اغلب افراد زمانی که در معرض هوای آلوده قرار می‌گیرند دچار سوزش، خارش و قرمزی چشم‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 15 January 2016
دکتر علیرضا کشتکار جعفری متخصص چشم  با اشاره به اینکه آلودگی هوا در سوزش، قرمزی و تحریک شدن چشم‌ها بسیار مؤثر است،  می‌گوید:  وجود خشکی هوا نیز همراه با آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های چشمی شود. افراد می‌توانند در روزهایی که هوا نا سالم است از عینک استفاده کنند تا چشمان هایشان کمتر در معرض آلودگی قرار گیرد. اطراف عینک‌ها بهتر است که بسته باشد تا میزان ورود آلاینده‌ها به چشم کاهش یابد.
 
وی تصریح می‌کند: به افراد توصیه می‌شود در روزهایی که هوا آلوده است کمتر از همیشه به رفت و آمد بپردازند  اما افرادی که به علت شغل شان مجبور هستند در خیابان‌ها در حرکت باشند می‌توانند از عینک به عنوان مانعی برای ورود آلاینده‌ها استفاده کنند. استفاده از عینک آفتابی نیز تا حدودی می‌تواند از ورود آلاینده‌های هوا به چشم جلوگیری کند.

دکتر جعفری در خصوص راهکارهایی که می‌توانند باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های چشمی، هنگام آلودگی هوا شوند، اظهار می‌کند: افراد می‌توانند بعد از اینکه در هوای آلوده قرار گرفتند چشمان خود را با آب سرد بشویند. شست و شو با آب سرد می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های چشمی جلوگیری کند همچنین گرد و غباری که در طول روز وارد چشم‌ها شده است را خارج کند.
 
ایران
برچسب ها: چشم ها ، آلودگی هوا ، عینک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار