بسته خبری تابناک:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «لیست موقت اصلاح‌طلبان آماده شد»،«قرار نبود انقلاب کنیم تا نتوانیم انتقاد کنیم»،«انتقاد آیت‌الله یزدی به ثبت نام بدحجاب‌ها برای خبرگان»،« و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۵۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 25 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


لیست موقت اصلاح‌طلبان آماده شد

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: لیست موقت اصلاح‌طلبان در تهران آماده شده است و احزاب اصلاح‌طلب نیز لیست پیشنهادی را به شورای سیاستگذاری ارائه کردند.به گزارش خبرگزاری فارس، سهیلا جلودارزاده عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لیست اصلاح‌طلبان پس از تأیید صلاحیت‌ها نهایی می‌شود.وی تصریح کرد: این خواسته همیشگی زنان اصلاح‌طلب است که 30 درصد از لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای مجلس از حوزه انتخابیه تهران را زنان به خود اختصاص دهند.جلودارزاده در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا لیست موقتی نیز در جبهه اصلاح‌طلبان تهیه شده است یا خیر، گفت: بله، لیست موقت اصلاح‌طلبان آماده شده است و برخی از احزاب اصلاح‌طلب که عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند، لیست پیشنهادی را به شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داده‌اند.وی خاطرنشان کرد: باید لیست نهایی اصلاح‌طلبان پس از بررسی‌ها و پایش کردن اوضاع نهایی شود.عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: در لیست نهایی اصلاح‌طلبان قطعاً 9 الی 10 نفر از اعضا را زنان تشکیل می‌دهند.


لازم باشد عبایم را برای این جایزه می‌فروشم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی گفت: به‌عنوان یک کرمانی، تعهد می‌کنم حتی اگر قرار باشد عبای خود را بفروشم تا جایزه استاد باستانی‌پاریزی بر زمین نماند، این کار را خواهم کرد.به گزارش ایسنامدیرمسؤول روزنامه‌ی اطلاعات در مراسم رونمایی از فراخوان جایزه جهانی استاد باستانی‌پاریزی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، اظهار کرد: من به‌خوبی دغدغه فرزندان و خانواده استاد باستانی‌پاریزی را نسبت به تداوم این جایزه درک می‌کنم.وی با اشاره به رموز محبوبیت استاد باستانی‌پاریزی، ادامه داد: دانش فراوان استاد، تربیت فرزندان صالح، حضور طولانی او در مطبوعات، زاویه دیدش به تاریخ اسلام، ایران و کرمان و معنویتی نهان که در آثارش هست، از جمله این رموز هستند. همچنین طنزی زیرپوستی که در مطالب استاد نهفته است و استفاده از اصطلاحات محلی که به سخنش رنگ و بوی تازه می‌بخشد و در زمان‌هایی که همه از مطالعه گریزان بودند، افراد بسیاری را به مطالعه واداشت، از جمله ویژگی‌هایی است که به ماندگاری استاد باستانی‌پاریزی کمک کرده است.


بالاترین آمار سوء تغذیه کشوری در نیکشهر

فرماندار نیکشهر گفت: مردم منطقه نیکشهر و پیرامون از نظر تغذیه مناسب در پایین ترین حد میانگین کشوری قرار دارد.صائب گل‌صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از نیکشهر، در حاشیه افتتاح بیمارستان  64 تختخوابی نیکشهر، اظهار داشت: منطقه نیکشهر از نظر تغذیه  مناسب در پایین ترین حد میانگین کشوری قرار دارد.


محافظ آیت‌الله امامی کاشانی در سوریه شهید شد

محسن فرامرزی از اعضای تیم حفاظت آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در سوریه به شهادت رسید.وی به صورت داوطلبانه و در قالب مدافع حرم به نبرد سوریه اعزام شده بود.


١١٤٠ میلیارد تومان در دولت احمدی‌نژاد دود شد

وزير اقتصاد و امور دارايي در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک سپه با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت یازدهم، از حجم دقيق بدهي‌هاي دولت پرده برداشت. رقمي كه او اعلام كرد مستند بر آماري بود كه دفتر تعيين بدهي در خزانه كل كشور ارائه داده بود. به گفته وزیر بین ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتيم و حدود صد میلیارد دلار نیز از فروش شرکت‌ها و واگذاري‌ها، منابع مالی براي دولت به وجود آمد. اشاره او به محمود احمدی‌نژاد است که در دولت‌های او کشور با وفور درآمدهای نفتی روبه‌رو بود. این منابع که حدود ٩٠٠ میلیارد دلار برآورد می‌شود، معلوم نیست در دولت‌های نهم و دهم صرف چه اموری شده است. 

اینها تنها درآمد دولت‌های نهم و دهم نیستند. ادامه صحبت‌‌های طیب‌نیا در این مراسم پرده از هزینه‌های دیگری در این دولت برمی‌دارد که اگرچه جزء درآمدهای دولت نبودند، اما سرنوشتی مانند درآمدهای دولت برای آنها رقم خورد. طیب‌نیا در ادامه از بدهی ٥٤٠ هزار میلیارد تومانی در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد خبر می‌دهد: بدهي شركت‌هاي دولتي با احتساب بدهي شركت ملي نفت ٥٤٠ هزار ميليارد تومان برآورد شده كه ٣٨٠ هزار ميليارد تومان آن فقط مربوط به بدهي‌هاي دولت به سيستم بانكي است. 

اگر دست‌كم نرخ هزار توماني را براي نرخ دلار در دولت‌هاي نهم و دهم در نظر بگيريم، ٨٠٠ هزار ميليارد تومان از محل درآمدهاي نفتي و ١٠٠هزار ميليارد تومان از محل واگذاري‌ها براي دولت قبل به‌دست آمده است به‌جز این، ٥٤٠ هزار میلیارد تومان هم از جیب بانک‌ها برداشته و در کنار این، مطالبات پیمانکاران در بخش‌های مختلف را نپرداخته و صرف اموری کرده که در این هشت سال به رفتارهای پوپولیستی مشهور شده است. این ارقام در مجموع رقمي حدود یک‌هزار‌و ٤٤٠ هزار ميليارد تومان را براي دولت قبل به ارمغان آورده است. این جمله به این معناست که رئیس دولت‌های نهم و درهم علاوه بر پول‌های هنگفت نفت از هر‌جا که می‌توانسته برای اهداف دولت خویش صرف کرده است که تا این لحظه هم محل خرج آنها مشخص نیست.



قرار نبود انقلاب کنیم تا نتوانیم انتقاد کنیم

حجت‌الاسلام نقویان در همایش «مسوولیت جوان منتظر» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی در دانشکده الهیات برگزار شد به سوالات دانشجویان نیز پاسخ داد. نقویان در ابتدای این برنامه در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص حجاب اجباری و اختیاری چیست؟ اظهار کرد: ما باید تابع قانون باشیم، اما با مبانی تربیتی، تربیت یعنی در فضای آزاد محدود باشید نه در فضای محدود آزاد باشید؛ باید بدون ترس، به دختر نامحرم نگاه نکنید نه از ترس کمیته انضباطی، گشت ارشاد یا حتی از ترس جهنم.وی با اشاره به اینکه حجاب اجباری جواب تربیتی نمی‌دهد، افزود: منتهی قانونی وجود دارد که باید مراعات شود اما اگر خواستیم کار تربیتی بکنیم روش دیگری دارد. به گزارش روز نو،حجت‌الاسلام نقویان گفت: قرار نبوده که ما انقلاب کنیم که نتوانیم انتقاد کنیم، اگر هم کسی انتقاد کرد بگویند ایشان منظورش رهبری بوده است، در صورتی که من بارها خودم از مقام معظم رهبری در منبرهایم اجازه گرفتم که انتقاد کنم و ایشان در پاسخ فرمودند که «تضعیف‎شان نکنید اما انتقاد اشکالی ندارد».


یک‌میلیون تن برنج دولتی ناپدید شد

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج درباره ماجرای توزیع برنج‌های آلوده بین مردم در برخی از شهرها توسط دولت گفت: مسئول اصلی تنظیم بازار در ایران وزارت کشاورزی بوده و وظیفه اصلی پاسخگویی در این موضوع به‌عهده این وزارتخانه است.به گزارش تسنیم، دبیر انجمن برنج با اشاره به کاهش قیمت جهانی برنج تصریح کرد: واردات برنج از سال 93 تحت کنترل و به‌صورت مدیریت شده صورت گرفته است ضمن اینکه به‌دلیل کاهش قیمت جهانی این کالا، واردات برنج مانند گذشته سودآور نیست. وی درباره منشأ برنج‌های آلوده و زمان واردات این برنج‌ها به کشور خاطرنشان کرد: ما در سال 92 حدود 2میلیون تن برنج وارد کشور کردیم که یک‌میلیون تن آن اضافه بوده و در سال 93 نیز به‌دلیل واردات کافی از آن یک‌میلیون تن برنج باقی‌مانده در انبارها استفاده نکردیم.علیزاده در ادامه با بیان این احتمال که این برنج‌ها ممکن است همان برنج‌های وارداتی سال 92 باشند، افزود: من بارها از طریق رسانه‌ها از وزارت کشاورزی این سؤال را مطرح کردم: سرانجام این یک‌میلیون تن برنج چه شد؟ به‌هرحال این برنج‌ها یا باید در جایی مصرف شده باشند یا ما آن را از طریق ترانزیت به سایر کشورها صادر کرده‌ایم.وی با اذعان به این موضوع که نمی‌توان با قاطعیت برنج‌های توزیع شده آلوده و تاریخ مصرف گذشته را همان برنج‌های مازاد در سال 92 دانست، گفت: به‌هرحال از سرنوشت این یک‌میلیون تن برنج اطلاعی در دست نیست و بهتر است وزارت کشاورزی مردم را از سرنوشت این برنج‌ها آگاه کند.


نمی‌شود تفکر افراد را سیمان بریزیم و حبس کنیم

محمدرضا تابش ،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد وظایف دولت در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت:دولت وظیفه بسیار سنگینی در انتخابات مجلس دهم به عهده دارد زیرا مجری انتخابات است و از مراحل شکل گیری هیات‌های اجرایی ،برگزاری انتخابات ،انتظامات و امنیت آن مسئولیت بسیار سنگین و سترگی را برعهده دارد.نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه برخی این نگرانی رادارند که دولت در جریان انتخابات حمایت های را از اصلاح طلبان داشته باشد گفت:همیشه همین حرف و حدیث ها مطرح بوده است و متاسفانه اینگونه صحبت ها در گذشته شده است و در حال حاضر نیز می شود ولی همانگونه که وزیر کشور و ریس جمهور و مسئولتن اجرایی مطرح کرده اند دولت کارش برگزاری انتخابات است ولی اینکه در دل دولت تفکرات اصلاح طلبی و اصولگرایی و میانه روی است که امر بعیدی نیست و شک و شبهه ای در آن نیست و این حالت در سپاه ،قوه قضایه و مجلس و سایر دستگاه‌ها نیز هست اما خیلی جاها جرات بروز و ظهور ندارند و نمی شود که تفکر افراد را سیمان بریزیم و حبس کنیم .


کسانی که از عدالت سخن می‌گویند ابتدا یک آینه مقابل خود بگیرند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان که عصر امروز ـ پنج شنبه ـ در کانون توحید تهران برگزار شد، درباره شعار انتخابات اصلاح‌طلبان برای هفتم اسفند با عنوان اخلاق، عدالت، آزادی، گفت: شعار ما در انتخابات آتی در سه محور اخلاق، عدالت و آزادی می‌گنجد یا به تعبیر من آزادی، عدالت و اخلاق. جامعه ما نیاز به هر سه مفهوم دارد.این فعال سیاسی تصریح کرد: آنهایی که از عدالت می‌گویند اول آینه را بردارند و خودشان را در آن ببینند و بگویند آیا این عدالت است؟ عدالت از شخص آزاد، معنا می‌گیرد. کسی که خود عادل نباشد چگونه می‌تواند مجری عدل باشد؟ عدالت از درون و رفتار افراد آغاز می‌شود به خصوص در حکومت و این عدالت گسترش پیدا می‌کند. اگر کسی را در پستی بنشانیم باید شایستگی آن را داشته باشد.


اصلاح‌طلبان رقیب نظام نیستد

حجت‌الاسلام محسن رهامی در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان که عصر امروز ـ پنج‌شنبه سوم دی ماه ـ در کانون توحید تهران برگزار شد، گفت: ما در مقابل معضلات نقد نمی‌کنیم که چرا افرادی که در ایران بوده‌اند رفته‌اند، هر کس تکلیف خودش را می‌داند. ما حتی به کسانی نقد نمی‌کنیم که انزوای سیاسی را انتخاب کرده‌اند، تکلیف این افراد با خودشان است.به گزارش آنا، وی افزود: ما دسته‌ای هستیم که دلمان برای کشور می‌سوزد، ما به آیین نظام و کشور اعتقاد داریم و احترام می‌گذاریم. ما هیچ نگرانی از هیچ‌کس نداریم. انتخابات با ملت است. ما دموکراسی داریم. دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، تأکید کرد: ما اصلاح‌طلبان یار نظام، مسئولان نظام و مملکت هستیم، رقیب آنها نیستیم؛ از اول با هم شروع کردیم.


ادعای احمدی‌نژادی‌ها درباره نقش هزار فامیل در انتخابات

عبدالرضا داوری از چهره‌های فعال هوادار احمدی‌نژاد در فضای مجازی و رئیس سابق مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور مدعی شده است که: بر اساس آماری که هم اکنون یکی از همکاران سابق مان در وزارت کشور در اختیارم گذاشت کاندیداتوری افراد وابسته به مدیران و خاندان های خاص در انتخابات پیش روی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نسبت به تمام انتخابات قبلی بی سابقه بوده و آمارهای اولیه نشان میدهد که ۵۲.۸ درصد از کاندیداها ، مستقیم یا غیرمستقیم به  شبکه خانواده های مدیران دولتی و خاندان های خاص مرتبط هستند که از این پدیده می توان به خیزش الیگارشی حاکم علیه جمهوریت تعبیر کرد.


اعتدال امروز، التقاط حق و باطل است

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش سراسری مدیران كانون های بسیج مهندسان و فرماندهان بسیج وزارت راه و شهرسازی گفته: امروز در جامعه فضایی شکل گرفته است که هر شخص که با اصلاحات موافق است در واقع با استکبار سازش دارد و هر شخص مخالفت داشته باشد به تندرو بودن متهم می شود.وی با اشاره به شناخت حق و باطل در فضای سیاسی امروزی جامعه تاکید کرد: باید بدانیم كه ما حق و باطل كندرو و یا میانه رو نداریم و این دو هیچ گاه باهم سازشی نخواهند داشت. برهمین اساس اصلاحات در حق جایی ندارد و اگر نظام و تئوری ما اسلامی است دیگر اصلاحات معنایی ندارد.وی با بیان اینکه اعتدال در اینجا به معنای كم رنگ تر كردن حق است، تصریح کرده: بنده نمی دانم اعتدال در حقیقت چه جایگاهی دارد، اعتدالی كه امروز گروهی از جامعه از آن صحبت می كنند التقاط حق و باطل است. صدیقی معنای اصلاحات را تغییر اسلامیت نظام دانسته و افزوده: اعتدال و اصلاحات هر دو یك هدف را دنبال می كنند و از یك جا تغذیه می شوند. اعتدال و اصلاحات هر دو اصطلاحاتی هستند که در تاریخ نیز ریشه دارند. این نگرش همانطور كه مسیحیت را از دور خارج كرد می خواهد امروز با گروهی مانند داعش اسلام را تخریب كند چرا که امروز داعش مانند جنگهای صلیبی به دنبال به حاشیه كشیدن اسلام از صحنه است.


اعلام صریح هدف ایجاد باشگاه خبرنگاران بسیج

حجت‌الاسلام و المسلمین تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مراسم آغاز به کار باشگاه خبرنگاران بسیج گفته: مقام معظم رهبری در تحلیل وضعیت جبهه حق و باطل نکته بسیار مهمی را گوشزد کردند و فرمودند داشته‌های جبهه دشمن کثرت ساز و کارهای رسانه‌ای است. اگر آمریکا امروز به برخی از اهداف خود رسیده است، به خاطر داشتن سرمایه رسانه‌ای است. ما اگر این سرمایه را از آنها بگیریم یا از کار بیندازیم، آمریکا به هیچ‌یک از اهداف خود نخواهد رسید، زیرا درهیچ‌کدام از عرصه‌های دیگر قدرت مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد. باشگاه خبرنگاران بسیج باید دست به مقابله هوشمند با این رسانه‌ها بزند. ما امیدواریم باشگاه خبرنگاران بسیج بتواند به موفقیت برسد. اولویت این باشگاه از کار انداختن رسانه‌های داخلی در جهت اهداف آمریکاست. باشگاه خبرنگاران بسیج باید اهداف آمریکا در داخل کشور را خنثی کند.


انتقاد آیت‌الله یزدی به ثبت نام بدحجاب‌ها برای خبرگان

آیت‌الله یزدی در بخش از سخنان خود در نهمین کمیسیون مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در قم با انتقاد از نحوه ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفته: قانون انتخابات نام‌نویسی را برای همگان آزاد گذاشته است و متاسفانه می‌بینیم خانمی با یک وضعیت نامناسب و با بدحجابی برای مجلس خبرگان ثبت‌نام می‌کند و بعد هم مطرح می‌شود که ثبت‌نام که مشکلی ندارد و برای همگان آزاد است. حدود ۸۰۰ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۸۸ نفر به این مجلس راه می‌یابند، بر این اساس این تعداد زیاد کاندیداها به نظر می‌رسد اهداف دیگری را دنبال می‌کند.


خطای نرم‌افزاری باعث آزادی سریع 3هزار زندانی شد!

مقام ها می گویند که بیش از ۳۲۰۰ زندانی در ایالت واشنگتن آمریکا در نتیجه خطای نرم‌افزاری زود از زندان ها آزاد شده اند. این خطا باعث سوءمحاسبه در میزان کاهش مجازات زندانیانی شد که باید به خاطر رفتار خوب در زندان تخفیف می گرفتند. این نرم‌افزار در سال ۲۰۰۲ در پی حکم دادگاه دایر بر لزوم تخفیف دادن به زندانیان خوش رفتار معرفی شده بود. مقام های ایالتی گفتند که بسیاری از زندانیان آزاد شده باید برای پایان دوره مجازات به زندان برگردند. جی اینسلی فرماندار واشنگتن در یک کنفرانس خبری گفت: "اینکه این مشکل برای ۱۳ سال ادامه داشته شدیدا مایه یاس و عصبانیت و کاملا غیرقابل قبول است." تحلیل خطاها نشان داد که زندانیانی که میزان کاهش مجازات آنها اشتباه حساب شده بود، به طور متوسط ۴۹ روز زود آزاد شده اند. در یک مورد ۶۰۰ روز از مجازات یک زندانی کاسته شد. معلوم نیست که آیا هیچ کدام از آنها بعد از آزادی زودهنگام مرتکب جرایم تازه شده اند یا نه.


عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بازداشت شد

فرج کمیجانی،عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مسوول منطقه مرکزی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پنجمین روز ثبت نام انتخابات مجلس بازداشت شد. فرج کمیجانی ، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مسوول منطقه مرکزی ۱ (استان های مرکزی،قم و زنجان ) شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است.خبرها حاکی از این است که وی با حکم بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای قاضی مقدس در دفتر کارش در مجتمع فنی رسالت بازداشت شد. دفتر محل کار و منزل او بازرسی شده و دو کیس و تعدادی سر رسید جمع آوری شده است.


چهره‌های نزدیک به هاشمی و مصباح در راه خبرگان

رضا استادی، محسن خرازی، عباس محفوظی، علی اصغر معصومی، ابوالحسن مهدوی، هادی باریک‌بین و حسن آقا شریعتی نیاسر از جمله اعضای مجلس خبرگان رهبری هستند که  ظاهرا برای دوره بعد این مجلس کاندیدا نشده‌اند. در شرایطی که خبرگزاری ایرنا، روز چهارشنبه از ثبت نام عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داده بود، احمد هاشم آبادی، سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس، این گزارش را تکذیب کرد.علاوه بر اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری برخی از شخصیت‌های نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از جمله سید حسن خمینی، محمد موسوی بجنوردی، محمدجواد حجتی کرمانی، رسول منتجب‌نیا، مجید انصاری،  محمد اشرفی اصفهانی و محمدمهدی فقیهی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده‌اند. در مقابل مرتضی آقاتهرانی، مهدی طائب و ناصر سقای بی‌ریا از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی نیز برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند.


حق‌الوکاله ده میلیارد تومانی قاچاقچیان مواد مخدر

نعمت احمدی وکیل دادگستری در گفت و گو با یک رسانه فارسی زبان خارج از کشور، درباره حذف مجازات اعدام در حوزه جرایم مواد مخدر گفته: در مجلس که تصویب می شود ولی گرفتاری قانونی دارد. تبعاتی که اعدام‌ها در شهرستان‌ها دارند سلسه وار است. هزینه‌ها دهشتبار بوده، اکثر فرزندان اعدامی‌ها یا به انحراف کشیده شده‌اند یا به شدت متضرر شده‌اند. دست‌های اصلی هرگز گیر نمی‌افتند، گیر هم بیافتند، آنقدر پول دارند که به خوبی می‌دانند چطور مسیر پرونده را منحرف کنند. وکلایی که در حوزه مواد مخدر کار می‌کنند، غالبا دستمزد میلیاردی می‌گیرند. چند مدت پیش وکیلی برای اینکه حکم اعدام کسی را به حبس تبدیل کند، پنج میلیارد تومان دستمزد گرفته بود. همسرش در راهروهای دادگستری معترض بود که پنج میلیارد پول دادیم و حکم اعدام هم صادر شده است. وکیل دیگری به خانواده این زندانی گفته بود من ده میلیارد تومان می‌گیرم تا این حکم را در دیوان نقض کنند.


ماجرای وصیت هاشمی درباره تربیت فرزندانش

رسانه‌های اصولگرا که به بازخوانی خاطرات روزانه هاشمی رفسنجانی علاقه پیدا کرده‌اند، این بار بخشی از خاطرات وی مربوط به 30 بهمن 1362 را مورد توجه قرار داده‌اند که در قالب وصیتنامه فوری هاشمی نوشته شده و در آن امده: من‌ مایلم‌ نوشته‌هایم‌ را که‌ به‌ چاپ‌ نرسیده‌، مخصوصا فیشهای‌ «کلید قرآن‌» توسط افرادصالحی‌ آماده‌ چاپ‌ و نشر گردد. اگر دوستانم‌ این‌ آرزوی‌ من‌ را برآورند، ممنونم‌ و ان‌شاءالله‌ دراجر آن‌ شریک‌ خواهند بود. لابد دوستانم‌ در تربیت‌ فرزندانم‌ ـ که‌ مسئولیت‌ تربیت‌ آنها را به‌ خاطرکارهای‌ عمومی‌، نتوانسته‌ام‌ به‌ خوبی‌ انجام‌ دهم‌ ـ توجه‌ مبذول‌ خواهند نمود.  از امام‌ عظیم‌الشأن‌ که‌ به‌ نمایندگی‌ ایشان‌ برای‌ اداره‌ جنگ‌ به‌ جبهه‌ می‌روم‌، انتظار دارم‌ ازدعا فراموشم‌ نفرمایند.  از نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ که‌ ممکن‌ است‌ در برخوردها، گاهی‌ با آنها تند و بی‌ ادبانه‌حرف‌ زده‌ باشم‌، عذر می‌خواهم‌؛ امیدوارم‌ ببخشند. اگر به‌ فیض‌ شهادت‌ نائل‌ گشتم‌، در پیشگاه‌ الهی‌ برای‌ کسانی‌ که‌ حقی‌ برگردنم‌ دارند،شفاعت‌ خواهم‌ کرد و لذا از آنها می‌خواهم‌ که‌ بزرگوارانه‌ از حقشان‌ بگذرند و یا با مراجعه‌ به‌ وراث‌من‌، مطالبه‌ نمایند و در این‌ صورت‌ بازماندگانم‌ از ادای‌ حقوقی‌ که‌ شرعا به‌ اثبات‌ برسد و یا ظن‌ به‌صحت‌ آن‌ پیدا کنند، دریغ‌ نخواهند کرد. ان‌شاءالله‌ در قرارگاه‌ با فرصت‌ بیشتر این‌ وصیت‌ نامه‌ راتکمیل‌ می‌کنم‌.


صدور فرمان ثبت‌نام انبوه اصلاح‌طلبان برای مجلس

معاون اول دولت هشتم با اشاره به لزوم تشویق نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات گفته: با وجود زمان اندک باقی‌مانده تا پایان مهلت ثبت‌نام خواهش من از دوستان این است که این افراد را به نام‌نویسی تشویق کنند. عارف که در نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان سراسر کشور با عنوان «خانه‌ای برای ملت» سخن می‌گفت٬ با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم اسفندماه پیش‌رو گفته: شرایط کشور و شرایط منطقه‌ای در کنار روندی که دولت تدبیر و امید در دو سال و نیم گذشته بوجود آورد، ایجاب می‌کند که انتخاباتی با مشارکت حداکثری برگزار کنیم.


حسین مرعشی هم اصالت‌شناس شد!

عضو ارشد حزب كارگزاران گفته: دل‌مان مي‌خواهد كه رقيب‌مان اصولگرايان اصيلي باشند كه پايبند به منافع ملي هستند و با پايداري‌ها تفاوت دارند. الان تفاوت معني‌داري بين آقاي ناطق‌نوري و آقاي مصباح‌يزدي وجود دارد. منظورم از تفاوت يعني‌‌ همان تفاوتي كه بين آقاي علي لاريجاني با حسينيان، زاكاني، كوچك‌زاده و رسايي وجود دارد. البته افراد را در سياست نبايد صفر و صد ديد. در جناح ما هم ممكن است افرادي باشند يا بودند كه به بعضي از برنامه‌هاي‌مان در گذشته لطمه زدند.


اجرای طرح آینه برای مزاحمین نوامیس

سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفته : از ابتدای آذرماه سال جاری و همزمان با شروع طرح برخورد با متهمین جرایمی مانند آلودگی صوتی ، مزاحمت نوامیس و بد حجابی از سوی پلیس امنیت در سطح استان ، طرح آینه برای 56 نفر از متهمین اینگونه جرائم اجرا شد. در این طرح، افراد متهم و مجرم جرائم مذکور به جای ارجاع به دادسرا و تشکیل پرونده، جهت گذراندن دوره طرح آینه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معرفی می‌شوند. طرح آینه یک دوره آموزشی کوتاه مدت است و سعی در بازگشت انسان ها به فطرت الهی و خویشتن واقعی خود را دارد. وی با اشاره به برگزاری سه دوره از کارگاه طرح آینه برای 56 نفر از متهمین جرایمی همچون آلودگی صوتی ، مزاحمت نوامیس ، بدحجابی  ابراز داشت : با اجرای این طرح از تشکیل پرونده برای افرادی که از روی سهل انگاری و برای اولین بار مرتکب چنین جرائمی شده اند جلوگیری می شود.


فردوسی‌پور تهدید به اخراج هم شد

روزنامه جام جم ارگان نوشتاری صداوسیما نوشت: هماهنگی با مسئولان و مدیران گروه یک شبکه برای انجام یک مصاحبه اختصاصی از اصول ابتدایی و بدیهی برنامه‌سازی در تمام تلویزیون‌های دنیاست. صداوسیمای جمهوری اسلامی اما در برابر این کم‌کاری و تخلف رخ‌داده در برنامه نود، فقط جلوی پخش مصاحبه را گرفت و بقیه برنامه به روال هر هفته پخش شد و روی آنتن رفت. اما دیگر شبکه‌های تلویزیونی گاه تخلفات مجریان خود را برنتابیده و حتی تا پای اخراج آن ها رفته‌اند. در سال جاری میلادی شبکه بی.‌بی.‌سی همکاری چندین و چند ساله خود را با جرمی کلارکسون مجری نام‌آشنای برنامه تخت‌گاز این شبکه به‌دلیل درگیری با تهیه‌کننده برنامه ابتدا به‌طور موقت به حال تعلیق درآورد و بعد اخراج کرد. برنامه تخت گاز از سال 2002 با اجرای جرمی کلارکسون، ریچارد همون و جیمز می پخش و تخمین زده می‌شد هر هفته نزدیک به 350 میلیون نفر در 170 کشور بیننده دارد. شبکه سی.‌ان‌.ان نیز جیم نانسی مجری خود را که در جریان دعوای توئیتری به‌شدت از حامیان اسرائیل انتقاد کرده بود، پس از 34 سال کار از این شبکه آمریکایی اخراج کرد. سی.ان.ان در گذشته نیز فرید زکریا را به دلیل سرقت ادبی در نگارش روایتی، از مسئولیتش در این شبکه به حالت تعلیق درآورده بود.


60 درصد وزارت کشور دست احمدی‌نژادی‌هاست!

علی محمد غریبانی رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در هم‌اندیشی سراسری اصلاح‌طلبان که عصر امروز در کانون توحید برگزار شد اظهار داشت: آدم احساس می‌کند که در این انتخابات پیروزی از آن ما است اما من این سئوال را دارم که وزارت کشور به چه میزان پست‌های دولت قبلی را تحویل داده است. چرا که 60 درصد تشکیلات وزارت کشور, استانداری و فرمانداری‌ها با پست‌های قبلی مانده‌اند و همچنان احمدی نژادی هستند. 75 درصد مدیران کل استان‌ها از طیف قبلی (احمدی نژاد) هستند و وقتی به ما این آمارها را می‌دهند ما از خود می‌پرسیم که آیا اصلاح‌طلبان برای موفقیت امیدواری دارند. امیدوارم ما همه اصلاح طلبان را در این انتخابات پیروز ببینیم.


دولت روحانی 400هزار میلیارد تومان را دست عده‌ای خاص داده است!

سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس در همایش مجمع بسیج مهندسین مدعی شده است: در دولت آقای هاشمی زمانی که دولت را تحویل گرفتند نقدینگی 1880 میلیارد تومان بود و در پایان دولت 4.6 برابر شد، در دولت اصلاحات 5.4 و در دوره آقای احمدی نژاد 4.5 برابر شد، در ابتدای دولت فعلی به 490هزار میلیارد تومان رسید و ماه گذشته نقدینگی 890 هزار میلیارد تومان شده است. نقدینگی در دوره‌ای که درآمد کاهش داشته و پولی تزریق نشده 400هزار میلیارد افزایش پیدا کرد، لذا نقدینگی با همین شیب تا پایان 8 سال، 11 برابر می‌شود. برداشت من این است این 400هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازرگانی خارجی در دست طیف خاصی وارد شده است که آقای نهاوندیان بهتر می‌تواند توضیح دهد.



فتوای رهبر انقلاب درباره حکم استفاده از وسایل شخصی در ایام آلودگی هوا

نظر سردار نقدی درباره واردات مدیر خارجی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در اینجا سیب‌زمینی را چال می‌کنند گفت: آیا این مدیریت است؟ بعضی‌ها با مطرح کردن اینکه باید از خارج کشور مدیر وارد کنیم مردم را تحقیر می‌کنند. سردار محمدرضا نقدی در ارتباط زنده توسط ویدئو کنفرانس با همایش بسیج مهندسین عمران و معماری که در هتل نخل مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز با توطئه‌های بزرگ دشمنانمان مواجه هستیم که علیه اسلام دارند اقدام می‌کنند، آنها خلع سلاح شدند و شکست‌های سنگینی از امت اسلامی خوردند و طی سال‌های اخیر مداوم عقب‌نشینی کردند.


کلیدی‌ترین توصیه رهبری به خواص بی‌بصیرت

جلسه سخنرانی عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین صداوسیمای جمهوری اسلامی با عنوان «شورش علیه جمهوریت» خود به مصداقی از نحوه عملکرد آشوب‌طلبان بدل شد. ضرغامی تصریح کرد:‌ مرزبندی با ضدانقلاب کلیدی‌ترین مشورت رهبری به خواص بی‌بصیرت بود. قدر این رهنمود الهی و پیامبرگونه را ندانستند.


در خواست200 کرسی مجلس

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری عصر امروز پنج‌شنبه در همایش هم اندیشی اصلاح‌طلبان در کانون توحید تهران اظهار داشت: دولت‌ها هیچ وقت به سمت عدالت نمی‌روند بلکه این مردم هستند که باید عدالت را اجرا کنند. دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تکرار سخنان پیشین خود مبنی بر اینکه وزیر ما به دنبال اکثریت کرسی مجلس هستیم‌گفت : آن زمان که من گفته بودم ما هر 290 کرسی‌های مجلس را گرفته‌ایم آقای لاریجانی پیام داده بود که به فلانی بگو لااقل یک کرسی را برای ما نگه دارد. ما هم می‌گوییم 90 کرسی مجلس برای آدم‌های عاقلی مثل شما باشد اما از 200 کرسی دیگر مجلس کوتاه نمی آییم.


نظر آیت الله مکارم درباره شیوه رفع خطر تکفیری ها

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با وزیر اوقاف اردن با بیان اینکه دو خطر بزرگ جهان اسلام را تهدید می‌کند، اظهار کرد: نخستین خطر تکفیری‌ها هستند که تمام جهان و کشورهای اسلامی را تهدید می‌کنند. امروز خطر تکفیری‌ها هم منجر به قتل نفوس شده است و هم به تخریب کشورهای اسلامی و هم به شادی دشمنان اسلام منجر شده است.وی با بیان اینکه هیچ کشوری حتی عربستان سعودی که به عقیده ما زادگاه تکفیر است، از خطر آنها مصونیت نخواهد داشت، افزود: دومین خطری که جهان اسلام را تهدید می کند، رژیم اشغالگر قدس است که از دشمنان قدیمی و قسم خورده مسلمانان محسوب می شود.استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و مسجدالاقصی، تصریح کرد: امروز مشکلاتی که برای مسجدالاقصی ایجاد شده است برای جهان اسلام و علمای جهان اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد.وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خطر تکفیری ها فقط به‌وسیله نیروی نظامی برطرف نخواهد شد، اظهار کرد: خطر تکفیری ها ناشی از تفکر و مکتب انحرافی است و علمای اسلام باید ریشه این تفکر را بخشکانند و از عجایب روزگار این است که آل سعود که دیدگاه تکفیری در کتاب ها و مدارس‌شان تدریس می‌شود، ائتلافی ضد تکفیری با عضویت بیش از سی کشور تشکیل داده اند.مکارم شیرازی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد آل سعود نیز به خطر تکفیری ها پی برده‌اند، افزود: امروز ایجاد تفرقه بین مسلمانان از توطئه‌های دشمنان است و آنها سعی دارند تا در بین شیعیان سنی هراسی و در بین اهل سنت، شیعه هراسی را ایجاد کنند.وی گفت: در ایران در شمال و جنوب و شرق و غرب اهل سنت زندگی می کنند و ما با آنها زندگی مسالمت آمیزی داریم.


حرف‌های تکان‌دهنده یک نماینده درباره فساد

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی، درباره تأثیر پول‌های کثیف در انتخابات، مفاسد رخ داده در دوره‌های دولت‌های نهم و دهم و افرادی که در دو سال پایانی دولت احمدی‌نژاد به ثروت‌های کلان میلیاردی رسیدند، حرف‌های تکان‌دهنده‌ای زده است. مؤید حسینی صدر در گفت و گو با شرق گفت، عده‌ای با استفاده از منافذی که وجود داشته یا منافذی که خودشان ایجاد کرده‌اند، به زندگی رسیده‌اند و کشور و مردم را فدای زندگی خود کرده‌اند. آن عده‌ای که از منافذ موجود استفاده می‌کنند، معمولا زرنگی‌هایی دارند و با خریدن افرادی که سست‌تر هستند، به غارت می‌پردازند، اما نوع دومی هستند که بسیار خطرناک‌تر هستند؛ یعنی افرادی که خودشان در ساختار هستند و منافذی را ایجاد می‌کنند تا از همان منافذ دست به غارت بزنند. نمونه این نوع ماجرا، در دولت قبل در بحث ارز روی داد؛ آن ماجرا این‌طور بود که برای ایجاد توازن در نرخ ارز، تصمیم گرفتند به یک‌سری صرافی‌ها ارز بدهند تا در بازار توزیع کنند. تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد هم هیچ‌وقت کمتر از 500 تومان نبود. این چند صرافی هر روز صبح چند میلیون دلار می‌گرفتند و با دستکاری بازار، قیمت ارز آزاد را بالا می‌بردند و این دلارها را در بازار می‌فروختند و روزانه چندصد میلیون تومان پول به جیب می‌زدند از همین راه افرادی توانستند در چند ماه به ثروت چندصد میلیاردی دست پیدا کردند. افرادی که یک‌شبه مجوز صرافی گرفته و به سرعت هم شعبه ایجاد کرده بودند، نمی‌توانستند به دور از چشم مسئولان وقت به چنین امکاناتی دست پیدا کرده باشند. اینکه هر روز به یک عده خاص، ارز هزار و 600 تومانی داده شود و قیمت ارز در بازار هم دوهزار و 300 تومان باشد، طبیعی است که منفذ سوءاستفاده ایجاد شود و این اتفاق با آگاهی کامل افتاده است.


نظر وزیر اطلاعات احمدی نژاد درباره تاثیر تحریم ها

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی ظهر امروز در جمع فرماندهان سپاه امام رضا (ع)، اظهار داشت: امروز عده‌ای به دنبال این هستند که مسیر و حرکت امام راحل در استکبارستیزی را از میان ببرند که این‌ها همراهان استکبار هستند. وزیر سابق اطلاعات گفت: معیار نماینده انقلابی با اقتصاد مقاومتی سنجیده می‌شود، امروز با جرأت باید عنوان کرد که تنها ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور با تحریم‌ها در ارتباط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :