در خطبه‌های نماز جمعه قم عنوان شد:
کشورهای غربی که روزی با ایران اسلامی قطع رابطه کرده بودند، امروز خجالت زده و ملتمسانه درخواست بازگشایی سفارتخانه های خود را کرده اند. بی‌شک این قطع رابطه کار هوشمندانه‌ای از جانب عربستان سعودی نیست و یک خطای بزرگ و استراتژیک به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۶۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 08 January 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم حضرت‌معصومه (س) اقامه شد، با اشاره به اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شهید شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، اظهار داشت: به شهادت رساندن عالمی مجاهد و انسانی مظلوم همچون نمر باقر النمر یک جنابت بزرگ بود.

وی افزود: این اقدام های جنون آمیز سعودی ها انسان را به یاد حکومت صدام و شهادت شهید آیت الله محمدباقر صدر می اندازد و به زودی خون مظلومان دامان آنها را نیز خواهد گرفت و این ستمکاران را به جای خود می نشاند. 

امام جمعه قم در خصوص قطع رابطه عربستان با ایران خاطرنشان کرد: کشورهای غربی که روزی با ایران اسلامی قطع رابطه کرده بودند، امروز خجالت زده و ملتمسانه درخواست بازگشایی سفارتخانه های خود را کرده اند. بی‌شک این قطع رابطه کار هوشمندانه‌ای از جانب عربستان سعودی نیست و یک خطای بزرگ و استراتژیک به شمار می‌رود.

وی افزود: رابطه با چنین کشوری که با حجاج ما آن‌گونه در منا برخورد کرد؛ هیچ نفعی برای کشور ندارد و این قطع رابطه از مطالبات ملت ما بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: کشورهای بزرگ جیبوتی و کومور و بحرین که در اشغال سعودی‌ها است هم روابط خود را با ما قطع کرده‌اند، که خیرخواهانه نصیحت می‌کنیم تا فرصت از دست نرفته است سر عقل بیایند چرا که ملت ما با هیچ کشوری شوخی نخواهدکرد. 

وی حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در مشهد را مورد توجه قرار داد و گفت: ما اینگونه رفتار که بهانه به دست دشمن می دهد را در شان نظام اسلامی نمی دانیم و امیدواریم قوه قضاییه سریعتر به این جریان رسیدگی کند. 

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: دو نکته مهم از موضوعات مهم فرمایشات رهبری بود یکی در مورد جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه و دیگری در خصوص انتخابات.

وی بیان کرد: از آن جایی که در روزهای آینده فکر و ذهن ما درگیر مسئله انتخابات است سخنان معظم‌له را باید چراغ راه خود قرار دهیم و با دقت مسائل انتخابات را پیگیری کنیم چرا که تخطی از بیانات ایشان پشیمانی به بار می‌آورد.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه باید حق الناس در انتخابات لحاظ شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود به انتخابات تا پس از رای‌گیری باید به این امر اهتمام ورزید، نتیجه انتخابات خبرگان عملا دو انتخاب است که هم مردم نمایندگان خود را انتخاب می کنند و هم این نمایندگان در روز مبادا رهبری را مشخص می کنند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد قیام قهرمانانه مردم قم در 19 دی ماه 1356، از رهبر معظم انقلاب به جهت پذیرفتن ملاقات مردم قم قدردانی کرد و گفت: قیام 19 دی از مصادیق ایام الله است که در کنار قیام 15 خرداد بر تارک تاریخ انقلاب و شهر مقدس قم می درخشد و نشان داد جامعه ای که متکی بر ایمان و بصیرت و استقامت است، بر اساس وعده های الهی به نصرت و پیروزی دست خواهد یافت. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار