رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم:
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: دولت‌ها حاضر به اجرای مدیریت واحد شهری و واگذاری تصدی‌های خود در شهرها نیست.
کد خبر: ۱۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 18 January 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان شامگاه یکشنبه در صد و شصت و چهارمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که با حضور استاندار، فرماندار و معاون استاندار قم برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: حرکت به سمت مدیریت واحد شهری همواره جزو مطالباتی بوده که در قانون برنامه توسعه هم آمده اما دولت‌ها حاضر نیستند تصدی‌ها را از خود خارج کنند و به مدیریت محلی بسپارند.

وی به تجربه شهر مشهد در این زمینه اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم شورای تأمین استان خراسان رضوی مدیریت بحران در مناسبت‌ها به صورت کامل به شهرداری واگذار شده است که این مهم گام بزرگی برای حرکت به سمت مدیریت هماهنگ شهری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر ضرورت ارتقا نظم و انضباط اجتماعی در شهر ابراز کرد: در حال حاضر وضعیت ظاهری شهر ما در شان شهر کریمه اهل‌بیت، ویترین نظام اسلامی و ام‌القرای جهان تشیع نیست که البته این مسئله عمدتاً نیاز به هزینه و بودجه ندارد و با تصمیمات مدیریتی قابل رفع است.

وی با بیان اینکه هر تصمیمی که در این شهر گرفته شود در منظر مردم ایران و شیعیان جهان است گفت: امنیت روانی جامعه واقعاً در مخاطره است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

ذاکریان جمع‌آوری دستفروشان را نیازمند به تصمیمات جدی دانست و خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیاد وانت‌بارهای فروش میوه که بیش از هشتاد درصد آن‌ها نیز غیربومی هستند یکی از معضلات شهر به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: با توجه به وسعت حاکمیتی که در شورای تأمین برای استاندار پیش‌بینی شده است اگر تصمیمی در آن شورا گرفته شود عملیاتی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در ادامه توسعه فضای سبز شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: آلودگی هوا و هجوم ریزگردها یکی از معضلات شهر قم شده است که به دلیل همین موضوع در سال جاری تا مرز هشدار و تعطیلی مدارس پیش رفتیم.

وی با اشاره از بین رفتن فضای سبز و کویرزایی در استان اظهار کرد: باید در بحث توسعه کمربند سبز شهر اهتمام داشته باشیم که ما در این زمینه اعلام کردیم اگر زمین و آب در اختیار شهرداری قرار گیرد، به سمت توسعه فضای سبز و نگهداری آن پیش خواهیم رفت.

ذاکریان با بیان اینکه در آستانه تصویب بودجه سال 95 و برنامه 5 ساله هستیم، تصریح کرد: باید نقش قم هم در بودجه و هم برنامه توسعه پررنگ دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه حاکمیت در توسعه معنویت جامعه باید نقش خود را ایفا کند، ابراز کرد: اگر حاکمیت سهم خود را در قم نپردازد شهر به سمت اقتصادی شدن، فروش تراکم و توسعه تجاری می‌رود که این موارد با ماهیت و خواستگاه قم منافات دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه جمعیت قم یک هفتادم کشور است، تصریح کرد: حداقل یک هفتادم بودجه باید به قم اختصاص یابد و در بحث زیرساخت‌های زیارتی نقش جدی در بودجه دیده شود زیرا قم در این زمینه عقب است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار