کد خبر: ۱۵۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 02 January 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تداوم بارش برف و باران در بسیاری از نقاط کشور، تبعاتی به ویژه در مناطق کوهستانی داشته است.

بارش هایی که پس از دو هفته پایداری جوی، از چهارشنبه آغاز شده هنوز هم ادامه دارد و علاوه بر دامنه های البرز و زاگرس به مناطق مرکزی و شرقی کشور نیز گسترش یافته است.

برف در کوهرنگ

به علت برف سنگین و سرمای هوا، مدارس چند شهرستان استان های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اصفهان امروز تعطیل است و کلاس های برخی پایه های تحصیلی هم با تاخیر آغاز می شود.

به دلیل ادامه بارش برف و یخ زدگی معابر مدارس دوره ابتدایی شهرستان های خوانسار، فریدن و فریدونشهر هم تعطیل است.

با توجه به برودت هوا و بارش برف، فعالیت مدارس و ادارات در چند شهرستان استان چهارمحال و بختیاری با تاخیر آغاز می شود. پیش بینی شده بارش برف و باران در این استان تا اواخر امروز ادامه داشته باشد.

برف در کوهرنگ

در کوهرنگ ارتفاع برف به 5 متر رسیده و تمام گردنه ها این شهرستان بجز گردنه نعل اشکنان در محور چلگرد به فارسان مسدود است.
تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اکیپ های راهداران، نیروهای نظامی و انتظامی، پلیس راه و سایر ادارات فعالیت خود را قبل از بارش برف شروع کرده بودند، اما در سه شبانه روز گذشته ساعات دشواری را سپری کردند.
علارغم فعالیت های گسترده و اقدامات زیادی اکیپ های راهداران و جمعیت هلال احمر در شبانه روز گذشته بعلت حجم زیاد بارش برف، گردنه های چری و شاه منصوری در مقاطع مختلف بسته شدند.

برف در کوهرنگ

سرمای 15 درجه زیر صفر باعث قطع جریان برق در شهرستان مرزی پیرانشهر آذربایجان غربی از ظهر دیروز شد، با تلاش گروه های امدادی برق 60 درصد این شهرستان برقرار شده  است.

بارش سنگین برف آزاد راه تبریز - تهران را برای چند ساعتی بست.

براثر بارش سنگین برف و کولاک شدید، راه ارتباطی صدها روستای استان های آذربایجان شرقی و غربی مسدود شده است. ارتفاع برف در برخی مناطق آذربایجان غربی به بیش از یک و نیم متر رسیده است.

تردد درجاده بُرهان در مسیر مهاباد ـ بوکان هم از ظهر دیروز به دلیل کولاک شدید متوقف شده است. 80 مسافر گرفتار شده در برف در این جاده اسکان داده شدند.  پلیس راه به رانندگانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی را دارند خواست تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

دراستان کردستان هم در پی بارش سنگین برف و کولاک راه ارتباطی 300 روستا بسته است. عبور از گردنه های استان کردستان هم تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

در جاده چالوس در استان البرز هم درپی سقوط بهمن سه نفر مجروح شدند.

در استان خوزستان هم  موج دوم بارندگی ها از دیروز آغاز شده به گفته مسئولان هواشناسی استان خوزستان تا عصر جمعه بیش از 30 میلیمتر باران در اهواز ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار