کد خبر: ۱۵۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 03 January 2016


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آسیب های اجتماعی فرا روی کودکان خیابانی گفت:توسعه مراکز نگهداری روزانه این کودکان از برنامه های اولویت دار این سازمان است.

حبیب الله مسعودی فرید روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهزیستی استان البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی ها 85 درصد کودکان خیابانی با والدین خود زندگی می کنند و براین اساس توسعه مراکز نگهداری روزانه این کودکان از رویکردهای کاری سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: اکنون راه اندازی این نوع مراکز و توسعه آنها در 15 استان کشور مورد توجه قرار گرفته که دراین زمینه با رویکرد مددکاری اجتماعی خانواده محور حرکت خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: درحوزه آسیب های اجتماعی نیز درصدد آن هستیم هرچه بیشتر زمینه را برای کاهش این نوع آسیب ها با راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله در بحران و پایگاه های خدمات اجتماعی فراهم کنیم.

مسعودی فرید اضافه کرد: برای فعالیت در بخش خدمات سیار بهزیستی کشور 300دستگاه خودرو ، 180مرکز مداخله دربحران و 170 پایگاه خدمات اجتماعی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات این مراکز درموضوعات همسرآزاری،کودک آزاری، و خشونت های خانگی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور بیان داشت: در بخش ساماندهی کودکان خیابانی 11 دستگاه اجرایی به غیراز بهزیستی نیز مسئولیت دارند که بطور مثال می توان به شهرداری ها اشاره کرد.

وی تاکید کرد:امیدواریم با کمک استانداری های کشور که مدیریت کلان دراستان ها را دارند بتوانیم گام های مناسبی در کنترل آسیب های اجتماعی برداریم.

این مسئول اضافه کرد: اکنون 37 مرکز شبانه روزی کودکان در کشور خدمات ارائه می دهند که باید به سمت مرکز روزانه با توجه به اینکه اغلب کودکان خیابانی با والدین خود زندگی می کنند، پیش رویم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به نقش موثر مراکز فوریت های اجتماعی در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی گفت: با این حال دو هزار نیروی انسانی درمراکز فوریت های اجتماعی کشور فعالیت دارند که از ثبات شغلی لازم برخوردار نیستند.

وی بیان داشت: با توجه به نقش موثر این افراد در کاهش آسیب های اجتماعی، برای امنیت شغلی آنان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکاتبه شده است.

مسعودی فرید با بیان اینکه سالانه حدود 600 هزار تماس تلفنی با مراکز فوریت های اجتماعی کشور برقرار می شود، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار درخواست در مراکز اورژانس اجتماعی مربوط به مشاجره خانوادگی و پس از آن کودک آزاری و همسر آزاری است.

معاون اجتماعی اموراجتماعی بهزیستی کشور گفت:شایع ترین نوع کودک آزاری در کشور، ازنوع غفلت و بدرفتاری با کودکان است.

مسعودی فرید، گسترش آموزش والدین در خصوص چگونگی رفتار با کودکان را ضروری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار