رئیس انجمن انبوه‌سازان هرمزگان گفت: ایجاد مجموعه‌ای از مشوق‌ها برای ترغیب انبوه‌سازان به دریافت پروانه از طریق اعمال تخفیف‌ها و تسهیل در پرداخت هزینه‌های پروانه ساختمانی و تقسیط موجب رونق ساخت و ساز می‌شود.
کد خبر: ۱۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 16 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، از آن جایی که پرداخت هزینه اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری بندرعباس بخش قابل توجهی از بودجه سالانه این شهر را تشکیل می دهد، لذا در نشستی میان اعضای هیات مدیره انجمن انبوه سازان هرمزگان و شهردار بندرعباس راهکارهای خروج این شهر از رکود در زمینه ساخت و ساز بررسی و تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شد.

محمدرضا عظیمی پس از برگزاری نشست امروز با اعضای شورای شهر بندرعباس، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه همکاری میان شهرداری و شورای شهر با مجموعه انبوه‌سازان زمینه‌ساز رشد و رونق ساخت و ساز و بهبود فضای کسب و کار در این شهر می‌شود، اظهار داشت: قریب به 150 صنف در ارتباط مستقیم با حوزه ساخت و ساز هستند و رونق در حوزه مسکن می‌تواند زمینه‌ساز بهبود وضعیت اقتصادی و رفع رکود در میان بخش‌های مختلف جامعه باشد.  
 
وی گفت: همکاری مستقیم شهرداری با انبوه‌سازان در زمینه صدور سریع‌تر پروانه ساختمانی و ایجاد تسهیلات برای پرداخت هزینه‌های پروانه ساختمانی، دو موضوع مهمی بود که در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان با شهردار و هیئت رئیسه شورای شهر مطرح و تصمیمات خوبی به منظور همکاری در این حوزه در قالب تفاهم‌نامه‌ای مدون گرفته شد.
 
عظیمی با اشاره به نقش شهرداری در توسعه شهری و کمک به بهبود ساخت و ساز در شهر، عنوان کرد: یکی از راهکارها برای رونق دادن به ساخت و ساز در شهرها و ایجاد اشتغال چشمگیر در این زمینه، ایجاد مجموعه‌ای از مشوق‌ها برای ترغیب انبوه‌سازان به دریافت پروانه از طریق اعمال تخفیف‌های قانونی و تسهیل در پرداخت هزینه‌های پروانه ساختمانی و تقسیط در این زمینه است.

نائب رئیس شورای شهر: اعمال تخفیف در صدور پروانه ساختمانی برای انبوه سازان
 
در ادامه، هومن رفیعی، نایب رئیس شورای شهر بندرعباس نیز به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: همکاری بخش‌های صنفی در حوزه ساخت و ساز با شهرداری، تجربه موفقی در همه شهرهای کشور به خصوص کلانشهرها است. ما با توجه به تجربه دیگر شهرها در زمینه ترغیب فعالان انبوه‌ساز به دریافت پروانه از شهرداری، تصمیم گرفتیم تا از طریق تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و شورای شهر با انجمن انبوه‌سازان استان نسبت به اعمال تخفیف 30 درصدی برای صدور پروانه ساختمانی برای انبوه‌سازان اقدامات لازم صورت گیرد.
 
وی گفت: علاوه بر این، شهرداری به منظور حمایت از انبوه‌سازان، بخشی از هزینه پروانه ساختمانی را بصورت اقساط تا 12 ماه دریافت کند تا انبوه‌سازان بتوانند نقدینگی خود را صرف ساخت و ساز کرده و رونق را به این حوزه بازگردانند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس و دبیر انجمن انبوه‌سازان هرمزگان ادامه داد: رونق در حوزه مسکن سبب تامین بخش بزرگی از درآمدهای شهرداری به منظور عبور از مشکلات ناشی ار رکود در جامعه می‌شود. البته تجربه شهرهای شیراز، اصفهان و تهران نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.
 
رفیعی گفت: شرایط آب و هوایی مناسبی در بندرعباس در ماه‌های پاییز، زمستان و ابتدای بهار برای ساخت و ساز وجود دارد. اگر شهرداری بتواند در این زمینه سریع‌تر و جدی‌تر عمل کند، امکان بهره‌مندی از این ظرفیت از سوی انبوه‌سازان فراهم است. شورای شهر نیز آمادگی دارد تا مصوبات لازم در این زمینه را داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار