تابناک: مدیر بنیاد توسعه کار آفرینی زنان استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان این شهر در چشمه لادُر خبر داد و گفت: وام های خود اشتغالی مشاغل خانگی در مسیر واقعی خود هزینه نشده است.
کد خبر: ۱۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 27 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهر السادات حسنی با بیان اینکه فقط جذب گردشگران می تواند وضعیت اشتغال خمینی شهر را رونق بخشد، اظهار کرد: مراکز صنعتی فاصله زیادی با این شهر دارد و و از سوی دیگر فعالان صنایع دستی نیز مظلوم واقع شده اند، چرا که بازارچه مشترک برای فعالیت آنها وجود ندارد و به طور پراکنده در محلات فعالیت می کنند که این امر بر کسب کار آنها تاثیر منفی دارد.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان این شهر در چشمه لادُر خبر داد و افزود: در مکان یاد شده قرار است رستوران و چایخانه ای ایجاد شود و کارکنان آن نیز خود بانوان هستند.

مدیر خیریه کار آفرینی حضرت نرجس خمینی شهر درباره فعالیت های کار آفرینی انجام شده توسط این خیریه در سال جاری، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 67 نفر از بانوان را برای کار به کارگاه های صنایع دستی، مراکز مربوط به پاک کردن حبوبات و ... معرفی کرده ایم.

حسنی خاطر نشان کرد: آموزش صنایع دستی همچون قلمزنی، میناکاری، سرمه، ملیله، ترمه دوزی و ... با جدیت دنبال می شود و اعتقاد داریم که زنان شهرستان استعدادهای خوبی برای فراگیری این هنرها دارند.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه رقم بالایی از وام های خود اشتغالی مشاغل خانگی در مسیر واقعی خود هزینه نشده است، تاکید کرد: بانک ها نباید این مبالغ را به خود شخص تحویل دهند بلکه باید آن را به مراکز کارآفرینی تحویل داده تا با نظارت مدیران این خیریه ها و به تدریج این وام ها در مسیر اشتغال و تولید قرار گیرد.

مدیر بنیاد توسعه کار آفرینی زنان استان اصفهان یادآور شد: البته وام های خود اشتغالی خانگی هم نباید بهره 14 درصد داشته باشد چرا که پرداخت این رقم برای فرد به صرفه نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار