محسن رضایی در سفر به جزیره قشم:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان جمهوری اسلامی باید بدانند که اگر کسانی بخواهند در انتخابات اسفند ماه فتنه‌ای دیگر راه‌اندازی کنند، برخورد ملت ایران با آنها شدیدتر از فتنه ۸۸ خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 31 December 2015
به‌گزارش تابناک هرمزگان، سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره حماسه 9 دی که در سالن وحدت شهر قشم برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران به هیچ وجه توهین به اعتقادات اسلامی را تحمل نمی کند و در حماسه نهم دی این حقیقت را به جهانیان ثابت کردند.
 
وی با بیان اینکه در فتنه 88 چهره بسیاری از منافقان داخلی نمایان شد، گفت: این فتنه نخستین فتنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نبود و پس از انقلاب شاهد 18 فتنه و تحمیل یک جنگ 8 ساله بودیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم ایران برای به دست آوردن نظام جمهوری اسلامی و حفظ آن زحمات زیادی کشیده‌‌اند و همچنان برای محافظت از انقلاب سینه خود را سپر می کنند.
 
رضایی بر همین اساس هشدار داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی باید بدانند که اگر کسانی بخواهند در انتخابات اسفند ماه فتنه‌ای دیگر راه‌اندازی کنند، برخورد ملت ایران با آنها شدیدتر از فتنه 88 خواهد بود.
 
وی با دعوت از کشورهای اسلامی برای ایجاد وحدت و صلح و درس آموزی از فتنه 88، گفت: به برخی کشورها پیشنهاد می کنم در یک چارچوب منطقی و دارای منافع مشترک و عادلانه با مردم ایران همراهی کنند و بدانند که این ملت هرگز از مسیر خود کوتاه نمی آید و ولایت فقیه را تنها نمی گذارد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام علت اصلی دشمنی غرب با کشورهای اسلامی را جلوگیری از به وجود آمدن تمدن اسلامی دانست و یادآور شد: کشورهای اسلامی از 70 سال پیش تاکنون گرفتار و درگیر جنگ شده‌‌اند و در عوض کشورهای غربی به پیشرفت و ترقی دست پیدا کرده‌‌اند و اجازه نمی دهند تا جهان اسلام به آرامش و صلح برسد.
 
سرلشکر رضایی افزود: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مخالف اصلی وحدت مسلمانان هستند و با راه‌اندازی جنگ در سرزمین های اسلامی شامل فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق، جنگ تحمیلی 8 ساله در کشورمان، سوریه و یمن، مانع از پیشرفت، وحدت و همبستگی امت اسلامی شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: اگر مسلمانان از نعمت رهبری توانمند همچون ایران برخوردار بودند جهان اسلام به عنوان یک تمدن بزرگ و دارای اقتصاد قوی، جهان غرب را به انزوا می کشاند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز فتنه‌ای به نام داعش و تکفیری ها راه افتاده است، گفت: جهان کفر با راه انداختن گروه تروریستی داعش در پی بدنام کردن چهره اسلام واقعی است.
 
رضایی افزود: تاریخ مصرف داعش نیز تمام شده است و به زودی توسط رزمندگان اسلام یا خود غربی ها از بین می رود اما جنگ در سرزمین های اسلامی همچنان ادامه پیدا می کند؛چرا که دشمنان نمی خواهند کشورهای اسلامی پیشرفت کنند و ابهت غرب را تحت‌تأثیر قرار بدهند.
 
وی در ادامه، نبود رهبران عاقل، آگاه و دلسوز در جهان را مشکل اصلی امت اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر خلاء رهبری در جهان اسلام حل شود دیگر شاهد مشکلاتی نخواهیم بود که امروز با آن روبه‌رو هستیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ولایت فقیه بزرگترین گوهر انقلاب اسلامی به شمار می رود و یک مدل صحیح برگرفته از دل اسلام و مردم‌سالاری و رهبری آن جایگاهی جهت اتصال مردم و اسلام است.
 
سرلشکر رضایی با بیان اینکه صهیونیست‌ها نسبت به مسلمانان کینه دارند، افزود: اگر امت اسلامی از رهبری قوی برخوردار بود، رژیم صهیونیستی در کنار گوش آنان نمی توانست به چنین جنایاتی دست بزند.
 
وی در خاتمه با اعلام اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران خواهان وحدت بین تمام کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم عربستان و ترکیه نیز با دست برداشتن از ایجاد فتنه به فکر تقویت امت اسلامی باشند.

 
 ایران در پی پایان دادن به ناامنی های منطقه است
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران در پی پایان دادن به ناامنی های منطقه است و معتقدیم مرزهای جغرافیایی همه کشورها باید حفظ و محترم شمرده شود و مخالف تقسیم کشورهای اسلامی به چند کشور کوچک هستیم.
 
 محسن رضایی در نشست مشترک با مدیران سازمان منطقه آزاد و شهرستان قشم نیز افزود: ما بر اساس سیاست اسلامی از مظلومان جهان حمایت می کنیم؛ اما با هیچ کشوری بنای جنگ نداریم.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب پیوسته بر سیاست حمایت از مظلومان فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی کشورهای غیر اسلامی تاکید کرده ایم و این نشان از اعتقاد ما نسبت به صلح و دوستی دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید از طریق نفوذ فرهنگی، خود را در دل مردم دیگر کشورها جای دهند، اظهار کرد: محبوبیت ایران نزد ملت های اسلامی فقط به دلیل نفوذی است که از فرهنگ ناب اسلامی نشات گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی قشم، اظهار کرد: این جزیره از ظرفیت بالایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و انتقال آن به دیگر مناطق کشور برخوردار است و باید از آن بهره برد.

وی اضافه کرد: با استفاده از قوانین و مقررات مناطق آزاد و رفع موانع موجود، باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان یگانه راه برون رفت از مشکلات کشور، از طریق مناطق آزادی همچون قشم به دیگر مناطق کشور منتقل کنیم.

رضایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به مناطق آزاد کشور دارند، افزود: مدیران این مناطق باید خواسته های خود را از مسئولان کشوری مطالبه کنند و مطمئن باشند که سیاست های کلان کشور به نفع مناطق آزاد برنامه ریزی شده است.

وی از قشم به عنوان نماد و تابلویی مهم از تمدن ایرانی اسلامی نام برد و گفت: با رفع تردیدها باید تلاش کنیم آثار تمدن کهن این منطقه را حفظ و احیا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جزیره قشم به عنوان بخشی از ایران پرافتخار، دارای هنر، ادبیات، معماری، سرود، فرهنگ و پیوندهای اجتماعی خاص است و این نشان از نماد یک تمدن بزرگ دارد که به عنوان سرمایه ای عظیم باید از آن صیانت کنیم.

وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم خواست علاوه بر نگاه سخت افزاری به توسعه قشم شامل طرح ها، بنادر و پالایشگاه ها، به فرهنگ و تمدن دیرین مردم این منطقه به عنوان یک سرمایه عظیم نیز توجه ویژه داشته باشند.

رضایی با اعلام اینکه ایران دارای هویت تاریخی بسیار کهن است، اضافه کرد: کشورهایی با هویت 70 تا 100 سال در برابر ناامنی ها آسیب پذیرند.

به گفته وی، عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس علی رغم سرزمین های قدیمی، از هویت جدید برخوردارند و به همین دلیل با آسیب های جدی مواجهند و این در حالی است که ایران در شرایط همسان با آنها، به عنوان یک تمدن چند هزار ساله از تهدیدها در امان است.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط ایران با کشورهای خارجی اظهار کرد: ما با دور کردن تردیدها، باید روی پای خودمان بایستیم و بدانیم که جهان خارج تکیه گاه ما نیست.

هیچ کشوری نمی تواند بدون ارتباط با جهان موفق باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیچ کشوری از جمله ایران بدون ارتباط با جهان نمی تواند موفق شود؛ اما این موضوع نباید ما را به بیگانگان وابسته کند و نیروهای توانمند کشورمان را از اهداف خود دور سازد.

وی تاکید کرد: همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستیم با دورکردن تهدیدها به خودباوری برسیم، در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی نیز می توانیم به این مهم دست بیابیم.

رضایی از ایران به عنوان سرزمین و چهارراه منافع بین المللی نام برد و افزود: موقعیت جغرافیایی کشورمان باید برگ برنده ای برای موفقیت های ما در حوزه های مختلف و در مبادلات با جهانیان باشد.

وی ادامه داد: جزیره قشم یکی از مناطق مهم کشور است و با توجه به شرایط راهبردی آن می توان از این جزیره در مباحث مهم اقتصادی کشور با جهان پیرامون بهره برد.

رضایی با بیان اینکه ایران با داشتن ظرفیت های مهم اقتصادی، علمی و نیروهای کارآمد باید نام خود را در زمره چند کشور برتر جهان ثبت کند، گفت: برای دستیابی به این تفکر باید با اقدامات جهادی، تکیه بر توان نیروهای داخلی و در چارچوب اهداف ترسیم شده رهبر معظم انقلاب، سیاست اقتصاد مقاومتی، اصل 44 و چشم انداز ایران 1404 حرکت کرد تا به اقتصاد قوی جهانی تبدیل شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات هفتم اسفند 94 نیز اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با توجه به شرایط ویژه منطقه بسیار حائز اهمیت است و مردم ایران باید خود را برای انتخاب اصلح ترین نامزدها آماده کنند.

رضایی اضافه کرد: در زمینه انتخابات باید تردیدها را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم دشمنان با ایجاد تردید مانع از حضور حداکثری در سرنوشت کشور شوند.
 
قشم می تواند مهمترین منطقه برای کمک به اقتصاد ملی باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: قشم با داشتن ظرفیت در حوزه های نفت، گاز، انرژی، شیلات، تجارت، گردشگری و همچنین برنامه سوخت رسانی به کشتی های عبوری می تواند مهمترین منطقه برای کمک به اقتصاد ملی باشد.

حمیدرضا مومنی افزود: برداشته شدن تحریم ها و آغاز تبادلات تجاری فرصتی برای کشور به ارمغان آورده است که می توان با ایجاد تحول در مناطق آزاد، از آن به نحو شایسته بهره برد.

وی ادامه داد: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس برای اقتصاد قشم و کشور بسیار حائز اهمیت است و ما آماده ایم بدون دریافت کمک مالی از دولت این طرح ملی را با واگذاری مجوز ماده 62 تا سه سال آینده به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه طرح پل خلیج فارس هیچ مشکلی به همراه ندارد، گفت: آماده ایم مطالعات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی این طرح را در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دهیم.

وی یادآوری کرد: مسایل مناطق آزاد باید یک بار و برای همیشه با توجه به برنامه ششم توسعه کشور حل و فصل و ماده 112 به طور کامل از طرف همه وزارتخانه ها به مدیران مناطق آزاد تفویض شود.

مومنی اظهار کرد: در برنامه ششم و بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب 200 هزار تن ماهی در قفس باید در کشور تولید شود و سهم هرمزگان از این فرآیند اقتصادی 60 درصد و سهم جزیره قشم 84 تن است که از این رویکرد 40 هزار میلیارد ریال به اقتصاد قشم کمک می شود.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز بر اساس بند 11 سیاست اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، برنامه ایجاد چهار شهرک گلخانه ای از طریق تولید آب ارزان در قشم برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری کرد: اکثر کشورهای پیشرفته دنیا ورود فناوری، دانش فنی، نیروی متخصص، تولید و صادرات خود را از طریق مناطق آزاد آغاز کرده اند و ما نیز برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب چاره ای جز بها دادن به مناطق آزاد با هدف کمک به اقتصاد نظام اسلامی نداریم.
 
وی با اعلام اینکه سالانه 18هزار شناور از 50 مایلی سواحل قشم عبور می کنند تا خود را برای دریافت سوخت به «فجیره» برسانند، افزود: فعال سازی سوخت رسانی به این شناورها سهم ما را در اقتصاد 35 میلیارد دلاری این طرح به طور چشمگیری افزایش می دهد.

مومنی اظهار کرد: آبخور 62 متری در فاصله 1.8 کیلومتری سواحل سوزا و دستیابی به آبخور حدود 41 متری در ساحل جنوبی قشم در فاصله 1.9 کیلومتری ورود به دریا، برای پهلوگیری شناورهای 100 تا بیش از 400 هزار تنی از دیگر ظرفیت های مهم و کم نظیر این جزیره است.

وی ذخیره سازی 30 میلیون بشکه ای سوخت، تولید هشت میلیون تن محصولات پائین دستی پتروشیمی، تولید 170 هزار بشکه نفت سنگین و فوق سنگین، برنامه انتقال دو هزار مگاوات برق به کشورهای همسایه را از دیگر برنامه های جدی منطقه آزاد قشم برشمرد.

مومنی همچنین جداکردن گمرک از مناطق آزاد را اقدامی غیرمنطقی دانست و اظهار داشت: منطقه آزاد قشم با کسب درآمدهای مختلف از جمله درآمدهای حوزه گمرکی توانسته است بیش از یکهزار میلیارد ریال در طرح احداث بیمارستان پیامبر اعظم(ص) هزینه کند و جداکردن گمرک از مناطق آزاد موجب پائین آمدن میزان خدمات در این مناطق می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت نیروهای شیعه و سنی این جزیره به عنوان ظرفیت مهم سرعت بخشیدن به اقتصاد این منطقه نام برد و اظهار امیدواری کرد که با تقویت قدرت اجرایی مناطق آزاد، بتوانیم از همه ظرفیت های سرمایه گذاری مردم این منطقه در پیشبرد طرح های متعدد جزیره استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از روز گذشته (چهارشنبه) به دعوت بسیجیان برای تبیین ابعاد حماسه 9 دی، در جزیره قشم بسر می برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار