مدیرکل گمرک استان یزد از الکترونیکی شدن برخی دیگر از رویه‌ها و فرآیندهای گمرکی در این اداره‌کل خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 25 December 2015
به گزارش تابناک یزد، حسن یاسری با اشاره به روند تکمیل سامانه جامع امور گمرکی در این اداره کل، اظهار داشت: در یک‌ماه اخیر نیز برخی دیگر از فرآیندهای گمرک در این اداره کل، الکترونیکی و سامانه جامع امور گمرکی در حال تکمیل شدن است.

وی راه‌اندازی قبض انبار الکترونیکی، سیستم بازبینی و کارنه تیر 2 مقصده را از جمله فرآیندهائی ذکر کرد که در این گمرک الکترونیکی شده‌اند.

یاسری به متمرکز شدن فرآیند کارشناسی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: 2‌نفر از کارشناسان این اداره‌کل با راه‌اندازی سامانه کارشناس مجازی در حال بررسی و ارزیابی سندهای سایر گمرکات به ویژه گمرک شهید رجائی هستند.

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی‌شدن برخی رویه‌ها در اداره‌کل گمرک استان یزد افزود: در آینده‌ای نزدیک تمام فرآیندهای گمرکی با تکمیل سامانه جامع امور گمرکی در گمرک استان، الکترونیکی و به وضعیت مطلوب می‌رسد.

یاسری راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک استان یزد را گامی مهم در جهت تسهیل و روان‌سازی فرآیند ترخیص کالا دانست و تاکید کرد: تجار و بازرگانان اکنون می‌توانند، خدمات گمرکی در رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت را در تمام طول شبانه‌روز و بدون مراجعه حضوری به گمرک، از دفاتر خود دریافت کنند.

وی افزایش صحت فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها را از مزایای این سامانه برشمرد و تصریح کرد: تمام استانداردها و مجوزها بر اساس طرح جامع امور گمرکی دیگر به صورت کاغذی نیست چرا که بستر الکترونیک آن فراهم شده و این موضوع از جعل جلوگیری و فعالیت‌ها را سرعت می‌بخشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار