه و طرح جامع تبلیغات شهری از جمله موارد قابل ذکر است.

وی درباره خط مشی این سازمان با بیان اینکه سال 94 را سال تحول در زیباسازی شهری می‌دانیم، خاطرنشان کرد: تقویت و قابلیت پیاده روهای شهری که جز سیاست‌های اصلی سازمان است، تقویت تجهیز نقاط شهری، ارتقای زیباشناسی نقاط شهری اصفهان، ایجاد برند بین‌المللی زیباسازی اصفهان، حس پویایی در فضای شهر، تعامل‌پذیری آثار هنری، ارتقا و توسعه مبلمان شهری، زیباسازی تقاطع‌ها، مادی‌ها خیابان‌ها و استفاده از نمادها و مجمسه‌ها از جمله رویکردهای این سازمان در سال آینده به شمار می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار