سرمستی طبیعت؛
در حالیکه هوای بسیاری از شهرهای بزرگ کشور آلوده است و هنوز یک هفته از شروع جشن یلدا و آغاز زمستان سرد و برفی نگذشته است اما این روزها مناطق گرمسیری ایلام با هوایی بهاری، جلوه ای بسیار بدیع و چشم نواز خودنمایی می کنند.
کد خبر: ۱۵۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 27 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، در حالیکه هوای بسیاری از شهرهای بزرگ کشور آلوده است و هنوز یک هفته از شروع جشن یلدا و آغاز زمستان سرد و برفی نگذشته است اما این روزها مناطق گرمسیری ایلام با هوایی بهاری، جلوه ای بسیار بدیع و چشم نواز خودنمایی می کنند.
استان غربی و کوهستانی ایلام که بدلیل برخورداری بیش از 11 درصد جنگل های زاگرس به عروس زاگرس شهره است دارای طبیعتی بکر و چهار فصل است که شکوه مانای هر کدام از فصول آن با رنگ و لعابی خاص خودنمایی می کند.
اینجا مرز میان بهار و زمستان تنها عبور چند کیلومتر است و می توان با فاصله 35 کیلومتر از آب و هوایی سرد و برفی یا بارانی وارد منطقه ای بهاری، سرسبز و با طراوت شد.
این روزها با آغاز شروع فصل زمستان، قشلاق عشایر کوچرو در مناطق گرمسیری این استان نیز آغاز شده و کوه و دشت و دمن مناطق گرمسیری مهران و دهلران به برکت الهی سرسبز و مرصع فام گشته است.
رویش گل های وحشی و عطر و عبیر نسیم خنگ بهاری در مناطق گرمسری دشتلگ، درکوان، دشت عباس، مهران و دهلران آنچنان تماشایی و دیدنی است که می تواند بهترین گزینه برای اقامت کوتاه گردشگران جویای زیبایی و بهار با طراوت باشد.
براستی که با معرفی بهتر و بیشتر مناطق گرمسیری استان ایلام می توان تورهای گردشگری زمستانی در این مناطق توسعه دارد در حالیکه بسیاری از مردم در شهرهای بزرگ و صنعتی نای نفس کشیدن در هوای آلوده را ندارند، می توان با حضور در این مناطق بکر، دشت های سبز و زیبا طعم واقعی هوای خوش و بهاری را به تک تک سلول های بدن رسانید.
اینجا ایلام است سرزمین طلوع خورشید و عروس زاگرس که در پناه بلوط های زیبایش در استواری کوه های بلندش و در سرسبزی و زیبایی دشت های وسیعش در هر فصلی می توان لذت بهار ، تابستان، پاییز و زمستان را تجربه کرد.
به امید اینکه مسئولان گردشگری استان با معرفی هر چه بهتر و بیشتر آب و هوای مناطق مختلف و فراهم کردن خدمات زیربنایی گردشگری زمینه را برای حضور گسترده گردشگران و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای این استان چهار فصل فراهم کنند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار