دفتر نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان خراسان جنوبی افتتاح شد
استاندار: معلمین مایه عزت و کرامت جامعه هستند/ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: 97 درصد فرهنگیان خراسان جنوبی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند/ به هرمیزان که در استان ظرفیت سرمایه گذاری باشد، آماده سرمایه گذاری هستیم/ ذهن معلمان باید از دغدغه معیشتی دور باشد / زمانی که نتوانیم معیشت معلمان را فراهم کنیم، دشمن با استفاده از غفلت ما می‌تواند سوء استفاده کند
کد خبر: ۱۵۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 05 January 2016

غندالی: معلمان با شناخت مخاطبان جوان خود، باید آراستگی ظاهری خود را رعایت کنند، با چهره بشاش در میان دانش آموزان حضور پیدا کنند و آشنا به دانش روز و دارای مطالعات زیاد باشند/ در حال حاضر کشور با رکود اقتصادی بدی مواجه است و لذا دولت توانمندی ندارد که به حوزه آموزش و پرورش برسد/ درآمد ماهیانه صندوق ذخیره فرهنگیان ماهانه 21 میلیارد تومان است

لامعی: با توجه به فرصت های زیاد سرمایه گذاری در استان، ما برای 18 فعالیت در خراسان جنوبی طرح قابل توجیه اقتصادی داریم/ آموزش و پرورش استان با توجه به همراهی صندوق ذخیره فرهنگیان آمادگی دارید در سایر شهرستان‌های استان نیز اگر جایی طرح توجیه اقتصادی داشته باشد سرمایه گذاری کند

سیاری: فرصت‌های اقتصادی استان شناسایی و پروژه‌ها به فرزندان فرهنگیان واگذار شود

ماهیانه 3 میلیارد ریال از درآمد فرهنگیان استان به صندوق ذخیره واریز می شود

صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان جنوبی با حضور شهاب الدین غندالی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران ، جامعه فرهنگی استان در محل ساختمان شماره سه آموزش و پرورش استان افتتاح و مهندس مهدی سیاری به عنوان مدیر دفتر نمایندگی صندوق معرفی شد.

به گزارش تابناک غندالی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور قبل از افتتاح این محل در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت :97 درصد از جامعه فرهنگیان خراسان جنوبی عضو فعال صندوق ذخیره هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ صندوق ذخیره در بین جامعه فرهنگیان کشور به 92 درصد رسیده است و پیش بینی می شود میزان استقبال فرهنگیان استان با توجه به اعتمادی که به این صندوق دارند، تا سال آینده به صد در صد افزایش یابد.

غندالی بر توجه بیشتر مسئولین به واگذاری فرصت های اقتصادی سودآور به صندوق ذخیره تأکید کرد و افزود: فرصت های ناب اقتصادی فراوانی در هر استان پیدا می شود که باید زمینه رشد و شکوفایی این فرصت ها به نحوی فراهم گردد که ارزش افزوده آن به سود فرهنگیان و کل جامعه باشد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه فرهنگيان و جامعه دانشگاهي ما قشري قانع ،دلسوز و تاثير گذار در جامعه هستند كه از منزلت اجتماعي بسيار بالايي نيز برخوردار هستند . گفت: معلمین مایه عزت و کرامت جامعه هستند.

خدمتگزار با بيان اينكه صندوق ذخيره فرهنگيان ظرفيت اقتصادي بسيار خوبي براي انجام سرمايه گذاري است گفت :ظرفيت هاي اقتصادي استان مي بايد بطور كارشناسي و دقيق از سوي مسئولين امر احصاء شده و در جهت شكوفا شدن بيش از پيش آنها از ظرفيت اين صندوق استفاده شود .

وي به ظرفيت هاي اقتصادي استان اشاره كرد و افزود :معادن غني فلزي و غير فلزي ،وجود گياهان دارويي ،وجود محصولات استراتژيك كشاورزي از جمله زرشك ،عناب ،زعفران و انار و نيز وجود مرز مشترك با كشور افغانستان مي تواند به عنوان توانمندي هاي اقتصادي مورد توجه قرار گيرد.

استاندار در ادامه نسبت به همکاری در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری این موسسه در استان قول مساعد داد.

افتتاح صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان جنوبی

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در مراسم صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه 97 درصد فرهنگیان خراسان جنوبی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند گفت: این موسسه از سال 74 شروع به فعالیت کرده و توانسته در دو سال گذشته ضریب پوشش فرهنگیان را در این موسسه در سطح کشور به ۹۲ درصد یعنی معادل یک میلیون نفر برساند.

غندالی گفت: هدف صندوق ذخیره فرهنگیان این است که سرمایه معلمان را به نحوی مدیریت کند که سودآور باشد.

وی همچنین اظهار کرد: منظور از افتتاح دفتر نمایندگی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در یک استان، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و زمینه‌های سودآوری است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند "اگر نسبت به معیشت فرهنگیان غفلت کنیم دشمن از این غفلت سوء استفاده خواهد کرد"، افزود: پس از گذشت دو دهه از راه اندازی این موسسه برای نخستین بار است که در دو سال اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان توسط خود معلمان مدیریت می‌شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه اگر به جامعه معلمان توجه نکنیم دشمن سوء استفاده می‌کند، عنوان کرد: معلمان برای تأثیرگذاری بر روی جامعه مخاطب خود که شامل دانش آموزان است سه شاخص اصلی را باید رعایت کنند.

به گفته وی ابتدا اینکه جامعه مخاطب فرهنگیان، در سنین نوجوانی و جوانی هستند و این افراد گرایش به زیبایی دارند بنابراین معلمان باید وضعیت آراستگی ظاهری خود را رعایت کنند، دوم با چهره بشاش در میان دانش آموزان حضور پیدا کنند و سوم نیز آشنا به دانش روز و دارای مطالعات زیاد باشند.

غندالی تصریح کرد: این سه ویژگی نیازمند این است که ذهن معلمان از دغدغه های معیشتی دور باشد تا این ویژگی‌ها را رعایت کند و زمانی که نتوانیم معیشت معلمان را فراهم کنیم دشمن در این زمینه‌ها با استفاده از غفلت ما بیشتر می‌تواند سوء استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه هر کجا پرچم فقر معلمان بالا برود به دنبال آن پرچم فقر آن جامعه نیز بالا خواهد رفت، گفت: در حال حاضر کشور با یک رکود اقتصادی بدی مواجه است و با توجه به این فضای رکودی که حاکم است دولت توانمندی ندارد به حوزه آموزش و پرورش برسد اما یکی از توانمندی‌های آموزش و پرورش در این زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان در این شرایط است.

به هرمیزان که در استان ظرفیت سرمایه گذاری باشد آماده سرمایه گذاری هستیم

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور عنوان کرد : با افتتاح دفتر نمایندگی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در یک استان یعنی اینکه این موسسه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و زمینه‌های سودآوری است که به آن بخش‌ها ورود پیدا کند.

غندالی گفت: در زمینه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی ما به دنبال این هستیم که طرح‌های موردنظر کار‌شناسی در زمینه سرمایه گذاری آن انجام شود و تلاش می‌کنیم چند پروژه خوب در استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری و بهره برداری کنیم.

وی افزود: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سه ماهه اول سال 92 با 74 درصد ضریب پوشش فرهنگیان که نزدیک به 754 هزار نفر را شامل می‌شد توانسته است امروزه ضریب پوشش فرهنگیان را در سطح کشور به 92 درصد معادل یک میلیون نفر برساند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی نیز موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته است بالغ بر 97 درصد جمعیت فرهنگیان استان را زیر پوشش قرار دهد افزود: ماهیانه مبلغ 3 میلیارد ریال از فرهنگیان استان به این صندوق واریز می شود.

صندوق ذخیره بزرگترین تولید کننده MEG جهان

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در ادامه گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان گام های موثری در زمینه شکوفایی اقتصادی و ارتقای معیشت فرهنگیان برداشته است که تبدیل شدن به بزرگترین شرکت تولیدی MEG جهان یکی از این گام ها است. با تولید انبوه این محصول مبلغ 3هزار میلیارد تومان به چرخه سود آوری شرکت افزوده می شود.

وی میزان درآمد ماهیانه صندوق ذخیره فرهنگیان را ماهانه 21 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : با توجه به رشد جمعیت بازنشستگی کشور مبلغ 38 میلیارد تومان در هر ماه خروجی داریم که این خود بر کاهش نقدینگی و کاهش سود اعضا اثر مستقیم می گذارد.

به گفته غندالی : در حال حاضر صندوق ذخیره فرهنگیان در اجرای 12 طرح عمرانی،پتروشیمی، نفتی و خدماتی مشارکت فعال دارد.

97 درصد فرهنگیان خراسان جنوبی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت : استان خراسان جنوبی همواره چهره فرهنگی آن در سطح کشور زبانزد است و اگر در زمینه‌های دیگر مانند صنعت حرفی برای گفتن ندارد اما در زمینه فرهنگی بزرگان زیادی در کشور تربیت کرده است.

لامعی افزود: استان خراسان جنوبی در زمینه صنعت نتوانسته مانند سایر استان‌های کویری که حرف اول را می‌زند حرفی برای گفتن داشته باشد و این در حالی است که این استان متعلق به همین کشور است اما سرمایه‌گذاران باید در این منطقه نیز سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری و تأسیس مراکز صنعتی و معدنی در استان خراسان جنوبی هم می‌تواند حرکت کند و مانند استان کویری و همسایه خود یزد حرفی برای گفتن داشته باشد اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه سرمایه‌گذاری تمام توان، امکانات و تلاش را در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان قرار می‌دهد تا یک سرمایه‌گذاری مطلوبی در زمینه احداث واحدهای صنعتی در استان و یک کار بنیادی برای شاغلان و فرهنگیان انجام شود.

لامعی اظهار امیدواری کرد با حضور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان شاهد سرمایه‌گذاری در زمینه صنعتی و یا دیگر زمینه‌ها که اشتغال زا باشد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود : آموزش و پرورش بازوهای توانمند اقتصادی در کنار خود دارد که باید از منعفت آن فرهنگیان و فرزندان آن‌ها نیز بهره‌مند شود و با توجه به اینکه در استان مرزی هستیم این بازوان توانمند در زمینه‌های صنعت و معدن که حرف اول را در کشور می‌زند باید سرمایه گذاری شود.

لامعی با بیان این که با اجرای این طرح فرهنگیان عضو صندوق از مزایا و تخفیفات خرید کالاهای اساسی برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: برنامه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان باید به صورتی طراحی و اجرا شود که هدف اصلی مبنی بر منزلت افزایی و رفع مشکلات اقتصادی معلمان محقق شود.

وی بااشاره به رسالت معلمان در تربیت نسل آینده ساز جامعه ادامه داد: معلمان با وجود مشکلاتی که دارند، هرگز حاضر نیستند که شان و منزلت معلمی را فدای مسائل اقتصادی کنند، اما ما باید به صورتی برنامه‌ریزی و تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی فرهنگیان مرتفع شود.

وی با بیان این مطلب که امروز صندوق ذخیره فرهنگیان به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 14 هزار و 470 فرهنگی به صورت رسمی و پیمانی در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 14 هزار و 33 نفر یعنی 97 درصد عضو صندوق ذخیره فرهنگیان می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به فرصت های زیاد سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: بر روی 18 فعالیت در خراسان جنوبی مطالعات لازم صورت گرفته و به طرح قابل توجیه اقتصادی تبدیل شده اند.

وی افزود: در زمینه ایجاد پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمادگی دارد با توجه به داشتن یک خانه فرهنگیان به قدمت ساخت بال و فرسوده در بهترین مکان و دارای توجیه اقتصادی با سرمایه گذاری این موسسه تبدیل به یک هتل یا ساخت و ساز در زمینه مراکز تجاری آموزشی و رفاهی انجام دهد.

وی افزود: در خراسان جنوبی بانک سرمایه وجود دارد که متعلق به فرهنگیان و آموزش و پرورش است اما چرا فرهنگیان یک بانک منحصر نداشته باشند و از حساب فرهنگیان خود، آن نفع را نبرند و بعضی‌ها حتی از وجود این بانک مطلع نیستند تا فعال شود.

به گفته وی این آمادگی را در سایر شهرستان‌های استان نیز داریم که اگر جای طرح توجیه اقتصادی داشته باشد آموزش و پرورش با توجه به همراهی صندوق ذخیره فرهنگیان سرمایه گذاری انجام دهد.

بالاترین ظرفیت در یک جامعه داشتن نیروی انسانی است

مدیردفتر نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان استان هم گفت: استان خراسان جنوبی استان فرهنگی و فرهیخته‌ای است و صادرات این استان نیروی انسانی تحصیلکرده است و بالاترین ظرفیت در یک جامعه داشتن نیروی انسانی است.

سیاری با بیان اینکه فرهنگیان انسان‌های ارزشمندی هستند که در راستا وظیفه خود با کمال از خودگذشتگی و مهربانی وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند افزود: در زمینه سرمایه گذاری نیز افراد اهل فکر و اندیشه فرصت‌های اقتصادی استان را شناسایی و بررسی و طرح را ایجاد کنند و این پروژه‌ها به فرزندان فرهنگیان واگذار شود و در راستای معیشتی فرهنگیان با همکاری و همدلی هم به نقطه مورد نظر برسانیم.

گفتنی در انتها جلسه تعدای از فرهنگیان به بیان دیدگاه ها سوالات خود در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان پرداختند که به تعدادی از سوالات پاسخ داده شدو جواب بقیه سوالات روی سایت موسسه ذخیره فرهنگیان قرار خواهد گرفت.

بازدید از منطقه اقتصادی بیرجند و شرکت در کارگروه اقتصادی استان از دیگر برنامه های غندالی در سفر به خراسان جنوبی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار