نماینده ولی فقیه درگلستان و امام جمعه گرگان باتاکید برضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان، گفت: افرادی که به خاطر پول و دلارهای دشمنان، بین شیعه و اهل سنت اختلاف ایجاد می کنند، جنایتکار هستند.
کد خبر: ۱۵۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 26 December 2015
 آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شنبه شب درمراسم جشن هفته وحدت و افتتاح مصلی نمازجمعه شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس، اظهار داشت: دشمنان اسلام با پرداخت پول و دلار به برخی افراد نا آگاه و ساده از هر دو مذهب شیعه و اهل سنت، به دنبال ایجاد اختلاف بین آنان هستند.
امام جمعه گرگان بابیان اینکه دشمنان با این اقدام قصد دارند بین مسلمانان کینه و نفرت ایجاد کنند، گفت: دشمنان برای تحقق اهداف خود، شیعه را در برابر اهل سنت و یا شیعه را در برابر شیعه و اهل سنت را در برابر اهل سنت قرار می دهد و آنان را نسبت به هم تحریک می کند. 
آیت الله نورمفیدی با تاکید برضرورت هوشیاری مسلمانان نسبت به اینگونه توطئه و ترفندهای دشمنان، اضافه کرد: شیعه و سنی با هم برادرند و نبایستی بگذارند، دیگران بین آنان اختلاف ایجاد کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان، حفظ وحدت و یکپارچگی را توصیه مهم قرآن به امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امت اسلامی فقط به این دستور قرآن و سیره نبی مکرم اسلام(ص) بطور جدی عمل نمایند، دشمنان نمی توانند بین آنان اختلاف ایجاد کنند.
امام جمعه گرگان باتبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، برضرورت برگزاری باشکوه مراسم های بزرگداشت این ایام ازسوی پیروان رسول گرامی اسلام تاکید کرد و گفت: برگزاری باشکوه این مراسم ها، پیوند امت اسلامی با رسول خدا (ص) را بیشتر به دشمنان نمایان می کند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امروز پیوند امت اسلام با رسول گرامی اسلام (ص)، پیوندی ناگسستنی است، افزود: برگزاری این مراسم ها از بهترین اعمال صالح و پاسخی محکم به دشمنان و افرادی که نمی خواهند این مراسم ها برگزار شود، است.
نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با برگزاری باشکوه مراسم های هفته وحدت به جهانیان بگویند که با دل و جان نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت ایشان را دوست دارند و اگر کسی به مقام پیامبر (ص) توهین کند، او را مجازات خواهند کرد.
امام جمعه گرگان، کتاب قرآن را همچون چراغ هدایت برای بشریت دانست و گفت: نبی مکرم اسلام با این معجزه خود که باگذشت 1400 سال کسی نتوانسته تغییری درآن ایجاد کند، همه ما را به خداپرستی دعوت نمودند.
آیت الله نورمفیدی باتاکید برضرورت عمل به دستورات کتاب قرآن و سیره نبی مکرم اسلام(ص) ازسوی امت اسلامی بویژه نسل جوان، اضافه کرد: اگر مومنان، به خدا، قرآن و رسول گرامی او ایمان دارند، باید به دستورات آن عمل نمایند تا خدا نیز ما را یاری نماید.
نماینده ولی فقیه درگلستان همچنین با خوب ارزیابی کردن وحدت و صمیمیت موجود بین اهل سنت و تشیع در این استان در افزون برسه دهه گذشته، تصریح کرد: برای بنده، شیعه و اهل سنت فرقی نمی کند و تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات آنان که بعضا مشاهده آن برای من رنج آور است، انجام می دهم. 
دراین مراسم که رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، فرمانده مرزبانی گلستان و فرمانده هنگ مرزی اترک، امام جمعه اینچه برون، علما و روحانیون بخش داشلی برون، معاون فرماندار ویژه گنبدکاووس و برخی مسئولان این شهرستان حضور داشتند، مرحله دوم و تکمیلی مصلی نمازجمعه شهر مرزی اینچه برون افتتاح شد.
مصلی نمازجمعه شهر اینچه برون در زمینی به مساحت یکهزارو 500 متر مربع با زیربنای 600 مترمربع احداث شده است که درمجموع در سال های گذشته تاکنون مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای آن هزینه شده است که حدود 800 میلیارد ریال آن ازمحل اعتبارات بسیج سازندگی استان گلستان و بقیه از محل کمک های خیرین تامین شده است.
شهر مرزی اینچه برون به عنوان مرکز بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 2 هزار نفر جمعیت در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است و فاصله آن از شهر گنبدکاووس حدود 80 کیلومتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار