مدیر انجمن بیماران کبدی استان همدان گفت: با توجه به مراجعه افراد مبتلا به بیماری های کبدی از استانهای همجوار به همدان این استان نیازمند وجود یک مرکز پیوند کبد است.
کد خبر: ۱۵۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 31 December 2015

مدیر انجمن بیماران کبدی استان همدان گفت: با توجه به مراجعه افراد مبتلا به بیماری های کبدی از استانهای همجوار به همدان این استان نیازمند وجود یک مرکز پیوند کبد است.

به گزارش ایرنا ،حسن افتخاری افزود: هم اکنون انجمن بیماران کبدی استان همدان پس از انجمن بیماران کبدی ایران دومین انجمن فعال بیماری های کبدی در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به نبود مرکز پیوند کبد در استان همدان به ناچار بیمارانی که نیازمند پیوند هستند برای انجام این عمل به استان شیراز و تهران ارجاع داده می شوند که این باعث می شود تا هزینه های زیادی به این بیماران تحمیل شود.

وی اضافه کرد: با تدبیر دولت و توجه ویژه به بخش بهداشت و درمان هم اکنون پیوند کبد به صورت رایگان انجام می شود اما هزینه های آزمایش و سایر خدمات پزشکی برای این بیماران بسیار زیاد و این بیماران در کنار آزمایش هایی که در استان می گیرند به ناچار باید همان آزمایش ها را قبل از عمل مجدد تکرار کنند.

وی تصریح کرد: استان همدان توانمندی لازم برای احداث این مرکز را دارد و در صورت احداث این مرکز می تواند پایلوت غرب کشور شود.

وی با بیان هم اکنون دو هزار نفر در انجمن بیماری های کبدی استان عضو هستند گفت: 99 درصد اعضای این انجمن مبتلا به بیماری هپاتیت نوع A،B،C هستند و تنها یک درصد مبتلا به بیمار های شدید کبدی مانند سیروز کبدی هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون پیوند کبد از طریق بیماران مرگ مغزی و یا عمل زنده به زنده از طریق اقوام درجه یک بیماران انجام می شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه داروهای مورد نیاز این بیماران به راحتی در دسترس بوده و هم اکنون بیماران مشکلی در تامین داروهای مورد نیاز خود ندارند.

وی با بیان اینکه سیر ابتلا به بیماری کبدی در همدان ثابت است عنوان کرد: تعداد بیماران مبتلا به بیماری های کبدی بیشتر از تعدادی است که در انجمن عضو هستند چرا که بیشتر افرادی که در این انجمن عضو می شوند تنها افرادی هستند از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: این انجمن هیچ اعتبار دولتی دریافت نمی کند و همه خدماتی که به بیماران ارائه می شود از سوی خیران سلامت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار