نصر بررسي آخرين وصعيت حوزه پايانه هاي مرزي و مسائل پيش رو در چهارمين جلسه شوراي حمل و نقل استان
کد خبر: ۱۶۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 23 January 2016
جوان پرس : زیرساختهای همکاری اقتصادی بین ایران اسلامی با کشور های همسایه در مناطق مرزی و گمرکات و بازارچه های مرزی در حال توسعه است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  در چهارمین جلسه شورای حمل و نقل استان گفت : پنج پایانه  مرزی یک  فرصت بی نظیر در کشور برای شکوفایی اقتصاد منطقه به شمار می رود.
داریوش نصر با اعلام اینکه روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان تردد دارند، گفت:موافقت با توسعه پایانه مرزی رازی به وسعت ۱۳ و نیم هکتار در حال پیگیری است.

وی بر هماهنگی بیشتر در برگزاری برنامه های افتتاحی دهه فجر تاکید کرد و افزود: فهرست پروژه های افتتاحی دهه فجر طی یک جلسه مشترک بین اعضای شورای حمل و نقل استان جمع بندی و اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس شورای حمل و نقل استان از مشارکت همه جانبه در گسترش برنامه های ورزشی مختص مجموعه شورای حمل و نقل خبر داد و کفت: برنامه های فرهنگی و ورزشی از قبیل برگزاری مسابقات والیبال، تنیس و کوهنوردی بین ادارات در راستای ارتقای بهره وری نیروهای انسانی باید گسترش یابد.
نصر همچنین از ارائه تسهیلات سفر برای کارکنان خانواده بزرگ حمل و نقل آذربایجان غربی خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این طرح در روزهای آتی فراهم می شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی نیزبا بیان اینکه پیگیری های لازم جهت توسعه سیستم روشنایی پایانه مرزی مرزی تمرچین انجام شده است، گفت: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ کامیون از این پایانه مرزی تردد دارد که اجرای عملیات راهسازی تمرچین پیرانشهر بسیار مهم است.

عبدالحسین علی اکبری ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد ریال برای پایانه مرزی پلدشت با مرز نخجوان به وسعت ۱۷ هکتار هزینه شده است.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی از دایر شدن پرواز مستقیم ارومیه – استامبول در روزهای یکشنبه و چهارشنبه خبر داد و تصریح کرد: برقراری این پرواز منجر به گسترش رابطه گردشگری بین دو کشور شده و زمینه توسعه صنعت گردشگزی بین دو منطقه را افزایش خواهد داد.

کمال پرهیزگار نسبت به رفع مشکل تابلوی نشاندهنده محل فرودگاه شهرستان خوی قول مساعد داد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی از دیگر سخنرانان این جلسه بود و اظهار کرد: آموزش شیت خوانی و ارتباطات با مرکز تحقیقات را در سطح اداره کل راه و شهرسازی استان اجرایی خواهد شد.

علیرضا سورچی یادآور شد: اکیپ های آزمایشگاهی با بهر ه گیری از تجهیزات نوین و تیم های کارشناسی ماهر مشغول ارائه خدمات هستند.
همچنین دراین جلسه مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از همکاری این اداره کل با مرکز تحقیقات در مبحث شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: تیم های کارشناسی با توجه به اینکه بلندمرتبه سازی در تغییرات آب و هوایی شهرها تاثیر گذار است در عرصه معماری و شهرسازی تحقیق و پژوهش میکنند.

صادق ضیائیان خاطر نشان کرد: نشست مشترک با شهرداریهای سردشت، بوکان، خوی و چالدران درخصوص رفع مشکل اراضی ساختمانهای ادارات هواشناسی شهرستانها به برگزار خواهد شد.
در پایان این جلسه رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر یکپارچگی فعالیت های تبلیغات رسانه ای شورای حمل و نقل استان تاکید کرد و گفت: فعالیت های ارتباطات رسانه ای مجموعه شورای حمل و نقل استان باید با وحدت رویه و همسو رو به جلو حرکت کند.
ناصر ناصری قامت با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در افزایش انگیزه کاری کارکنان تاثیر گذار است، افزود: برنامه های متنوع برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

 وی به حضور پررنگ شورای حمل و نقل استان در مراسمات ملی و مذهبی از جمله نمازجمعه و راهپیمایی روز یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار