کد خبر: ۱۴۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 16 December 2015
تابناک گیلان: در سالیان گذشته سید خانمی در رضوانشهر زندگی می کرد که مردم به ایشان و جد بزرگوارش احترام قائل بوده و قبولش داشتند. پس از درگذشت سید خانم براساس گفته ها و شنیده ها برحسب وصیت سید خانم در منزل خود به خاک سپرده شده و هم اکنون منزل و مزار وی تبدیل به بقعه زیارتی شده و مردم و عموماً بانوان و دختران جوان برای زیارت به مزار این سید خانم می روند.

حال اینکه ایشان در یک مکان مسکونی به خاک سپرده شده گذشت ، اما اینکه متولی مزار وی کیست جای بررسی داشته و لازم به کنکاش است.

گویا بر اساس شنیده ها برادر زاده این سید خانم تولیّت این آرامگاه را به دست گرفته و شرایط و قوانین مخصوصی را نیز در این مزار مبذول داشته و با کمی بررسی شاهد این موضوع شدیم که هیچ نظارتی از سوی هیچ دستگاه دولتی منجمله اداره اوقاف بر سیر اداره امور این بقعه و درآمد و مخارج این بقعه وجود ندارد و از طرفی بر حسب شواهد و گفته های برخی متولی مورد نظر ازحسن اخلاق لازم برای کلید داری این بقعه برخوردار نیست .

با یک حساب سر انگشتی شاهد در آمد میلیونی این بقعه در ماه محرم و روز عاشورا و مناسبت های خاص هستیم که این امر فکر گزارشگر را به خود مشغول داشته که این درآمد و مبلغ نذورات در چه راهی و برای چه اموری و با نظارت کدام اداره و نهادی هزینه شده و چه هزینه هایی خود بقعه دارد. لازم است اداره اوقاف و مجموعه مسئولان شهرستان در راستای نظارت و بررسی های لازم اقدام کرده و شبهات موجود در این بقعه را رفع منند.

همچنین شایسته است برحسب اقدامات برخی که به نگارنده و اطرافیان منجمله همسایگان این بقعه متبرکه منعکس شده است در خصوص تولیت و کلیداری این بقعه تصمیمات لازم گرفته و یک فرد عاقل و بالغ که از اخلاقیات لازم برخوردار باشد را در این خصوص منصوب دارند و مسائل امنیتی را نیز در این مکان مسکونی و مزار سید خانم در نظر گرفته و اقدامات لازم را مبذول دارند که از شخص آقای فرماندار بعنوان رئیس شورای تامین شهرستان و امام جمعه محترم شهرستان انتظار پیگیری موضوع می رود. / رضوان خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار