کشاورزان مازندرانی که هنوز هم شبها با یک چشم بیدار تا صبح سوراخ‎های سقف را از ترس باران نگهبانی می‎کنند با خود می‎گویند: آقای رئیس جمهور الوعده وفا!
کد خبر: ۱۶۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 25 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، مردم روستاهای شرق مازندران در واپسین روزهای مانده به سفر رئیس جمهور به در استان دچار خسارتی سنگین از بارش تگرگ‎های 300 گرمی و طوفان شدید شدند که به گفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سقف منازل بسیاری از مردم و محصول باغ‎های مرکبات آنان خسارات 40 تا 100 درصدی دید.
این طوفان که با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت رخ داد خسارت‌هایی را در شهرستان‌های میاندورود، نکا، ساری، ساری، بابل، جویبار و سیمرغ وارد کرد. و در این مدت همه مسئولان اجرایی استان از بنیاد مسکن تا مدیریت بحران و معاونت استانداری مازندران با بازدید میدانی از نقاط حادثه دیده قول‎های کاغذی دادند که گویی معروف آسمان را به ریسمان خواهیم دوخت!
اما تمامی این وعده‎ها وعید و بعید شد تا هیچگاه به عرصه عمل نرسد اما در این بین یک وعده شدیدا موجب دلگرمی مردم شد.
آن قول آقای رئیس جمهور تنها 2 روز بعد از وقوع حادثه در بیست و دومین سفر استانی دولت یازدهم در مازندران یعنی عصر روز  20مهر سال جاری در جمع خبرنگاران بود که روحانی درباره بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی گفت:

"این خسارت‌ها باعث تأسف ما بود به ویژه خسارت تگرگ و وضعیت جوی چند روز اخیر، در سخنرانی عمومی اعلام کردم که این موضوع را به سرعت دنبال کنند، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خسارت‌ها را برآورد کند تا در دولت تصویب شده و جبران خسارت شود....."

حجت‎الاسلام دکتر روحانی در حالی طی سخنرانی در بین مردم مازندران که در ورزشگاه متقی ساری جمع شده بودند بر کمک سریع دولت برای جبران این خسارات به زندگی، کار و معیشت مردم سخن گفت و تاکید کرده بود که این وعده نیز هنوز روز کاغذ و اندر خم یک کوچه است...
کشاورزانی که هنوز هم با یک چشم بیدار شب‎ها تا صبح سوراخ‎های سقف را نگهبانی می‎کنند و صبحگاهان با تماس‎های تلفنی بانک‎ها برای تسویه بدهی وام کشاورزی خود بیدار می‎شوند، زیر لب با خود می‎گویند: آقای رئیس جمهور الوعده وفا!
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار