مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح پروژه شهرکودک در محله هرندی در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 20 January 2016
علی محمد مختاری، با بیان اینکه برای داشتن جامعه ای سالم و قانون مدار برخورداری از برنامه ای مدون برای آموزش کودکان ضروری است، افزود: اگر شهروندان یک جامعه از سنین پایین با قوانین و مسئولیت های اجتماعی آشنا شوند، بدون شک این آموزش ها نهادینه تر شده و تاثیر آن در جامعه به مراتب بیشتر نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداختن به اوقات فراغت کودکان در محیطی سالم همواره یکی از اولویت های مدیریت شهری بوده است، خاطرنشان کرد: از همین رو در راستای طرح " تهران شهر دوستدار کودک "در نظر داریم، در برنامه های ساماندهی فضای سبز منطقه 12 با عنوان نگین شهر، پروژه شهر کودک را با سازه ای سبک در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع واقع در قسمت فوقانی پارکینگ در دست احداث در محدوده بوستان های محله هرندی-4 بوستان- به مرحله اجرا در آوریم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه شهر کودک یکی از طرح های مهم و کاربردی برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با مشاغل مختلف و وظایف آنهاست، اظهار کرد: شهر کودک به صورت کاربردی و ملموس آن ها را با مشاغل مختلف آشنا کرده و هر کودک بسته به حرفه مورد علاقه خویش، شغلی را انتخاب می کند و در کنار دیگر کودکان، مهارت هایی چون تفکر خلاق، تصمیم گیری در شرایط بحرانی، کار گروهی و ... را آموزش می بیند.

مختاری در خصوص اینکه ترکیب شرایط واقعی و تفریحی در فضای این شهر کوچک، موقعیتی را برای کودک فراهم می آورد که منطقی فکر کردن و مسئولیت پذیری را در تصمیم گیری های خود بیاموزد، افزود: ایده مفهومی طراحی شهرهای کودک، ساخت یک شهر کوچک در مقیاس فعالیتی کودکان است؛ به گونه ای که کودک طی مدت حضور در فضای این شهر، نقشی مانند یک بزرگسال را تجربه کند. این در حالیست که امروزه شهرهای کودکان و نوجوانان در شماری از کشورها مانند مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و ... ساخته شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار