شهردار همدان بابیان اینکه مطالبات شهرداری‌های استان همدان از ادارات ۱۵۰ میلیارد تومان است، گفت: استانداری شهرداری را در دریافت مطالبات یاری کند.
کد خبر: ۱۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 16 January 2016

شهردار همدان بابیان اینکه مطالبات شهرداری‌های استان همدان از ادارات ۱۵۰ میلیارد تومان است، گفت: استانداری شهرداری را در دریافت مطالبات یاری کند.

به گزارش مهر، سید مصطفی رسولی در همایش شهرداران استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری برابر قانون موظف به پرداخت حق و سهم برخی نهاده‌ها که ازنظر درآمد به شهرداری وابسته هستند، است.

وی بابیان اینکه با توجه به مشکلات مالی شهرداری‌ها و اینکه هم‌اکنون بسیاری از ادارات به شهرداری‌ها بدهکار هستند شهرداری‌ها توان کمک به این نهاد‌ها را ندارد، افزود: شرایط مالی شهرداری همدان هم‌اکنون بحرانی است.

رسولی عنوان کرد: شهرداری همدان توان پرداخت حقوق کارمندان خود را ندارد و باید ادارات با پرداخت بدهی‌های خود شهرداری را در انجام وظایف کمک کنند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری به آموزش‌وپرورش و نهاد کتابخانه‌ها از وظایف شهرداری است، گفت: باید با ایجاد سازوکار، بدهی ادارات را به‌صورت مستقیم به‌حساب این دو نهاد واریز کرد.

دولت موظف به پرداخت یارانه بلیت به شهرداری‌ها است

رسولی بابیان اینکه دولت موظف به پرداخت یارانه بلیت به شهرداری‌ها است، گفت: تاکنون تنها ۳۰۰ میلیون به شهرداری‌ پرداخت‌شده که جوابگوی نیازها نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز بابیان اینکه امسال کشور ازنظر اقتصادی سال بسیار دشواری را پشت سر گذاشت، گفت: با توجه به شرایطی که امروز در بهای نفت اتفاق افتاده سال آینده نیز با تنگناهای بسیاری در اقتصاد کشور مواجه می‌شویم.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها سال آینده درآمد کشور ۱۹۹ هزار میلیارد تومان می‌شود که در ابتدای کار کشور با توجه به قانون بودجه با حدود ۲۲۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: در سال آینده ۱۸۴ هزار میلیارد تومان هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر دولت، ۱۲۵ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز یارانه باید پرداخت شود.

دولت باید باانضباط مالی و موقعیت اقتصادی و وضعیت نفت کشور را اداره کند

الهی تبار بابیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیز هزینه پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: دولت باید باانضباط مالی و موقعیت اقتصادی و وضعیت نفت کشور را اداره کند.

وی بابیان اینکه تخصیص بودجه سال ۹۲ در همدان ۲۴ میلیارد تومان بوده است، گفت: دولت مدیریت خوبی در منابع مالی انجام داده تا درآمد‌ها را در زمان و جای مناسب هزینه کند.

معاون سیاسی استاندار همدان اظهار داشت: امروز دولت با شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمدها سعی در کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی دارد و با ورود به بحث انتخابات باید همه پای‌کار باشند.

الهی تبار بابیان اینکه کاندیداها در بحث انتخابات تنها باید به بیان توانایی‌های خود بپردازند و با وعده‌های بی‌مورد در تخریب دیگران اقدام نکنند، گفت: تخریب دیگران نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه آسیب جدی بر سرمایه‌های اجتماعی کشور وارد می‌کند.

وی بابیان اینکه نقد سازنده کشور را می‌سازد و اگر نقد نباشد توسعه و سازندگی اتفاق نمی‌افتد و فساد نیز در جامعه ایجاد می‌شود، گفت: نباید به بهانه انتقاد دیگران را تخریب کنیم.

ملت و دولت سال سختی را پشت سر گذاشتند

معاون سیاسی استاندار همدان بابیان اینکه ملت و دولت سال سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: با تمهیدات نظام و فراگیری و تعامل با دنیا و هدایت رهبر معظم انقلاب دستگاه دیپلماسی دولت فضای مناسبی برای اجرای برجام ایجاد کرد و یک فضای توافق اقتصادی و سیاسی با دنیا فراهم شد و امروز باید از این امکان فراهم‌شده استفاده کنیم.

وی افزود: در انتخابات پیشرو شهرداران نقش مؤثری دارند و باید همچنان که در دیگر فضا‌ها همچون دهه فجر و آیین بزرگ اربعین ما را یاری کردند در برگزاری انتخابات یارگیر ما باشند.

معاون سیاسی استاندار همدان اظهار داشت: ایجاد نشاط سیاسی و سرمایه‌های اجتماعی از مهمترین مباحثی است که دولت در حال پیگیری و اجرایی کردن آن است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز بابیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در پرداخت هزینه‌های جاری خود با مشکل روبرو است، گفت: برخی از نیروهای قراردادی این نهاد از ۸ ماه پیش حقوق دریافت نکرده‌اند.

عاطفه زارعی بابیان اینکه هزینه‌های جاری نهاد کتابخانه‌ها از نیم درصد کل درآمد شهرداری‌ها تأمین می‌شود، گفت: این اعتبار به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت نمی‌شود.

هزینه‌های جاری و جذب نیرو از طریق نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تامین می‌شود

وی گفت: هزینه‌های جاری و جذب نیرو از طریق نیم درصد پرداخت شهرداری است و اگر این سهم پرداخت نشود توان ادامه کار را نخواهیم داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان بیان کرد: نبود ساختار مشخص و ملزم نبودن به رعایت قانون در پرداخت هزینه‌های این نهاد توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح مهم‌ترین مشکل این سازمان است.

زارعی گفت: امروز نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان حتی در کوچک‌ترین موارد هزینه‌ای خود با مشکل جدی مواجه است که باید این موضوع از سوی مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان همچنین با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب نیز گفت: در هفته کتاب برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود که این امر مستلزم هزینه‌های بسیار است و این هزینه‌ها از نیم درصد پرداخت شهرداری تأمین می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار