کد خبر: ۱۵۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 29 December 2015
نفوذپذیران از تاریخ صدر اسلام بوده‌اند و تحت تأثیر دشمنان، پشت رهبر و حکومت خود را خالی کرده‌اند.
قصه نفوذ در تاریخ اسلام قصه پر پیچ وتابی هست که نه تنها موضوع نفوذ، که باید به نفوذ پذیران به عنوان عامل محرکه آن توجه کرد. کسانی که نفوذ روی آنها تأثیر می گذارد. موضوعی که هم در زمان پیامبر و هم بعد از ایشان، در زمان خلفا ادامه پیدا میکند. در زمان امام علی (ع) اگر نفوذی نبود ولی نفوذ پذیر وجود داشت. وقتی که معاویه با به زبان آوردن فقط یک جمله ساده به اشعث او را بهترین فرد در میان اصحاب حضرت علی توصیف می کند، اشعث به جای اینکه متوجه خطر نفوذ دشمن باشد خیلی راحت شیفته سخن معاویه می شود و با راه اندازی فتنه، سپاه امام را پشیمان میکند و نتیجه آن، قرآن سر نیزه کردن در تاریخ صدر اسلام است.
از دیگر نفوذ پذیران تاریخ اسلام باید به ابوموسی اشعری اشاره کرد. و با ذهنیت و مطالعتی که در مورد ساده لوحی و ابزار دست دشمن شدن امثال این ها سراغ داریم باید اشاره کرد که در هر زمانی هم نفوذی وجود دارد و هم نفوذ پذیر که می خواهند یک نظام را به تضعیف کنند.
البته در کنار ضربات و خسارتی که ممکن است به نظام بزنند، می توانند به آگاهی بیشتر مردم کمک کنند، کماینکه هم اینگونه شد و فته ۸۸ نه تنها به قول سران فتنه به متحول شدن نظام منجر نشد بلکه نتیجه ای جز ثبت یک روز تاریخی دیگر در شناسنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر نشد و آن هم حماسه ۹ دی بود.
فتنه گرانی که انتخابات ۸۸ را بهترین گزیه پیش رو برای براندازی انقلاب می دانستند. فراغ از هر نتیجه ای چه شکست و چه پیروزی
در تحلیل اتفاقات سال ۸۸ و این که چرا عوامل داخلی و خارجی فتنه نتوانستند به اهداف خود برسند باید گفت که: برای اینکه یک عمل به هدف برسد، با افکار مردم عجین شود و به اجرا گذاشته شود نیازمند سه مرحله است: تأثیر، نفوذ و جذب که در مورد قتنه ۸۸ باید گفت: خوشبختانه عوامل داخلی و خارجی فتنه فقط در مرحله اول یعنی تأثیرگذاری موفق بودند و متأسفانه عومل خارجی توانستند اندکی از سیاسون را به عنوان لیدرهای نفوذپذیر تحت تأثیر قرار دهند و اتفاقآ این ها فکر می کردند که با این موضع گیری ها می توانند مردم را هم با خود هماهنگ کنند و به هدف خود (براندازی نظام) برسند.
ولی خوشبختانه مردم هوشیار کشورمان از اصل خود دور نماندند و در انتخاب لیدر و رهبری برای خود که این بار راحت تر از همیشه قابل تشخیص شده بود ، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب را حمایت کردند و در سایه رهنمودهای ایشان یک بار دیگر با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی بعیت کردند. لذا فتنه ۸۸ علیرغم اینکه نااهلان را نفوذ پذیر کرد ولی در بین عامه مردم و خیرخواهان نظام نتوانست به مرحله نفوذ و جذب برسد.
حماسه ۹ دی تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت ، دشمن در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری با استفاده از بغض، کینه و بی بصیرتی برخی عوامل داخلی تمام عِدّه و عُده خود را جمع کرد و با عقبه ای بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده وارد صحنه شد تا نقشه های شوم خود را عملی کند . اما سیل خروشان مردم آنان را زمین گیر ساخت و اقتدار و محبوبیت نظام اسلامی بار دیگر را به رُخ جهانیان کشید.
اما همان طور که گفتیم در هر زمانی افراد نفوذ پذیر وجود دارند، این خطر هم چنان احساس می شود البته با روش های دیگری. که می توان به نامزدهای خبرگان رهبری اشاره کرد و با تأمل در مورد نامزدها و اهداف پشت پرده آنها و اتفاقا نفوذ پذیری و اغفال عده ای توسط عوامل دخلی می توان گفت که تلاش سران فتنه برای رساندن اهداف خود به مرحله جذب هنوز ادامه دارد.
به امید اینکه ۷ اسفند حماسه دیگری در راستای تحقق اهداف نظام باشد و مردم فهیم کشورمان سره را از ناسره تشخیص داده و همان گونه که در سال های ۷۸ و ۸۸ مرزبندی نیروها تبیین شد با هدف پیروزی دلسوزان نظام به پای صندوق های رأی بروند.
ایوب دامیار

*دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین
منبع:کبنانیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار