تابناک: چین اعلام کرد که ساخت بزرگترین نیروگاه برق هسته ای جهان را با ظرفیت تولید بیش از 32 میلیون کیلو وات برق آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۵۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 30 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هدف از ساخت نیروگاه های برق هسته ای در چین کاهش استفاده از سوخت زغال سنگ و نیروگاه های زغالی است که آلودگی های شدیدی را متوجه این کشور پهناور آسیایی کرده است.

چین همچنین قصد دارد تا سال 2030 میلادی دهها نیروگاه برق هسته ای را با انرژی پاک در کشور جایگزین نیروگاه های قبلی کند تا با این کار تولید برق خود را به 110 واحد افزایش دهد.

«نور بکری» رئیس اداره ملی انرژی چین در سخنانی گفت؛ نیروگاه جدیدی که ساخت آن شروع شده بزرگترین نیروگاه جهان است که ظرفیت تولید برق آن 32 میلیون و 30 هزار کیلووات است.
به گزارش «چاینا ارگ» تارنمای چین دولت این کشور در سال 2015 میلادی با ساخت نیروگاه های برق هسته ای هشت میلیون و 200 هزار کیلووات برق به ظرفیت تولید اضافه کرد.

همزمان به جز این نیروگاه بزرگ، ساخت نیروگاه های هسته ای دیگری در چین تصویب شده که می تواند هشت میلیون و 800 هزار کیلووات برق تولید کند.

ظرفیت تولید برق هسته ای چین در زمان حاضر 25 میلیون و 500 هزار کیلووات است و این کشور قصد دارد تحت هر شرایطی وابستگی انرژی کشور را به سوخت زغال سنگ را تا حد ممکن کاهش داده و منابع دیگر انرژی از جمله «انرژی هسته ای» را جایگزین آن کند.

بر اساس برنامه تنظیم شده شورای دولتی چین در سال 2014 میلادی، میزان تولید برق نیروگاه های هسته ای این کشور تا سال 2020 میلادی باید به 58 میلیون کیلووات برسد.

ساخت نیروگاه های برق هسته ای در چین در سال های اخیر با سرعت ادامه داشت اما پس از فاجعه اتمی سال 2011 در فوکوشیمای ژاپن اجرای این طرح ها برای مدتی به تعویق افتاد و با توجه به افزایش آلودگی و بحث تحولات اقلیمی دوباره سرعت گرفته است.

این کشور در حاضر 31 راکتور هسته ای فعال و 21 راکتور در حال ساخت دارد و تمام تلاش دست اندرکاران انرژی در افزودن نیروگاههای موجود، معضل آلودگی هوا و نیاز فزاینده این کشور به انرژی پاک است.

بر اساس برنامه پنج ساله سیزدهم توسعه اقتصادی و اجتماعی چین این کشور باید به انرژی های تجدید پذیر و پاک و متناسب با محیط زیست دست پیدا کند و از وابستگی به سوخت های آلوده بکاهد.

در جریان اجلاس تحولات اقلیمی که به تازگی در فرانسه برگزار شد بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین متعهد شدند استفاده از سوخت هایی را که کربن آلوده وارد فضا می کند، بکاهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار