کد خبر: ۱۶۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 12 January 2016


مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز خانواده سالم را بهترین دژ مقابله با کجروی و انحرافات توصیف کرد و گفت: تزلزل نظام خانواده ثبات جامعه را ناممکن می سازد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عسگری مورودی شامگاه دوشنبه در همایش آموزشی – کارگاهی پیشگیری از اعتیاد ویژه مادران در شهرستان ساوجبلاغ، افزود: کم هزینه ترین اما پرفایده ترین راه پیشگیری از اعتیاد تحکیم نظام خانواده است.

وی ادامه داد: راز ناکارآمدی برخی سیاست ها در مبارزه با اعتیاد طی دهه های گذشته، نادیده گرفتن نقش محوری و استراتژیک خانواده در سلامت جامعه بوده است.

عسگری گفت: مبارزه با پدیدۀ ویرانگر اعتیاد باید از درون خانه و بستر خانواده شروع می شد.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز تأکید کرد:اولین گام اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، برجسته سازی و تثبیت نقش مادر در خانواده به عنوان بزرگترین تکیه گاه عاطفی است.

وی با تبیین جایگاه مادر در جامعه، اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد بسیاری از افراد گرفتار در دام مهلک اعتیاد، محصول خانواده های از هم گسیخته و نابرخوردار از روابط گرم عاطفی بوده اند.

عسگری ادامه داد: نقطه آغاز و مصدر فرایند تربیت، مادر است و در صورتی که این عنصر دچار آسیب شود، هنجارهای جامعه به دلیل نقص فرایندهای تربیتی به آسانی شکسته خواهد شد.

وی یادآور شد؛ بیشترین هجمه ­ها طی دو دهه اخیر متمرکز بر خانواده بوده و هزینه های فراوانی نیز از این رهگذر به جامعه وارد شده است. مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز افزود: یکی از جلوه های بی هویتی، زایل کردن نقش مربی گری و مادری برای دختران امروز است که به شدت نظام تربیتی جامعه را عقیم می سازد.

عسگری در ادامه با آسیب شناسی روابط حاکم در خانواده ، از اعتیاد دیجیتالی به عنوان یکی از آسیب ها و نقطه شروع روابط سرد در درون خانواده نام برد و افزود: اولین عارضۀ وابستگی مفرط به تکنولوژی های ارتباطی، از بین رفتن فضای گفتگوی مؤثر در خانواده و جامعه است که به تدریج کانون گرم خانه را به خوابگاهی سرد و بی روح تبدیل می کند که افراد خانواده برای جبران این خلأ به طور جدی دچار آسیب می شوند. مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز با برقراری نسبت میان پیوستگی اجتماعی و اعتیاد در جامعه، گفت: در جامعه ای که پیوستگی اجتماعی عمیق باشد، پدیده های خانمانسوزی همچون اعتیاد در سطح قرار خواهد داشت، اما نظام اجتماعی از هم گسیخته با آسیب های درهم تنیده و پیچیده ای مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار