کد خبر: ۱۶۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 25 January 2016


رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: معضل دادگستری البرز در این حوزه، ورود سالانه ۴۰۰ هزارپرونده به سیستم قضایی استان است که پیگیری بخش عمده آن برعهده ماموران نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد فاضلیان در همایش فرماندهان و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پلیس و دادگستری استان البرز درحوزه پیشگیری، برنامه‌های بسیاری را پیش‌بینی کرده که استمرار این برنامه‌ها در حوزه می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: معضل دادگستری کل استان البرز در این حوزه، ورود سالانه 400 هزار پرونده به سیستم قضایی استان است که پیگیری بخش عمده آن برعهده ماموران زحمت‌کش نیروی انتظامی است.

رئیس‌کل داداگستری استان البرز با بیان اینکه پیشگیری در این حوزه بهترین راهکار است، افزود: روش پیشگیری با حداکثر بهره‌برداری و انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف، ریشه‌یابی و حل می‌شود.

وی افزود: می‌توان از نیروی انسانی پلیس متعهد، متخصص و با انگیزه که همواره در یک فرآیند رشد، تعالی علمی و تجربی قرار گرفته است، یک نیروی مردم گرا ساخت.

فاضلیان با اشاره به اعتبار نیروی انتظامی در بین مردم، گفت: دلسوزی در خدمات رسانی به مردم، ایجاد امنیت پایدار در جامعه و کسب رضایت شهروندان از مقولاتی است که به نیروی انتظامی اعتبار می‌دهد.

وی با اشاره به مهم بودن ذهنیت مردم درمورد نیروی انتظامی، افزود: زمانی که نامی از کلانتری، پاسگاه و یا یگان‌های انتظامی برده می‌شود، با توجه به عملکرد آن یگان و رفتار ماموران با ارباب رجوع، بازتاب آن در جامعه به صورت مثبت یا منفی انعکاس می‌یابد که باید مورد توجه مسئولان انتظامی قرار گیرد.

فاضلیان افزود: نیروی انتطامی همکاری بسیار نزدیکی با دستگاه قضا دارد و با کمک یکدیگر مشکلاتی که درحوزه امنیت وجود دارد برطرف می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز درباره الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی در البرز گفت: تعداد محدودی از پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که امیدواریم این روند فراگیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار