معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سالانه بیش از27هزارتن محصول جالیزی نوبراز گلخانه ها و مزارع داربستی این استان برداشت و به بازار مصرف عرضه می شود.
کد خبر: ۱۵۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 07 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید سعید مدرس از گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان قلمی، لوبیا سبز بعنوان مهمترین محصولات تولیدی به روش گلخانه ای و کشت داربستی در این استان نام برد.

وی اظهار کرد: تولید وتوسعه کشت توت فرنگی نیز در دستور کار معاونت بهبود تولیدات گیاهی این سازمان قرار دارد.

مدرس خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری به دلیل استفاده از بذر مناسب میزان تولیدات محصولات گلخانه ای و داربستی این استان نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به نقش گلخانه ها در تولید محصول سالم بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب کار باز سازی گلخانه ها را آغاز و نسبت به توسعه آنها اقدام کنیم .

وی بدون ذکر هر گونه آماری در خصوص وسعت گلخانه های این استان ابراز داشت: 76هکتار کشت داربستی با هدف تولید محصولات خارج از فصل صادرات محور، در زمین های پایین دستی سد جگین ازتوابع شهرستان جاسک احداث شده که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمینهای کشاورزی این استان 220هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 400هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام و گفته شده که تولید یک میلیون و 600هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل هرمزگان نقش بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل پاییز و زمستان دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار