کد خبر: ۱۵۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 30 December 2015


مدیرکل دامپزشکی استان البرز از مهار و کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در منطقه شکارممنوع طالقان خبرداد.

علی اصغر شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با اقدام به موقع دامپزشکی تمام 110 هزار راس دام اهلی (گوسفند و بز) در منطقه شکار ممنوع طالقان، روستاهای منطقه آزادبر جاده چالوس و روستاهای هم مرز شهرستان ساوجبلاغ با طالقان توسط اکیپ های اعزامی تحت مایه کوبی واکسن قرار گرفته و از بروز بیماری در دامهای اهلی منطقه جلوگیری به عمل آمد.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضاء ستاد بحران استانداری و همچنین تلاش بی وقفه پرسنل دامپزشکی در مهار بیماری و واکسیناسیون دام ها که با همکاری نیروهای محیط زیست انجام گرفت، اظهار داشت: این اداره کل همواره در صف اول مبارزه با بیماریهای دامی و مشترک آمادگی کامل دارد.

شریفی ادامه داد: با حمایت های مسئولین و تامین بودجه مناسب می توان همچون سالهای قبل از شیوع بیماریهای مشترک جلوگیری بعمل آورد.

وی گفت: پیرو اطلاعیه های شماره 1و2و 3 این اداره کل به عنوان تنها مرجع گزارش دهنده از وضعیت عملکرد و بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز اعلام شده بود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: دکتر حسین محمدی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز در گزارشی مبسوط از اقدامات انجام شده در خصوص مهار بیماری و جلوگیری از انتشار آن به سایر مناطق و همچنین واکسیناسیون گسترده انجام شده در دامهای اهلی منطقه و سایر شهرستانها توسط اداره کل دامپزشکی استان البرز از پایان و کنترل این بیماری خبر داده و مدیران دامپزشکی استان را شایسته تقدیر دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار