رئیس کل دادگستری گلستان مطالبه طلب را در بخش مدنی در صدر پرونده های ورودی به محاکم قضایی این استان اعلام کرد و گفت: به نظر می رسد قبح خوردن حق مردم از بین رفته است.در بخش کیفری نیز جرایمی مثل نزاع و درگیری و سرقت در صدر پرونده های ورودی استان قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 09 January 2016
هادی هاشمیان روز شنبه درجلسه شورای اداری شهرستان گالیکش اظهار داشت: در بخش کیفری نیز جرایمی مثل نزاع و درگیری و سرقت در صدر پرونده های ورودی استان قرار دارد که خود این موضوعات هم به نوعی مطالبه طلب و حق الناس محسوب می شود.
وی افزود: پس از مطالبه طلب، ایراد ضرب، تهدید و توهین، رتبه های دوم تا چهارم پرونده های وارده به محاکم قضایی استان گلستان را تشکیل می دهند.
هاشمیان حجم پرونده های وارده به محاکم قضایی گلستان را درسال 93 افزون بر 220 هزار فقره اعلام کرد و افزود: این تعداد پرونده با افراد درگیر در آن، در مجموع معادل نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می دهد.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای کاهش حجم پرونده های وارده به محاکم قضایی گلستان، نقش ریش سفیدان و انجام اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از جرائم و کاهش آمار پرونده ها، بسیار مهم و اثرگذار دانست و تصریح کرد: وجود قومیت های مختلف که از ریش سفیدان و بزرگان خود حرف شنوی دارند، می تواند دراین زمینه موثر باشد. 
رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب اسلامی در این استان زبانزد عام و خاص است و می توان آن را از نعمت های بزرگ الهی به ملت ایران بویژه مردم گلستان دانست.
وی همچنین به فعالیت واحدهای صلح و سازش درشوراهای حل اختلاف گلستان اشاره کرد و گفت: درسایه تلاش های این واحدها، 60 درصد پرونده ها منتج به صلح و سازش شده و در سایه تلاش همکاران محاکم قضایی، رتبه دادگستری استان از 24 به دوم ارتقا یافته است. 
هاشمیان اضافه کرد: درحال حاضر شاخص رسیدگی به پرونده ها درمحاکم قضایی کشور به طور میانگین از هر یک هزار پرونده، 400 پرونده است و این رقم در استان گلستان به 530 پرونده رسیده است.
به گفته وی، هم اکنون پنج هزار زندانی در دو زندان گرگان و گنبدکاووس دوران محکومیت خویش را سپری می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار