مدیر فرهنگ سرای سلامت شهرداری مشهد خبر داد:
مدیرفرهنگ سرای سلامت از برگزاری 300 تئاتر آموزشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 25 December 2015
حجت السلام محمد فخر اکبری در گفتگو با خبرنگار ما افزودد: به منظور آشنایی دانش آموزان با مباحث حوزه ایمنی،ترافیک و سلامت تئاترهایی پیش‌بینی شده و برای دانش آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی و پیش دبستانی اجرایی می شود.

وی افزود: آموزش های مدنظر در این طرح  با استفاده از قالب هنر به دانش آموزان ارائه می شود تا علاوه بر جذابیت،در ذهن کودکان نیز ماندگار شود.

مدیرفرهنگ سرای سلامت تصریح کرد:یکی از وظایف فرهنگ سرای سلامت ارائه آموزش های شهروندی به اقشار مختلف جامعه است که اجرای 300 تئاتر در مدارس نیز در همین راستا است که با همکاری دبیرخانه فرهنگ شهروندی وسازمان فرهنگی شهرداری مشهد انجام می شود.

فخر اکبری خاطرنشان کرد:جامعه هدف این نمایش ها دو گروه هستند که گروه اول را دانش آموزان پیش دبستانی و دوره اول دبستان تشکیل می‌دهند و قرار است 120 نمایش عروسکی برای این پایه‌های تحصیلی اجرا شده و پیش بینی می شود 10 هزار نفر از این اجراها بازدید داشته باشند.

وی گروه دوم را دانش آموزان دوره دوم ابتدایی برشمرد و افزود:اجرای 180 تئاتر برای این دانش آموزان برنامه ریزی شده که علاوه بر بازیگران، کارشناس مجری نیز در این برنامه حضور خواهد داشت و در پایان از دانش آموزان سوالاتی پرسیده شده و جوایزی نیز داده می شود.

مدیرفرهنگ سرای سلامت تاکید کرد:طبق برنامه ریزی انجام شده در مجموع 300 نمایش تا پایان سال در مدارس اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود 25 تا 30 هزار دانش آموزان از این تئاترها بازدید نمایند.

فخر اکبری در ادامه بیان کرد:این نمایش ها در همه نواحی آموزش و پرورش و در دبستان های دخترانه و پسرانه اجرا خواهد شد و به گونه ای برنامه ریزی شده تا اجرای هر تئاتر کمتر از 30 دقیقه زمان ببرد.

وی افزود: مدیران مدارس ابتدایی و مهدکودک ها که تمایل به اجرای این نمایش ها دارند می توانند با مراجعه به فرهنگ سرای سلامت و سایت آموزش و پرورش درخواست خود را ارائه کرده تا در نوبت اجرا قرار گیرند.

مدیرفرهنگ سرای سلامت در ادامه به محتوای نمایش ها اشاره و تصریح کرد:این نمایش، قصه کودک بازیگوشی است که  درزندگی روزانه خود با اتفاقاتی از جمله آتش‌سوزی، استفاده از دوچرخه و خوردن غذاهای مختلف مواجه می شود و در هر بخش با راهنمایی والدین و مربی با نحوه مواجهه با آنها آشنا می‌شود.

فخر اکبری هزینه های اجرای این نمایش ها را بالا عنوان کرد و افزود:به دلیل تعداد زیاد نمایش ها، هزینه اجرای هر تئاتر در مجموع بسیار کاهش یافته و میزان اندکی ازهزینه ها نیز از مدیران مدارس دریافت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار