معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مصرف مواد مخدر برای افزایش راندمان کاری بزرگترین باور غلطی است که در جامعه کاری و کارگری وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 21 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز افشار در همایش استانی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد در جامعه کار و تولید با هدف آسيب شناسي و دستيابي به راهكارهاي عملي اظهار کرد: مطابق با سياست هاي كلان تعيين شده كشور در طول برنامه ششم توسعه، اعتياد در كشور بايد 25 درصد كاهش يابد.
 
وی افزود: الگوي مصرف مواد مخدر تغيير كرده است و اكنون 65 درصد معتادان شاغل و 55 درصد آنها متاهل هستند و اين نشان دهنده اين نكته است كه ديگر بي خانماني، نداشتن خانواده، تجرد و نداشتن شغل از عوامل بروز پديده اعتياد نيست.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه مصرف مواد مخدر براي افزايش راندمان كاري بزرگترين باور غلطي است كه در بين جامعه كاري و كارگري و حتي برخي كارفرمايان وجود دارد، گفت: اگر نسبت به اين باورها و فرهنگهاي غلط غفلت شود در نهايت عوامل توسعه كه نيروي انساني است را از دست خواهيم داد.  
 
در ادامه این همایش رئيس كارگروه مواد مخدر مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با اشاره به اينكه نظر مجمع استفاده از همه توان و ظرفیت های کشور براي مقابله با اعتياد است، گفت: امروز به دنبال مديريت در حوزه مصرف مواد مخدر، برنامه و اقدامات جديد در حوزه كاهش تقاضا و پيش گيري هستيم.
 
سعید صفاتيان افزود: در ماه هاي اخير شوراي عالي پيشگيري از جرم در كشور تصويب شد كه مهمترين دستاورد آن ورود برنامه هاي پيشگيري به بالاترين سطح نظام است كه اين خود به اجراي صحيح و به موقع برنامه هاي مبارزه با مواد مخدر كمك مي كند.
 
وي گفت: در محيط هاي كارگري در كنار اعتياد بايد مجموعه اي از آسيب هاي اجتماعي را مورد توجه قرار داد كه در اين بين استرس و خشم از مهمترين عوامل اعتياد است كه خود ريشه در عواملي همچون نوع كار، محيط كار، يكنواختي و خستگي دارد.
 
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري هرمزگان در همايش پيشگيري از اعتياد در جامعه كار و توليد گفت: در 9 ماه ابتداي امسال 55 تن انواع مواد مخدر در استان كشف شده است كه نسبت به مدت مشابه پارسال 8 درصد افزايش دارد.
 
بهروز اكرمي افزود: در اين مدت پنج هزار و 47 قاچاقچي و خرده فروش مواد مخدر دستگير و در 32 عمليات 163 باند مواد مخدر در استان متلاشي شده است.
 
وي گفت: با توجه به آمار و عملكرد هاي موجود هيچ كس نمي تواند در داخل و خارج از كشور در صداقت جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر شك كند اما علي رغم تلاشهاي صورت گرفته نتايج به ويژه در حوزه كار و جامعه كارگري نگران كننده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار