نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: اگر فکری به حال خلیج گرگان نشود سرنوشت آن به دریاچه ارومیه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۶۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 20 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان،آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی»، در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، با اشاره به دیدارش با وزیر نیرو اظهار کرد: در این دیدار اعتراض کشاورزان درباره استفاده از آب سدهای استان را اعلام کردم و خواستار تدابیری برای این مسأله شدم.

وی افزود: یکی از چیزهایی که وضعیت آب را مشکل کرده است، نحوه استفاده از آب است و باید برای بهره‌برداری از آب فکری کرد، نباید طوری باشد که عده‌ای بهره‌برداری کنند اما عده‌ای نتوانند.

نورمفیدی در ادامه به مسأله خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: خلیج هم مسأله مهمی است. زمانی که احساس خطر می‌کنیم اگر فکری نکنیم حادثه‌ای پیش می‌آید که حل آن هزینه‌ای چند برابری دارد، باید هر چه زودتر فکری برای خلیج گرگان کرد همه ما مسئول هستیم و باید مشکل را برطرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان هم‌چنین آگاه‌سازی مردم درباره مسائل و وضعیت بحرانی آب را خواستار شد و گفت: کل سدهای استان پارسال 30 میلیون مترمکعب بوده و خوشبختانه امسال دو برابر شده‌اند اما کافی نیست.

در این نشست «علی نظری» مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان، با اشاره به منابع آبی استان تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر آبگیری سدهای استان 150 درصد افزایش یافت.

وی متوسط بارندگی را 450 میلی متر دانست و گفت: از مهر بارندگی‌ها چشمگیر بوده و باید تداوم داشته باشید تا کسری‌های گذشته را جبران کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان مشکل استان را بخش روان‌آب‌ها برشمرد و افزود: در مراوه‌تپه و بخش‌های شرقی استان مشکل آبی بخصوص در رودخانه‌ها را داریم.

نظری کاهش بارندگی‌ها را عامل این مشکل دانست و گفت: بارندگی‌ها نتوانسته مشکل آب را برطرف کند.

وی با اشاره به آبگیری 14 سد بزرگ استان افزود: 150 درصد افزایش آبگیری نسبت به پارسال داریم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از تغییر رویکرد از آب‌های زیرزمینی به آب‌های سطحی خبر داد و گفت: شورای عالی امنیت مالی و شورای عالی آب هم پای کار آمده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار