کد خبر: ۱۴۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 17 December 2015

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری دوره آموزشی برای مربیان قرآن کودکان خبر داد.

خبرگزاری فارس: چهاردهمین دوره تربیت مربی قرآن ویژه کودکان در استان البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، حجت‌الاسلام محمود دهقاندار افزود: دوره آموزشی تربیت مربی قرآن کریم ویژه کودکان توسط موسسه قرآنی ندای رحمت الهی و با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌شود.

دهقاندار، هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیان توانمند جهت آموزش قرآن به کودکان خردسال عنوان کرده و ادامه داد: تربیت مربیان قرآنی دلسوز و توانمند و آشنایی آنان با مهارت‌های مختلف آموزش قرآن و همچنین ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان خردسال، از جمله اصول مهم و راهبردی است که اهتمام به آن هماهنگی، انسجام و اثرگذاری بیشتری در آموزش‌های قبل از دبستان را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس موسسه یاد شده در نظر دارد با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوره تربیت مربی قرآن ویژه کودکان ٥ تا ٧ سال را به مدت ٩٠ ساعت آموزش حضوری برگزار کند.

این مسئول در ادامه رعایت شئون اسلامی و داشتن حسن خلق، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم در همان رشته‌ها و شرط سنی حداقل ١٨سال و حداکثر ٣٥ سال سن را از شرایط عمومی جهت شرکت در این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی بیان داشت: دارا بودن گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم یا قبولی در آزمون‌های ورودی معادل از شرایط اختصاصی این دوره است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: همچنین متقاضیان و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند حداکثر تا پایان اسفندماه همه روزه از ساعت ٩الی ١٢و ١٥الی١٧ به موسسه قرآنی و فرهنگی رحمت الهی واقع در جاده ملارد، بعد از انبار نفت، گلستان ٥٦، مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: به افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون‌های مربوطه شوند، گواهی معتبر دوره تربیت مربی قرآن کودکان از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اعطاء می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار