رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گشایش پروژه نقشه‌برداری مغزی (brain mapping) در بیمارستان چمران این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 26 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز درباره پروژه نقشه‌برداری مغزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مرکز تحقیقات و علوم اعصاب، در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز آغاز به‌کار کرد.

همچنین رئیس مرکز تحقیقات و علوم اعصاب، در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز نیز دراین‌باره  به خبرنگاران بیان کرد: پروژه تصویربرداری مغزی، باهدف ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی در مطالعات تصویربرداری عملکرد مغزی، تحریک مغزی و پردازش انواع داده‌های مغزی در شیراز راه‌اندازی شده است.

مجیدرضا فرخی یادآور شد: مانیتورینگ سیستم عصبی در حین جراحی و توان‌بخشی عصبی از دیگر مواردی است که با راه‌اندازی این پروژه امکان‌پذیر می‌شود.

بهره‌برداری از اتاق تمیز در آینده نزدیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در جمع پژوهشگران برتر این دانشگاه شرکت کرد و در سخنانی یادآور شد: اتاق تمیز (CLEAN ROOM) این دانشگاه در آینده نزدیک که به‌عنوان زیرساختی دیگر برای فعالیت بیشتر پژوهشگران علوم پزشکی فارس است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدهادی ایمانیه ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری از اتاق تمیز، شیراز بتواند به قطب تولید پروبیوتیک‌ها در کشور تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه اغلب مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برج پژوهشی محمد رسول‌الله (ص) مستقر شده‌اند، افزود: در این راستا دومین برج پژوهشی در شیراز نیز در دست‌ ساخت است.

این مسئول افزود: باهمت مصطفی زمان‌ثانی نیکوکار عرصه سلامت استان فارس، دومین برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با محوریت فعالیت‌های مربوط به بیماری سرطان، هم‌اکنون مرحله خاک‌برداری را به اتمام رسانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اظهار داشت: تجهیزات آزمایشگاهی دارای ارزش بیش از 100 میلیون تومان در شیراز از حالت پراکنده و اختصاصی در مراکز درمانی شیراز خارج و به آزمایشگاه انتقال می‌یابد تا زمینه دسترسی تمام پژوهشگران به این تجهیزات فراهم شود.

ایمانیه همچنین در سخنان خود بررسی مواردی مانند حمایت از نویسندگان کتب مرجع، لحاظ شدن تعداد اعضای هیئت‌علمی در رتبه‌بندی دانشگاه، تدوین آیین‌نامه‌های حمایت از فناوری و ایجاد زمینه‌های حمایت از پژوهشگران را مورد تأکید قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار