یک جستجوی ساده کافیست تا ببینید که اگر امروز قصد سفر از مشهد به تهران را داشته باشید باید برای خرید بلیط قطار همان مبلغی را بپردازید که برای بلیط هواپیمای چارتر که این به منزله پرواز مجدد بهای بلیط حرکت بر روی ریل آهن علیرغم مخالفت تعزیرات است!
کد خبر: ۱۴۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶ 20 December 2015
به گزارش تابناک رضوی، درحالیکه شرکت راه آهن از 25 آذرماه جاری نرخ بلیت قطار را بنا بر اعلام این شرکت، به طور متوسط 8 درصدو حداکثر  تا 15 درصد افزایش داد، اما افزایش قیمت بلیت قطار تنها پس از پنج ساعت فروش، با حضور نهادهای نظارتی و بازرسی سرزده گشت‌های تعزیرات حکومتی از 10 شرکت حمل و نقل ریلی، براساس صورت جلسه تنظیمی متوقف شد.
ضمن اینکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی به علت نداشتن مجوز افزایش قیمت از سازمان حمایت و کارگروه کنترل بازار متخلف شناخته و موظف شدند قیمت بلیت را به نرخ سابق محاسبه کنند.
مخالفت سازمان حمایت با افزایش قیمت بلیت قطار، داد وزیر راه و شهرسازی را درآورد و بعد از آنکه راه آهن اعلام کرد بلیت قطار قرار است گران شود اما سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده پا به میدان گذاشت و این افزایش قیمت را غیرقانونی خواند و تعزیرات به استناد مخالفت سازمان حمایت، جلوی افزایش قیمت بلیت قطار را گرفت.
و اما تنها یک روز پس از چراغ سبز راه آهن به شرکت‌های خصوصی حمل و نقل ریلی مسافر، نرخ بلیت قطار‌های مسافری شرکت سفیر ریل آسیا که شامل قطارهای شرکت‌های وانیا ریل، مهتاب سیر جم، راه آهن شرقی بنیاد، نورالرضای اصفهان، ریل ترابر سبا، ریل سیر کوثر، جوپار، راه آهن حمل و نقل، رعد تبریز و نیز هستیا می‌شود و همه این شرکت‌ها بخش خصوصی به شمار می‌روند، دوباره افزایش یافت.
جالب این که سایت فروش اینترنتی بلیت قطارهای رجا نیز نرخ بلیت قطارها را با افزایش درج کرده و در ستون بعدی قیمت تخفیف‌دار بلیت را نرخ قبلی درج کرده است.
باید دید سازمان حمایت از مصرف کننده و نیز تعزیرات حکومتی چه واکنش و برخوردی نسبت به افزایش دوباره بلیت بعضی قطارها نشان می‌دهند چرا که با وضعیت فعلی حداقل بهای بلیط قطار مشهد به تهران امروز حدود 70 تا 80 هزار تومان است که با همین مبلغ در برخی ساعات روز می توان بلیط پرواز چارتر تهیه کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مزدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
درورد بر رجا که خودش پیشگام شد و قیمتها را بالا برد . همان طور که قبلا اعلام کرده بودو این یعنی برگشتیم به همان 25 آذر. تعزیرات باید برود کشک سابی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار