کارشناس و مدرس امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه حرارت درمانی، سرما درمانی و قدم زدن در هوای آزاد را از جمله راهکارهای موثر برای کاهش درد عنوان کرد.
کد خبر: ۱۵۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 02 January 2016
کارشناس و مدرس امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه حرارت درمانی، سرما درمانی و قدم زدن در هوای آزاد را از جمله راهکارهای موثر برای کاهش درد عنوان کرد.

شهریار نوری الاصل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بنا به دلایل مختلف بدن می‌تواند درد را تجربه کند، گفت: راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که افراد می توانند با انجام آن تا حدی از درد خود بکاهند.

وی حرارت درمانی را یکی از راهکارهای موثر در این زمینه عنوان کرد و افزود: آندروفین یک مسکن طبیعی است که توسط بدن ترشح شده و پیام های درد را در راه رسیدن به مغز کنترل می‌کند و حرارت درمانی یکی از راهکارهای موثر در ترشح این ماده است.

نوری الاصل اظهار کرد: با گرم کردن عضو آسیب دیده با روش‌های مختلف از جمله استفاده از بطری آب گرم، تشک برقی و یا استفاده از حمام گرم، هم اکسیژن رسانی به بافت آسیب دیده بیشتر شده و هم آندروفین بیشتری در بدن ترشح می‌شود.

 مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه سرما درمانی را نیز یکی از راهکارهای موثر در زمینه کاهش درد عنوان کرد و افزود: کمردردها بیشتر به دلیل التهابات رخ می‌دهند که بهترین راه حل طبیعی برای کاهش درد آن‌ها استفاده از یخ است.

وی اظهار کرد: در اینگونه موارد یخ به عنوان یک بی‌حس کننده موضعی عمل کرده و درد را کاهش می‌دهد.

نوری الاصل همچنین قدم زدن در هوای آزاد و در زیر نور خورشید را راهکار موثری برای کاهش درد عنوان کرد و افزود: راه رفتن در زیر نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه موجب جذب ویتامین D شده و درد بدن را کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: ویتامین D با کمک به جذب کلسیم باعث کاهش درد و ترمیم استخوان می‌شود.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر تجسم یک فضای رویایی را عامل موثری در زمینه کاهش درد دانست و اظهار کرد: فکر کردن به یک رویای خوشایند می‌تواند تا حد موثری درد افراد را کاهش دهد.

وی همچنین استفاده از طب سوزنی و خواب کافی را نیز از دیگر فاکتورهای موثر در زمینه کاهش درد عنوان کرد.

نوری الاصل ماساژدرمانی را بهترین روش تسکین درد عنوان کرد و افزود: ماساژ دادن آرام محل درد موجب آزاد شدن آندروفین در بدن می‌شود و بهترین روش برای تسکین درد است.

 کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه مصرف زنجبیل و فلفل تند را راهکار موثر دیگری در زمینه کاهش درد معرفی کرد و افزود: زنجبیل یک ضد التهاب بسیار عالی برای دردهای مفاصل است.

 وی اظهار کرد: فلفل تند نیز به دلیل وجود ماده‌ای به نام "کاپسالین" مسکن قوی است و مصرف دو هفته‌ای آن در موارد التهاب مفاصل می‌تواند درد و التهاب مفاصل را تا 70 درصد کاهش دهد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار