در آستانه نوروز 1394
در سرزمین خورشید همه چیز تحت الشعاع خورشید است و وقتی نام خراسان می‌آید دل‌ها همه هوایی می‌شوند برای زیارت شمس الشموس درحالی‌که علاوه بر برکت مضجع امام هشتم(ع) سایر جاذبه های سیاحتی و مناطق گردشگری زیبای این استان را نباید ندیده گرفت.
کد خبر: ۱۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ 19 March 2015
به گزارش تابناک، در آستانه سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي شهرستان هاي مختلف استان خراسان رضوي نيز به استقبال بهار طبيعت رفته و جاذبه هاي ديدني و گردشگري مهياي ميزباني از ميهمانان نوروزي شده است.

گناباد، مهد سفالگري

شهرستان گناباد در جنوب استان علاوه بر آن که جاذبه هاي سياحتي و گردشگري در حوزه تاريخ و طبيعت دارد، مهد سفالگري است و مسافران نوروزي مي توانند انواع سفالينه را از کارگاه هاي سفالگري روستايي «مند» خريداري کنند. قنات قصبه به عنوان بزرگ ترين و قديمي ترين قنات جهان ، موزه مردم شناسي، مسجد جامع، امامزاده سيد محمد عابد و ييلاقات کاخک، روستاي سياحتي سمنو و ده ها اثر تاريخي از جاذبه هاي ديدني گناباد است.

سرخس زيبا و دلپذير

در شهر سرخس نيز شهرداري با پاک سازي شهر، نصب المان و کاشت 100هزار بوته گل فصلي به استقبال بهار رفته و نهادهاي خدماتي آماده باش هستند. مانور امداد نوروزي در اين شهر نيز که با حضور فرماندار برگزار شد آمادگي نيروهاي امدادي شهرستان را به نمايش گذاشت. سد دوستي، طبيعت زيباي جنگل، درياچه بزنگان و لقمان بابا از جمله ديدني هاي شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوي است.

زاوه، ديار زعفران ناب

شهرستان زاوه نيز به عنوان پايتخت زعفران ايران در کنار جاذبه هاي سياحتي و زيارتي براي مسافران نوروزي خود سوغات زعفران ناب مهيا کرده است. شهرداري دولت آباد نيز اين شهر را با گل آرايي و زيباسازي براي خوشامدگويي به مسافران و ميهمانان نوروزي آماده کرده است.

خليل آباد و 5 المان نوروزي

شهرداري خليل آباد با نصب 5 المان نوروزي و غرس 4 هزار اصله نهال کاج اين شهر را زيباسازي کرده و جاذبه هاي ديدني آن، آبگرم و پارک جنگلي ميزبان مسافران مي شود. کشمش سبز سوغات اين شهرستان است که بر سر راه کاشمر- بردسکن واقع است. نيروي انتظامي اين شهرستان نيز در آمادگي کامل به سر مي برد تا امنيت مهمانان نوروزي و شهروندان را فراهم کند. نمايشگاه مردم شناسي نيز در اين شهر برپا شده است.

ديار سربداران با 5 موزه

شهرستان سبزوار در مسير جاده تهران- مشهد هم اين روزها مهيا شده تا از ميليون ها زائر و رهگذر پذيرايي کند. سبزوار با تاريخي 7هزار و 500ساله به ديار سربداران معروف است و 900اثر تاريخي و 5 موزه در آن براي بازديد ميهمانان نوروزي وجود دارد. طبيعت زيباي برخي روستاها، حيات وحش شير احمد ،کال شور، کاروانسراهاي متعدد، مسجد جامع پامنار، امام زاده هاي متعدد و ... از جمله ديدني هاي سبزوار است. هلال احمر اين شهرستان هم براي استقبال از مسافران مهيا شده و تدابيري اتخاذ کرده است.

رشتخوار، شهر فروغ آفتاب

شهرستان رشتخوار در مسير جاده تربت حيدريه- خواف هم با ديدني هاي خود به روي ميهمانان نوروزي آغوش گشوده است. نيروهاي امدادي از جمله پليس راه و هلال احمر نيز با تمام توان آماده خدمت رساني شده اند. شهر فروغ آفتاب با روستاهاي سياحتي و گردشگري و آثار تاريخي مانند خانه قرايي، قلعه اکبر آباد، قلعه کريم آباد، مزار شيخ امان قلي و مسجد تاريخي به استقبال نوروز رفته است.

تربت حيدريه، زعفراني ترين شهر

اجراي طرح امداد نوروزي در تربت حيدريه نشان داد که اين شهرستان در مرکز خراسان رضوي و محور مواصلاتي استان هاي جنوب به مشهد براي پذيرايي از مسافران نوروزي مهيا شده است. 7 اکيپ هلال احمر طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي را در اين شهرستان عهده دار هستند. فرمانده انتظامي اين شهرستان نيز از تشديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در اين شهرستان خبر داد.تربت حيدريه که زعفراني ترين شهر جهان خوانده مي شود با مناطقي چون پارک پيشکوه ، باغ سلطاني، کاروانسراي طبي، مزار بي بي حسنيه و ... و سوغاتي چون زعفران، بادام، حلواجوزي، گردو، پسته و آلو در خدمت مسافران است.

کلات، زيبا و استوار

شمالي ترين شهرستان استان، کلات نادر است با يک دنيا جاذبه هاي توريستي وديدني، تاريخ و تمدن آن هم خواندني است. عمارت قصر خورشيد، مسجد کبود گنبد، بند نادري، کتيبه سنگي، ييلاقات بابارمضان، قره سو و آبشارهاي طبيعي آن مهم ترين ديدني هاي اين شهرستان هستند.

بايگ، ديار آبشارهاي طبيعي

بخش بايگ تربت حيدريه نيز از جمله اماکني است که در ايام تعطيلات نوروزي بيشترين مسافر را جذب مي کند. آبشار زيباي رودمعجن، رودخانه حصار، روستاي ديدني بسک و زرگ درکنار کارگاه هاي ابريشم کشي و معادن غني ظرفيت گردشگري اين بخش را صدچندان کرده است.

تايباد، همجوار مرز با مردماني با صفا

شهرستان تايباد در جوار مرز افغانستان به دليل وجود مرز و گمرک دوغارون مسير تردد خيلي از مسافران داخلي و خارجي است. در اين شهرستان مزار مولانا ابوبکر تايبادي مهم ترين اثر تاريخي و قابل توجه است. رباط عباس آباد، ميل تاريخي کرات، سد استامي و روستاهاي تاريخي پشته و جوزقان هم آماده بازديد مسافران نوروزي است.

بردسکن و مناره فيروزآباد

شهرستان بردسکن در مسير جاده طبس-سبزوار با جاذبه هاي فراواني از جمله مناره فيروزآباد پذيراي مسافران نوروزي است. در اين ايام به همت اداره اوقاف و امور خيريه طرح آرامش بهاري و سوگواري ياس نبوي هم در بقاع متبرکه اين شهرستان برگزار مي شود.

مه ولات ديار پسته هاي خندان

شهرستان مه ولات به مرکزيت شهر فيض آباد در مسير جاده تربت حيدريه- بجستان – فردوس آماده استقبال از بهار فاطمي و زائران حرم رضوي است. شهردار فيض آباد با اشاره به تردد انبوه زائران از آماده سازي تمام بوستان ها و فضاهاي سبز شهري و مراکز اقامتي براي ميزباني مسافران نوروزي خبر داد. در طرح استقبال از بهار 10 هزار اصله نهال و 7هزار شاخه گل کاشته شده است. مقبره شيخ ابوسعيد ابوالخير در روستاي مهنه از مهم ترين ديدني هاي اين شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار