مدیر بنیاد تعاون کرمانشاه با تببین فرصتهای سرمایه گذاری در زندان های کرمانشاه گفت: فضا، امکانات و نیروی کار ارزان برای این منظور داریم.
کد خبر: ۱۷۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 27 January 2016
مدیر بنیاد تعاون کرمانشاه با تببین فرصتهای سرمایه گذاری در زندان های کرمانشاه گفت: فضا، امکانات و نیروی کار ارزان برای این منظور داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار رحیمی روز چهارشنبه در جلسه هم افزایی و گسترش اشتغال زندانیان که در محل اداره کل زندان های استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نیاز به کمک افرادی که می توانند در زمینه اشتغال نشسته که به صورت یدی سرمایه گذاری کنند، داریم و در این خصوص، ما نیز فضا، امکانات و نیروی کار ارزان داریم و آماده انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران هستیم تا مواد اولیه را در اختیار ما قرار بدهند و از ما در زمان مورد نظرشان، محصول با کیفیت دریافت کنند.

رحیمی در ادامه به تببین امکانات و فرصت های موجود در زندان های کرمانشاه برای سرمایه گذاری پرداخت و گفت: در زندان مرکزی کرمانشاه 2 کارگاه فعال فلز کاری با 480 متر مربع و امکانات آب و برق و گاز و ساخت مصنوعات (MDF) داریم همچنین کارگاه های منبت کاری، تابلو فرش، رویه کاری مبل، تولید کیف و چرم، خشکشویی و گیوه بافی داریم ضمن اینکه کارگاه فلزات رنگی و مشبک به تازگی راه اندازی شده است.

وی افزود: در کانون اصلاح و تربیت در کیلومتر پنجم جاده سنندج که بند نسوان و همچنین مددجویان جوان زیر 18 سال حضور دارند، کارگاههای تابلو فرش، تولید ترشی و مربای خانگی به صورت کاملا بهداشتی و نیز کارگاه بافتنی، خیاطی و پشم ریسی سنتی، همچنین بیش از 2 و نیم هکتار زمین آماده احداث باغ داریم.

رحیمی بیان داشت: در زندان چشمه سفید که در کیلومتر پنجم جاده اسلام آباد غرب قرار دارد، بعضی از کارگاههای ما از جمله کارگاه جوشکاری و تولید درب و پنجره 2 جداره بخاطر رکود تعطیل است البته کارگاه قند شکنی ما در آنجا الان فعال می باشد که مایحتاج زندان از آنجا تهیه می شود.

وی ادامه داد: در حال احداث نهالستان حامی هستیم و کارگاه پرورش قارچ نیز در 2 سوله 300 و 600 متری با امکانات کارگاهی آماده واگذاری داریم.

مدیر بنیاد تعاون زندان های کرمانشاه گفت: در زندان کنگاور 14 هکتار زمین آبی با روش آبیاری بارانی داریم که امسال با مشارکت بخش خصوصی زیر کشت سیب زمینی رفت همچنین 14 هکتار زمین پرورش گل محمدی به روش آبیاری قطره ای و نیز 25 هکتار زمین دیم، مرکز پرورش دام سبک با 100 راس گوسفند و یک سوله 300 متری همراه با آب و برق و گاز آماده بهره برداری و واگذاری داریم.

رحیمی اظهار کرد: در زندان سنقر هم یک سوله یکهزار و 200 متری داخل زندان آماده بهره برداری داریم و 23 هکتار زمین کشاورزی دیم و یک هکتار زمین کشاورزی آبی داریم.

وی افزود: در زندان قصر شیرین 2 سوله آماده فعالیت داریم که هر کدام به مساحت یک هزار و 500 متر مربع مسقف است و با توجه به اینکه فاصله زندان با بازارچه پرویزخان حدود 800 متر است، استعدادی برای صادرات محسوب می شود. رحیمی گفت: طرح پرورش زنبور عسل با 100 کلونی کندو در همین زندان در حال فعالیت است.

به گفته این مسوول، در زندان اسلام آباد غرب هم پنج هکتار زمین کشاورزی دیم و یک قطعه زمین پنج هکتاری در منطقه صنعتی برای احداث کارگاه های صنعتی وجود دارد.

مدیر بنیاد تعاون در ادامه، گفت: سرزمین گل حامی را داریم که با موافقت شورای شهر و شهردار کرمانشاه گلخانه پارک شرقی را به صورت یکساله اجاره کردیم تا در زمینه پرورش گل و گیاهان خانگی فعالیت کنیم.

رحیمی افزود: ما برای ارائه خدمات به مددجویان، حدود 30 فروشگاه و یک رستوران و چندین بوفه در سطح زندان های استان داریم که در آنجا روزانه حدود یک هزار پرس غذا با کیفیت خوب و 20 درصد ارزان تر از رستوران های سطح شهر پخت می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار