کارشناس بخش مرتع اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب از احیای 35 هکتار از مراتع طبیعی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 19 December 2015
کارشناس بخش مرتع اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب از احیای 35 هکتار از مراتع طبیعی این شهرستان خبر داد.

سیروس کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با مشارکت اهالی روستای آینه از توابع شهرستان سرپل ذهاب در راستای اصلاح و احیای مرتع با کاشت بوته گیاه آتریپلکس صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در این مراتع بوته گیاه آتریپلکس از مهمترین گیاهان خانواده اسفناجیان کشت شد که علاوه بر تنوع گونه ای شرایط مختلف محیطی را به خوبی تحمل می کند.

وی بیان کرد: آتریپلکس یکی از گیاهان مغزی برای دامها نیز به شمار می رود و به سبب داشتن پروتئین کافی، خوش خوراکی، رشد سریع تا حدودی مناسب و سازش با محیط های مختلف و تولید علوفه قابل ملاحظه از اهمیت خاصی برای کاشت در مناطق خشک برخوردار است.

وی افزود: طرح اصلاح و احیای منابع طبیعی همه ساله در شهرستان سرپل ذهاب اجرا می شود و بنا بر ضرورت های موجود امسال این طرح در روستای آینه این شهرستان با مشارکت اهالی روستا صورت گرفت.

کارشناس بخش مرتع اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب اضافه کرد: این اقدام با هدف افزایش ذخیره نزولات آسمانی، کاهش روان آب، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی منطقه انجام شده است.

کریمیان بیان کرد: طرح اصلاح و احیای مراتع یکی ازموثرین روش ها برای احیای پوشش گیاهی که به علت چرای بیش از حد باعث تخریب شده بود در سرپل ذهاب در حال اجراست باشد.

روستای آینه از توابع شهرستان سرپل ذهاب دارای جمعیتی بیش از 800 نفر است.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارای 60 هزار هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 32 هزار هکتار عرصه جنگلی و 28 هزار هکتار نیز مراتع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار