معاون استاندار مازندران
معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل گفت: آمل به‌دنبال افزایش و تقویت مراکز اسکان اضطراری و موقت در زمان حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی است.
کد خبر: ۱۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 28 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، احمد منفرد در مانور اسکان اضطراری مدیریت بحران، هدف از برگزاری این مانور را آمادگی ادارات جهت اسکان آسیب‌دیدگان در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی دانست و اظهار داشت: تشکیل ستاد مدیریت بحران در مواقع بروز حوادث یکی از کارهای مهم و ضروری اسکان آسیب‌دیدگان حادثه در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه آمل سالی دو بار شاهد آسیب و تخریب سیل‌زدگی در جاهای مختلف است، افزود: امروز با گذشت سال‌های سال از وقوع حوادث سیل در برخی از نقاط شهر آثار مدفون شده پیدا و با گذشت چهار دهه قبل با ابزارهای اولیه اجساد از دل خاک بیرون کشیده می شود.

منفرد با تاکید براینکه طغیان رودخانه هراز با سالی دو تا سه بار با توجه به میزان حجم دبی آن باید توجهات لازم را جهت آمادگی مقابل سیلاب داشته باشیم، گفت: اگرچه با احداث سردهنه‌ها و سیل‌بند به کاهش سیل در این رودخانه دست زدیم اما باز هم کافی نیست.

رئیس ستاد مدیریت بحران آمل از ایجاد انواع اردوگاه‌ها و اسکان با سه محوریت موقت، اضطراری و دائمی در این شهرستان از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مطرح و عنوان کرد: یکی از ضروریات در زمان وقوع حوادث نقل و انتقال خانواده‌های آسیب‌دیده و اسکان آنها است تا بازماندگان را به محل امن اسکان داده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات پدافند غیرعامل طراحی فضاهای اصلی جهت اسکان موقت و به دور نگه داشتن آسیب دیدگان از حادثه است، تصریح کرد: ایجاد اسکان دائمی با همه امکانات اولیه مناسب باید وجود داشته باشد برخلاف اسکان‌های موقت که حداقل امکانات لازم در آن باید باشد.

منفرد ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد و مدیریت بحران در آمل به ایجاد و طراحی فضاهایی می‌پردازند که در زمان بحران این دستگاه‌ها آمادگی کامل و لازم را در مواقع حوادث برخوردار باشند.

وی یکی از توجهات لازم در زمان حوادث غیرمترقبه به مسایل بهداشتی و دسترسی به راه اضطراری دانست و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط توجه داشته باشند که زیرساخت‌های لازم در این دو موارد باید فراهم شود تا با ایجاد کانال‌های دفع فاضلاب و شبکه‌های اصلی دفع مناطق آسیب‌دیده با مشکل بهداشتی مواجه نشوند و در صورت بستن راه اصلی از راه اضطراری استفاده شود.

وی با بیان اینکه تکیه بر تکنولوژی مدرن برای کمک‌رسانی در کنار انسان‌های مشتاق، علاقمند و دوره‌دیده در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: امروزه با چشم‌اندازی از ساخت وسازها به سمت بلند مرتبه‌سازی در این زمینه باید از وجود تمهیدات لازم برای بروز حوادث با استفاده از ابزار و خدمات نوین بهره‌مند شویم.

فرماندار ویژه آمل خاطرنشان کرد: با ایجاد طرح تعریف شده جهت رفع نیازمندی‌ها به افزایش و تقویت مراکز موجود اسکان موقت و دائمی در این شهرستان می‌پردازیم.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار