در نشست اتاق بازرگانی مازندران
شرکت‌های قطعه‌ساز مازندرانی از افزایش مطالبات خود از خودروسازان گلایه کردند.
کد خبر: ۱۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 14 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران در جلسه بررسی مشكلات قطعه‌سازان و راهكارهای حل مشكلات آنان با خودرو سازان استان در ساری گفت: با شرایط دولت اتاق بازرگانی به عنوان شورای گفت‌وگو در جهت بررسی مسائل و مشكلات قطعه سازان وارد شده است تا از حقوق این مجموعه از تولید كنندگان دفاع كند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: در اتاق بازرگانی جلسات مختلف در جهت شناسایی مشكلات تولید كنندگان و فعالین اقتصادی استان برگزار شده تا به صورت تخصصی به این مشكلات رسیدگی شود.

وی اتاق بازرگانی را خانه همه صنعت گران استان عنوان كرد و گفت: برای حل مشكلات قطعه سازان استان جلسه ای با اداره دارایی و تامین اجتماعی استان برگزار می‌شود.

در این جلسه خوردو سازران به ارائه مشكلات خود پرداختند كه عمده این مشكلات مربوط به طلب قطعه‌سازان از كارخانه‌های خودروسازی بوده است.

مازیار ناظری مدیرعامل شركت ام جی آی در مازندران گفت: این شركت با 50 درصد سرمایه خارجی تشكیل شده است و در این شرایط ركود اقتصادی و شرایط تحریمشركتMGIبه تمامی سایت های خود در تمام دنیا سفارش كردده است به شركت ایرانی كمك كنند ولی در ایران اداره امور مالیاتی و تامین اجتماعی مشكلات اقتصادی را درك نكرده اند.

ناظری با تاكید بر اینكه در این شرایط كاهش و افزایش تولید برای تولید كننده قطعات دچار مشكل می كند اظهار كرد: ارگان های دولتی همچون تامین اجتماعی و امور مالیاتی به عنوان بخشی از دولت باید تدبیری را اتخاذ كنند كه یاری‌گر قطعه‌ساز باشند.

وی راهكار پرداخت اقساطی را بدون برنامه دریافت مطالبات از خودرو سازان مناسب ندانست و گفت: در سال جاری 2 میلیارد و 600 میلیون تومان مطالبه این شركت از شركت ایران خودرو است و با جمع در مطالبات گذشته 8 میلیارد و 850 میلیون تومان مطالبات این شركت از ایران خوردو خواهد بود.

محمد علی ذكریایی نیز از دیگر فعالین عرصه قطعه سازی با اشاره به 110 میلیارد تومان طلب قطعه سازان استان گفت: مشكلات پرداختی در این شركت ها در استان قابل حل نیست و باید به مشكلات قابل حل در استان توجه شود.

مدیر عامل شركت پیچ كوبان ادامه داد: بانك ها نیز در بازپرداخت تسهیلات باید فرصت بدهند و شرایط قطعه سازان را نیز درك كنند.

قنبر طالب ‌زاده مدیر عامل شركت پیشرو نیز در این جلسه از سلیقه‌ای عمل كردن ارگان‌ها و سازمان‌ها در شهرهای مختلف گلایه كرد.

عباسعلی ناظری مدیر عامل شركت قالب قطعه سازی شمال نیز در خصوص مشكلات قطعه سازان گفت: قرارداد های شركت های خوردو سازی یك طرفه است و شركت های خوددرو سازی با فروش بیش از 12 هزار دستگاه به پشتوانه وام 25 میلیون تومانی بدهی های خود را به شركت های قطعه ساز پرداخت نكرده اند و این شركت از 430 پرسنل مجبور به تعدیل نیرو شده و در حال حاظر 80 پرسنل در این شركت مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار