اجتماع عظیم عزاداران فاطمی پیش از ظهر امروز در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا شد.
کد خبر: ۱۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 24 March 2015

تابناک فارس:مظفر مختاری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس، در حاشیه برگزاری آئین تشییع نمادین تابوت حضرت فاطمه زهرا(س) در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دو سال گذشته برنامه‌های نمادین خوب و ارزنده‌ای در سومین حرم اهل بیت(ع) در راستای گسترش مراسم عزاداری در خارج از منازل و تکیه‌ها برگزار شده که برگزاری مراسم تشییع نمادین تابوت حضرت فاطمه زهرا(س) از دو سال گذشته تاکنون از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس با بیان اینکه برگزاری مراسم دینی و مذهبی در خارج از منازل، تکیه‌ها و هیئت‌ها تعداد مخاطبان بیشتری دارد خاطرنشان کرد: در شهر مقدس شیراز در مناسبت‌های مختلف از جمله سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌های مختلف همانند تشییع نمادین تابوت حضرت فاطمه زهرا(س) و همدردی با حضرت علی(ع) اجرا می‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه باید برای خروج مراسم عزاداری و یا شادی اهل بیت(ع) از تکیه‌ها، منازل و هیئت‌ها و گسترش این قبیل مراسم در اماکن عمومی به‌ویژه حرم‌های مطهر امام‌زادگان(ع) و بقاع متبرکه تلاش کرد گفت: امروز تعداد زیادی از هیئت‌های استان فارس و شهر شیراز در سالروز شهادت بانوی دو عالم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گردهم آمدند و به عزاداری پرداختند.

وی با بیان اینکه این برنامه با محوریت شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس و با همکاری هیئت‌های رزمندگان اسلام، کمیل و فاطمیه به خوبی برگزار شد عنوان کرد: برنامه امروز با حضور پر شور مردم ولایت‌مدار کشورمان از سراسر ایران اسلامی و زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس از حضور 55 هیئت از استان فارس و بیش از 10 هزار نفر در این آئین خبر داد و گفت: این هیئت‌ها از مسیرهای مختلف از جمله فلکه فرودگاه، بلوار مدرس، خیابان احمدی و خیابان نادر به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حرکت کرده و در این حرم مطهر گرد هم آمدند و تجمع کردند.

وی با تأکید بر اینکه ترویج شعائر دینی از اساسی‌ترین برنامه‌های هیئت‌های مذهبی است افزود: برگزاری این دسته از برنامه‌های مذهبی تأثیر زیادی در جامعه دارد و بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا(س) مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش تسنیم، این مراسم در آئینی با شکوه و با حضور خیل عظیم عاشقان اهل‌بیت (ع) و مسافران نوروزی برگزار شد و در این آئین مداحان به ذکر مصیبت حضرت ام ابیها(س) پرداخته و زائران و مجاوران حضرت شاهچراغ(ع) با شور مثال‌زدنی در بهار فاطمی در رثای نخستین شهیده راه ولایت سینه‌زنی کردند.

صبح امروز نیز مراسم قرائت خطبه فدکیه با حضور زائران و مسافران نوروزی برگزار شد و شب گذشته نیز خادمان حرمین احمدی و محمدی(ع) در صحن مطهر حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در مراسمی خاص لاله‌گردانی کردند و مردم بر غربت بزرگترین بانوی اسلام گریستند.

مشابه این مراسم امروز در سراسر استان فارس به‌ویژه بقاع متبرکه امامزادگان برگزار شد و ارادتمندان به عزاداری در سوگ حضرت زهرا(س) پرداختند و در نهایت در مراسم نماز جماعت شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار