بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم در هیئت های اجرایی در حالی پایان یافت که معاون اجتماعی ، فرهنگی دادگستری خراسان رضوی از پاسخ گویی به حدود 13 هزار استعلام انتخاباتی در این مدت خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 04 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، سید امیر مرتضوی در جلسه شورای مدیران معاونت اجتماعی فرهنگی با اشاره به اقدامات دادگستری در زمینه انتخابات افزود: اقدامات قانونی و نظارتی دادگستری استان در زمینه انتخابات با رویکرد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی با تشکیل یک ستاد و کارگروه با حضور مسئولان آغاز شد و با تشکیل ستاد استعلامات انتخاباتی دادگستری ادامه یافت.

مرتضوی خاطر نشان کرد: پس از تشکیل این ستاد و به دستور ریاست محترم کل دادگستری استان مسئولیت پاسخ گویی به این معاونت اعلام شد و باید ظرف 72 ساعت به استعلامات 31 استان پاسخ دهیم. برهمین اساس جلسات هماهنگی بین دستگاه های مسئول برگزار و اقدامات متمرکز با صدور ابلاغیه های لازم به صورت شبانه روزی انجام شد. همچنین در این مدت حدود 13 هزار استعلام پاسخ داده شد.

وی ثبت نام حداکثری در این دوره را از نکاتی دانست که مورد توجه قرار گرفته و از سویی تحلیل های مختلفی نیز در این زمینه انجام شده اما این مسئله را باید از بعد مشارکت حداکثری در فرایند انتخابات مورد توجه قرار داد. هرچند بررسی تحلیلی دلایل این افزایش ثبت نام توأم با ملاحظات آن ضروری است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین محرابی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم در هیئت های اجرایی طی دوشنبه 14 دی ماه جاری (امروز)، افزود: پس از اتمام بررسی های هیئت های اجرایی، نتایج رد صلاحیت توسط فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه استان به داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام می شود.

وی ادامه داد: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت های اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند از 16 تا 19 دی ماه به مدت چهار روز شکایت خود را به هیئت نظارت بر انتخابات استان ارائه کنند.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به همین منظور دبیرخانه ای در استانداری خراسان رضوی مستقر شده است تا در ساعات اداری شکایت داوطلبان را دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار