عیسی فرهی نسب یکی از علاقه مندان محیط زیست و طبیعت است که سالها وقت خود را صرف خدمت به محیط زیست و طبیعت پیرامون خود کرده است.
کد خبر: ۱۴۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 16 December 2015
عیسی فرهی نسب یکی از علاقه مندان محیط زیست و طبیعت است که سالها وقت خود را صرف خدمت به محیط زیست و طبیعت پیرامون خود کرده است.

وی از جمله معدود افرادی است که در کشور به صورت کاملا خود جوش و با علاقه ای که داشته است کار طبابت حیوانات وحشی محیط زیست دنا و استان را برعهده گرفته است.

فرهی که در حال حاضر مشغول تیمارداری از چهار پرنده شکاری است در گفت و گو با خبرنگار سفیر دنا از این فعالیت زیست محیطی خود سخن گفت.

یک بهله دال سیاه رو به انقراض ،یک بهله عقاب ،یک بهله شاهین و یک بهله سارگپه پرندگان شکاری است که فرهی نسب با علاقه فراوان در حال نگهداری و طبابت از آنها است.

وی که تمام مراحل نگه داری و تیمار داری از این پرندگان و سایر حیوانات را در حیاط خانه خود انجام میدهد انگیزه اش برای این کار را علاقه وافر به محیط زیست میداند و میگوید:از آنجا که در گذشته کسی این کار را انجام نمیداد و باتوجه به علاقه شدیدم به این کار روی آوردم.

به گفته وی در کنار کار طبابت این پرندگان در هر روز دو تا سه کیلو گوشت سفید و قرمز به این پرندگان خورانده می شود تا اینکه به حالت طبیعی و اولیه خود باز گردند.

فرهی که از سال 1382 تا کنون این گونه فعالیتهای زیست محیطی را برعهده دارد تا کنون بیش از 300 جانور و پرنده مختلف را درمان و روانه طبیعت دنا و استان کهگیلویه و بویر احمد کرده است.

این دوستدار محیط زیست که با کمک گرفتن از دامپزشکان شهرستان و با مراجعه به کتب مختلف اطلاعات خوبی درباره درمان و طبابت حیوانات و پرندگان به دست آورده است این کار را بخشی از زندگی خود میداند و علاقه مند به ادامه آن است.

فرهی در پاسخ به سوالی در باب توصیه اش به شکارچیان گفت: زدن یک پرنده شکاری کار سختی نیست و از طرفی دلیل درستی برای این کار وجود ندارد و توصیه من به شکارچیان تنها دو کلمه است و آن اینکه به آنها بگویم "مرد باشید”.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از حیوانات زخمی از سراسر استان برای درمان به اینجا منتقل می شود گفت:از محیط زیست انتظار حمایت بیشتری دارم تا این که این مرکز به صورت مجهز و پیشرفته تری به کار خود ادامه دهد.

img_9250

img_9252

img_9257

img_9265

img_9284

img_9288

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Kaveh
|
United Kingdom
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
رفتار انساني اين بزرگوار غير قابل وصفه خجالت مي كشم به عنوان بك إيراني تا به نتوانستم قدمي كوچك براي سرزمينم بردارم اين حس وطن پرستيت انقلابي در من بوجود اورد درود بر تو دلاور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار