استاندار ایلام:
آمادگی نظامی و دفاعی باید همیشگی بوده و این مهم نباید مربوط به زمان و مکان خاصی باشد و تحقق این مهم با آشنایی مردم با اصول پدافند غیرعامل محقق می شود.
کد خبر: ۱۶۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 13 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل افزایش ارتقای پایداری در بحران ها را سبب می شود گفتَ: این مهم مهمترین عامل خنثی سازی تهدید و بحران است.
محمد رضا مروارید روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: آمادگی نظامی و دفاعی باید همیشگی بوده و این مهم نباید مربوط به زمان و مکان خاصی باشد و تحقق این مهم با آشنایی مردم با اصول پدافند غیرعامل محقق می شود.
وی بر مدیریت صحیح در زمان بروز مشکلات تاکید کرد و افزود: اصول راهبردی پدافند غیر عامل آینده نگری، پیشگیری، برنامه ریزی و تسهیل کار مدیریت تهدید یا بحران در شرایط اضطراری را شمال می شود.
استاندار ایلام خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه اجرایی به پدافند غیر عامل شد و تاکید کرد: به دلیل هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق، باید بیشتر از سایر استان های دیگر کشور به مقوله پدافند غیر عامل توجه و آنرا جدی بگیریم و در تمامی زمینه ها اعم از حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری کار کنیم.
مروارید یادآور شد: به طور معمول در بحث مربوط به بحران ها، بیشتر در حوزه های طبیعی(حوادث) کار می شود اما در پدافند غیر عامل بیشتر به بحث خارجی و تهدیداتی که از طرف خارج است مربوط می شود.
وی فرهنگ سازی و آموزش را از اولویت های جدی شورای پدافند غیر عامل استان اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه پدافند غیر عامل باید فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد و تنها راه تحقق این امر ارائه آموزش های صحیح به دست اندرکاران مربوطه است.
مدیر کل پدافند غیر عامل استان ایلام نیز در این نشست گفت: پدافند غیر عامل یکی از دستگاه هایی است که طی پنج سال گذشته با اهداف بسیار متنوع و کارشناسی شده ای تاسیس شده است.
پرویز شریفی تاکید کرد: پدافند غیر عامل پل ارتباطی بین قوه مجریه و ستاد کل نیروهای مسلح است که رصد تهدیدات ناشی از کشور متخاصم در تمامی حوز های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و صیانت و حفاظت از مردم در مقابل هرگونه آسیب ها را شمال می شود.
وی از طرح ایجاد و استقرار یک بیمارستان صحرایی در منطقه صفر مرزی جهت رصد و پایش بیماری ها خبر داد و یادآور شد: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تهیه و در شورای پدافند غیر عامل مطرح و مصوب شده است.
شریفی ابراز امیدواری کرد: این طرح را به عنوان یک پروژه کلان استانی با اعتبار پیش بینی شده ای 80 میلیارد ریال اجرایی کنیم.
در این نشست و با حضور استاندار ایلام از دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، زیرساخت و ارتباطات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران استان تقدیر شد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار